Kände i söndags att jag vill handla alla julklappar så det är gjort i god tid innan operationen.
Så vi körde till Emporia i Malmö.
Jag Trodde att vi nog att skulle vara ensamma där ;) 
 
Går o fixar det mesta i lugn o ro.
En tomtelatte på espressohouse ger oss energi till att fixa det sista, så skönt! 
Vi går o lägger allt i bilen för att sedan handla på ica.
P går själv till bilen o jag står kvar o väntar bland allt folk.
Det plingar till i min mobil.
Tar upp o ser att det är en kompis kompis som skickat.
Jag öppnar det o Jisses, vilket sms <3
Det var så fint skrivet så jag börjar storgråta, där mitt i julruschen... P som är på väg mot mig  fattar inget. 
Där står hans fru mitt i allt o bara storbölar, så glasögon immar igen, vilken syn!
 
Det går över lika fort som det kom o jag bara säger : Det är ju Fan !
Jag blir så överväldigad o rörd av alla som hör av sig och som bryr sig så om lilla mig!
 
Men cancer är nog en sjukdom som berör !
 
I måndags ringde min kontaktsköterska.
Hon berättar att det blir operation den 20/12.
Så skönt! Då hinner jag hem innan julafton.
Får stanna en natt på sjukhuset eftersom de ska ta lymfkörtlar. 
Jag är en sån som kräks massor efter narkos. Även om jag får medel mot det... 
Men det är ju okej när man opererar där uppe i brösthöjd.
Annat var det när de opererade bort gallan och vid livmodersoperationen. 
Jisses vad jag spydde. 
Min rumskompis rinde tillomed på sköterskan, eftersom jag hade slut på kräkpåsar...Och hade två fulla sådana bredvid mig i sängen..Urk, det vänder sig bara jag skriver om det!
 
Hör ju till saken att jag är rätt lättkräkt :)
Jag har opererat mina åderbråck i benen 8 gånger. 
Efter en av dessa operationer hade jag bestämt att jag skulle ligga och återhämta mig hemma i soffan, käka popcorn o se alla Harry Potter filmerna.
Jodå, det gick ju galant  ända tills jag kommer till delen där Ron spyr sniglar...
Jisses, vad jag ulkar o klöks.
Och för er som aldrig gjort en åderbråcks operation, med snitt i ljumsken, kan jag berätta att man är icke så snabb i benen...speciellt inte om man ligger i soffan.
Men lyckades hålla allt inom mig tills jag linkades nådde toan, pjio!
Sorry för allt kräksnack, vi lämnar det!
 
Jag ringde facket idag eftersom de sökt mig. Vi pratade om det hon undrade och löste det. Jag sa att jag trolitvis kommer bli sjukskriven ett bra tag och jag undrade om det möjligtvis var så att man kunde få lägre avgift då. 
Jodå, såklart får jag det.
Berättade att jag fått bröstcancer och det blev helt tyst i luren o sen hör jag att hon snyftar till. det visar sig att hon gått igenom en cancer själv. 
Jag säger att jag nog inte kan börja jobba innan februari...Det blir tyst igen och jag hör att hon sväljer. Hon var hemma ett år!
ETT ÅR? 
Ja, det kom liksom ikapp henne efter behandlingar m.m. vad hon varit med om.
Ojdå, Jag får nog va redo på att det tar lite tid, detta!
Det är jag inte. Inte än. 
 
(null)
 
Puss och Kram
 
 


Kommentera

Publiceras ej