Ja så känns det idag. Dan före dagen D!
 
Kl 9:00 var vi i Kristianstad, P och jag.
Min kontaktsköterska tog emot oss o vi fick komma in i lila rummet igen.
Det var en annan doktor idag, än sist, än han som gav oss beskedet.
Men, wow alltså, vilken läkare! 
Så trevlig, trygg o lugn. Precis en sån man kan behöva inför sin Canceroperation.
 
Vi gick igenom mina frågor. Det hade jag inte så många..
Mest lite orolig för våra tjejers skull om de kan ha genen...Men det behövde vi inte oroa oss för, skönt!
 
Sen mätte han mina bröst ..
o jisses, är beredd på vilken chock som i morgon eftermiddag när jag vaknar upp :) 
 
Ni vet, efter 47 år och ha ammat två barn så är icke bysten riktigt så högt upp längre, som är önskvärt!
Nä, de är närmare knäna än hakan, så att säga ;-)
 
Men i morgon eftermiddag kan det vara så att mitt vänstra bröst är betydligt rundare o högre upp...
Cancern sitter bra till så de tar bara en tårtbit.
Och sen formar de till det o tar lite fett av mig, till hjälp!
Ja det är då inga problem att hitta fett på min kropp ;-)
Jag föreslog att de skulle ta en av bilringarna men Dr tyckte det var bättre att ta av fettet runt och i närheten av bröstet.
De ska oxå ta mina lymfkörtlar i vänster armhåla, då jag även har cancer där.
 
Så hädanefter om jag tvunget ska bli fotograferad i bikini... Vilket inte skett sen 1995, så kommer jag bara att visa mitt vänstra bröst :-) Det andra kan jag ju fortfarande slänga upp på axeln, o vem vill bli fotad så? ;-) 
 
Men efter alla behandling m.m så kunde man få plastik gjort på det högra så de blir mer lika.
Men min känsla är, vill jag verkligen gå igenom en operation på nått som är friskt? Bara för utseendets skull?
Ja, så känner jag idag, men fråga mig igen om ett år, då har jag kanske ändrat uppfattning!
 
Vidare till provtagning och när det var gjort så var vi vidare för att träffa narkosläkaren.
 
Ännu en trevlig och glad prick, som konstaterade att jag varit med om operationer förr.
Har gått igenom 11 operationer i mitt liv så denna är bara en att lägga i handlingen, även om denna är den allvarligaste sjukdomen. 
Senast jag blev opererad var 2014 och 2016, Tack vare mitt UNDERbaraLIV....
De skulle göra sitt bästa för att jag skulle slippa kräkningarna... Har hört det förut, o då spydde jag på det :-)
 
Sen körde vi och julhandlade all maten inför jul.
Så skönt att gå där på Ica bland vanligt folk...Som icke har cancer! 
Utan som snörvlar o hostar på tomaterna mest bara för att vi andra ska ta tomaterna som är inplastade och 20 spänn dyrare.. Eller så är det bara jag som känner så idag, dagen innan op,  då jag absolut inte vill vakna med influensa när kl ringer 04:15 !!
 
Ja, jisses, ska vara i Kristianstad kl 06.45 !!
Det tar oss 1,5 timme att köra dit och jag ska ju duscha i rengöringsmedel innan. Ja det ska jag ju göra ikväll oxå.
Så nu har vi, ja vi vi måste hjälpas åt med några av dem, tagit ut mina örhänge.
Jag har 17 hål i örat så det tar en liten stund.
De har hängt där i mitt öra sen jag var 14 år så de är en del av mig så nu känner jag mig naken i örat.
 
Nä nu ska jag se Mandelmanns Jul o sen blir det dusch o sen sover jag som stock när klockan ringer 04:15 
 
Så Puss o Kram o njut av Livet varje dag!
  (null)
Väskan är packad 
(null)
Sjukhuset Kristianstad 
(null)
In i hissen o upp 

Kommentera

Publiceras ej