Igår var det lite kämpigt.
Kan inte sätta fingret på vad och varför, men tårarna kom lite då och då.
Har ett antal gånger, angående min endometrios o när den varit jävlig, med feber, kräkningar och överjävliga smärtor, sagt, att jag får leva med denna sjukdom, resten av mitt liv, men det är inget som tar död på mig..
Även om det känns så ibland!
 
Men oj, vad jag önskar att jag aldrig sagt dem orden....Känns som att jag får tillbaka dem nu, mitt i nyllet!
Nu sitter jag här med ett skov och i morgon ska vi till kristianstad för att träffa teamet o ta prover inför onsdagen.
Just för att Jag har C A N C E R !
 
Rabblar mitt mantra: DET E JU FAN!!!!! 
 
Och varför just nu till jul.
Januari känns som en bättre månad att dra på sig cancer :-) om man nu måste få det, liksom!
 
Allafall så var det kämpigt igår.
Men vi gick en långrunda med hundarna i ett lagom isigt väder.
Vi har för ett år sedan flyttat till ett sommarstuge område, mitt i skogen, och med 200 meter till en insjö.Det är alldeles underbart här o vi njuter varje dag.
Först tänkte vi att vi skulle ha en lägenhet och bara ha detta som en ren sommarstuga.
Men den är vinterbonad och på 82 kvm och vi är ju bara två så vi bestämde oss för att bo här året runt.
 
Här i byn finns en bastubåt, att hyra. En amfiteater som har konserter på sommaren och ett musteri, så det är en väldigt mysig och levande ( hahaha, tur det) by.
 
Vi lämnade vårt gamla kråkslott den 23 januari i 2017. 
Där har vi bott i 23 år, alltså har våra barn växt upp där.
Det var ett gammalt 30-tals hus med högt till taket, 4 våningar och inte helt perfekt med mig som är kryckig vissa perioder.
Dusch  och tvättstuga i källaren.
Vi åt, umgicks och såg på tv på första våningen.
Sov gjorde vi på tredje våningen.
På den fjärde våningen hade vi mest tomtar o allehanda bra att ha saker som aldrig kom fram för att användas.
 
Men åter till igår.
Efter vi gått med hundarna så stack vi in till ikea i Malmö.
Mest för att göra nått o försöka fly tankarna som malde i våra bådas hjärnor igår.
Vi behövde en list till köket men det blev lite ljus o en julstjärna oxå.
Jodå jag köpte julstjärnor till 1:a advent men de pallade inte trycket här så därför fick jag köpa en till.
Bara att hoppas den klarar denna veckan o står sig fint till julafton!
 
Stack utom till utsiktsplatsen i Limhamn för att kolla på Öresundsbron som igår tände tredje ljuset, magiskt fint men helt omöjligt att göra rättvisa på foto.
 
Det årliga julfotot på hundarna är nu avklarat. Harry och Albert är så där glada för sina fina julslipsar!
 
Sådär ja, känns lite lättare när man får skriva av sig skiten..
 
Puss och Kram 
(null)
Öresundsbron
(null)

 Harry o Albert 


 
            
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentarer

Taina Johansson

25 Jan 2018 12:02

Hej Kära Anne!

Jag har läst igenom din blogg och jag beundrar din positiva anda i all elände.
Du är en riktig fighter!!
Kram från mig i Varberg

Svar: Åh, Kram tillbaka till dig, fina Taina 💞 har ju inte så mycket val mer än att gilla läget... o göra det bästa av det!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej