Jag har varit sjukskriven denna veckan.
Kände att jag fixar inte att jobba just nu. Mest ifall det skulle komma någon reaktion på beskedet. Den har dock inte kommit mer än i söndags på Emporia. 
 
Men vi var och åt lunch i tisdags, hela jobbet, nu inför julen. Så mysigt och god mat.
Jag åt vegetariskt, Ugnsbakade rödbetor med fetaostKräm.
Jag äter gluten-laktros-lök-kålfritt. Har gjort det sen 4 år tillbaka.
Och sen ett par månader tillbaka äter jag inte något rött kött., utan enbart fågel, fisk och skaldjur. Allt pga Endometriosen.
Så det är inte alltid nån höjdare att gå ut att äta. Ibland får jag en kycklingfile med nåt salladsblad. 
Men vissa ställen är riktigt bra på att ordna till det.
 
Senare på tisdagskvällen var jag och H, vår yngsta dotter, och tittade och lyssnade på vår gudson som gick lucia med sin skola. Hans lilla syster var oxå med i tåget. Så stämningsfullt o de är för härliga, barnen. Det var förskoleklassen och upp till 6:orna.
Förskoleklassen började och vissa av de små tomtarna och luciorna tyckte det tog en himla lång tid :-)
Det kliade i röda mössan o lussekronan.
 Men det var en härlig kväll o vi körde hem fullproppade med julefrid!
 
I går, fredag var jag och fikade med två av mina tjejkompisar. Ville gärna träffas innan operationen och innan jul. Vi snackade oss hesa!
Sen klippte min kompis mig. Jodå, hon är hårfrisörska så det blev himla bra, ifall ni undrar.
Hade klippetid egentligen den 20:e men nu tog vi det i går istället. Är kortklippt o klipper mig var 4:e vecka. Så nu håller det över jul och nyår. 
 
Har haft ont nu ett par dagar i magen. eller ja det är ju litta längre ner, men enklare att säga magen. Det gör att jag blir så himla trött. Sover till 9.30-10:00,  nu på förmiddagen.
Min P har jobbat kväll denna veckan så då blir det att vi sover länge båda. Sen sover jag middag en timmes tid på eftermiddagen. 
 
Har svårt med aptiten.. Eller svårt o svårt, den är väck liksom.
Som tur e så funkar det med kaffe. Det klarar jag mig icke utan. Vaknar jag på natten o inte kan somna om så tassar jag ut till köket, iklädd min fleecepyjamas, o sätter på ett par koppar. Sen dricker jag det i sängen o somnar som en nyammad baby. 
Dock så kan jag äta choklad på eftermiddag/kväll.
Jag tycker att  Har man cancer får man äta choklad precis när som ;-) 
 
Puss och Kram
 
 
 
Ugnsrostade rödbetor med fetaostkräm
Morgonkaffet i sällskap med Harry
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej