Fy, idag är jag så jäkla trött!
 
Alltså, sådär trött så jag orkar bara andas vartannat andetag!
Vet ni känslan?
 
Sov till 10.
Upp om o drack kaffe o liten macka o sen kröp jag ner igen o sov till 13:30, zzzzzz!
Då fick jag med nöd o näppe upp min  kropp som känns som en överjäst degklump på sådär en 120 kg.
Pallrade mig in i duschen orkade precis tvåla o schamponera mig. Sen stod jag bara där. 
P kom o hjälpte till att torka mig. Tur jag har honom!
 
Då kom de förbannade tårarna igen...Som de oxå gör ibland när jag är så här jäkla trött. 
Är det i perioder med mina endomtreiosskov.
Det är en förlamande trötthet som icke går att sova bort!
Vill inte vara såhär trött! Men som sagt så går febern o kommer lite som den vill i min kropp nu.
 
Jag, som ju egentligen skulle ha semester nu o bara skulle hitta på en massa kul.
Är i stället sjukskriven pga 
C A N C E R ... Ofattbart!

Tankarna far lite såhär idag igen. Filmrullen är tillbaka i skallen.
Kommer nog vara så fram till den 4/1, beskedsdagen.
Har provat att äta lite choklad. Hjälper icke o stoppar icke filmrullen...
 
Aja, detta får bli en vilodag och sen hoppas jag att jag är piggare igen i morgon.
 
Annars var vi hos F och J i Malmö igår.
De bjöd på lunch och sen körde vi och hälsade på H som jobbade i går. Hon jobbar i en helt underbar blomsteraffär i Limhamn. Jag vill ha precis varenda pinal i den butiken :-)
Sen blev det en liten tur till IKEA. 
Sen körde P och jag hem och såg några avsnitt av Modus. Alltså, vi tycker denna 2.a säsong är sådär.
 
2 dagar kvar av 2017. 
Nyår i fjor när vi skålade vid 12 slaget så sa vi, hela gänget :
 
-Gott nytt år och 2017 kommer bli ett bra år....
 
Nja, sumerar jag det nu så har det väl varit sådär, kanske.
Det bästa var dock att vi sålde vårt hus och flyttade hit.
 
Sommaren får dock minus. Inte många sol och badtimmar, här inte.
 
Var på KB i Malmö o såg Magnus Carlsson (weeping willow) helt magiskt. 
 
Men bröstcancern får ju 100 minus.
 
Mitt jobb får en massa pluspoäng, då jag får jobba så att jag hinner vila mellan mina pass.
 
Var äntligen på en Håkan Hellström konsert. 
 
Äsch det har väl varit ett år som alla andra, när jag nu tänker efter!
 
 
Nä, nu somnar jag snart mitt i skärmen så over and out 
Puss och Kram
 
 
  
Maja lykta med  så kloka ord, från Älskade syster <3 
 
            
 
Words <3 från kompisar 
 

2 kommentarer

harrieth

29 Dec 2017 20:08

Den blomster affären känner jag till.
Inte kul med såna dagar, men det kommer en ny imorgon

Svar: Ja den är så mysig! Japp, ny o förhoppningsvis piggare dag i morgon 😘❤️
Anne Persson

Inger Pålsson

30 Dec 2017 13:07

Men vilken dag :( <3
Inte det minsta konstigt att det rullar en film inne i din skalle...märkligt vore annat hördudu..
Jag tycker att du gör detta sååå bra! Och din familj alltså...man får de vänner man förtjänar brukar man ju säga, gäller för familj med <3
Underbara foton Anne! Och vilken härlig blomsteraffär, kanske man borde skänka ett besök nästa gång man besöker Malmö :)

Svar: Nä det är nog så det kommer att vara ett tag, Inger! Säkert olika känslor från dag till dag!
Ja, det är tur jag har min familj❤️
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej