Så var det äntligen dax att få väck skiten som intagit mitt bröst o armhåla, så skönt!
 
vi gick upp till avdelningen jag skulle bli inskriven på.
Min P o vår dotter H, var med mig. De fick dock inte gå med in eftersom patienterna sov fortfarande. 
Klockan var ju bara 06:40.
Så vi fick säga hejdå där o då kom tårarna... Hatar att vara utan dem <3
 
Jag bytte om till sjukhuskläderna o fick nål i armen, sen fick jag själv gå ner på bröstcentrum...
Jisses, vad jag kände mig pytteliten o rädd! 
Men sen när jag väl kom in släppte det, de är helt underbara där.
ultraljud o mammografi gjordes.
Och ännu en gång blev min tutte fastsatt i mammografiapparaten, för nu skulle det sättas trådar, för att markera de 2 cancerställena.
2 små stick bara så det var ju inget att hetsa upp sig för 😀
 
In i ett annat rum med 3 läkare som skulle rita ut var de skulle op. 
 
o kan ni tänka.... En av dessa tyckte att de skulle skönhetsoperera den högra boppen samtidigt! 
Vilken en, va 😀
Kanon ju så slipper jag gå med en lång o en kort boppe i ett år och sen ta ett beslut! 
 
Helt fantastiskt o jadå, jag har kollat in dem... o konstaterar att jag får nog gå ner en behå storlek, för de är mindre... men de är lika varandra 😍
 
 Efter allt ritandet så gick jag upp på avdelningen igen. Då åt de frukost och drack kaffe, den doften alltså! 
Vid 10 kom de o hämtade mig till op salen. Man ligger först i ett rum, med olika patienter i sina sängar, sen får man komma in i ett förberedelse rum! 
O dessa människor är även helt fantastiska! Så många gånger jag har blitt opererad men aldrig har någon av dessa haft en dålig dag🙏🏻
Narkosläkaren sa att jag slapp gasen vid sövning o han skulle ge mig minimalt med smärtstillande under op. Allt för att jag skulle slippa kräkningar! 
Han frågade om det var ok för mig? 
Ja det var det, bara de sövde mig, tyckte jag 😀
 
Kom till uppvakningssalen vid 15 tiden. 
Mådde bra men fick smärtstillande o medel mot illamående insprutat. 
Låg kvar där till 17:10
Sen åter till salen! 
P och H kom och hälsade på efter de hade jobbat! Det var så skönt att krama dem. 
Vår dotter F jobbade men kommer och hämtar mig idag. 
 
Jag har inte ont mer än i min jävla mage... Den gillar inte att jag ligger på rygg 😱
Men av förklarliga skäl kan jag inte ligga på magen ju! 
Har varit vaken nästan hela natten. Men jag brukar vara det natten efter sövning, så inget konstigt med det. 
Dr har varit o hälsat på o han är så positiv o trevlig så det är jag oxå. Ja positiv alltså, trevlig kan väl diskuteras 😉
Han har tagit bort alla lymfar i min armhåla! Skönt, nu är det bara en lång väntan till den 4/1 för att få provsvaret. 
 
Han undrade om jag kom ihåg nått av op?! 
Va, nä sa jag, varför då?
Jo jag hade viftat lite med armarna o jämrat mig lite så Dr fick säga till att ge mer narkos... Hu tänk om jag känt nåt, läskigt! Men det har jag inte gjort! 
Det var säkert för att jag fick mindre smärtstillande under tiden! 
 
Mår bara bra idag oxå, så skönt! 
Väntar på sjukgymnasten o sen kan jag åka hem. Blir väl efter lunch nångång!
 
Puss och kram  

Dränet 
(null)

(null)
Redo 
(null)

1 kommentarer

harrieth

21 Dec 2017 19:50

Så skönt att allt gick

Kommentera

Publiceras ej