Ja, sorry mitt språk, men det hjälper rätt bra att svära! 

Eller, det hjälper ju ännu mer slå sönder en glasskål, men just nu har jag så ont så jag kan inte gå o hämta nån skål 😝

I Fredags var det rätt hyfsat. 
Gick en liten tur, vilade middag o sen när P kom hem körde vi till ystad o Bäckströms hattar. Det blev en svart, såklart, turban o en sjal med grå o blå mönster. Ska knyta den så som hon visade oss på sminkursen. 

I lördags körde vi sopor o trädgårdsavfall till miljöstationen. 
Ja, jag satt ju bara i bilen. Sen blev det lugnt hemma. Men jag mådde ändå rätt hyfsat. 
För att sen vakna i söndags morse 😩 o bara .... Jisses, min kropp o jag är icke ett längre. 
Den protesterade mot precis allt! 
Jag har inte ont men inget funkar. Inte ens att slå en pink går! 

Men duschade, det gjorde jag, även om det var riktigt jobbigt! 
Det är mitt dagsmål oavsett om det gäller cancern eller endometriosen. 
Duscha ska jag oavsett dagsform! 
Man piggnar till lite när man duschat o får kläder på sig. Även om det just där o då, känns som en nära döden upplevelse! 
Fast det går ju rätt kvickt nu när jag icke behöver shamponera håret. 

Fick lägga mig på sängen efter duschen o somnade bums. 
F o J kom hem o för att byta däcken på sin bil. O jag bara sov... 
Men orkade sitta med o äta av det grillade. Även om kroppen skrek efter mer vila! Så, de bäddade ner mig i soffan så jag ändå var med, kroppsligt i rummet. 
Idag är det oxå dags att börja ta sprutorna. 

Sen i måndags var det ju dags för piccline omläggning. 
Jäklar i min låda vad tungt det var att ta sig dit! 
Jodå, jag åkte bil o sprang inte 😝
P fick hålla mig i armen in. 
Kroppen är tung, fötterna runda, ögonen halvt blinda o det är tungt att andas.. bland annat! 

Sköterskan ser att jag mår dåligt! 
Den andra sköterskan tittar oxå in i rummet o undrar hur jag mår.
 De säger båda att det är första gången de ser mig så påverkad! 

O jo, det är det ju oxå o det är jag så tacksam för ändå! 

Det kunde ju faktiskt varit såhär varenda gång efter CG. 
När det är klart kallar de på P att han kan hämta mig ❤️ min trygghet i alla lägen! 
O nu är han min stödkäpp😝 

Hemma igen så blir det sängen. 
Helt färdig så söndag o måndag blir det inte någon promenad! 

Igår är det lite bättre. Vi kör o handlar o jag är så vansinnigt sugen på hamburgare med bröd 😳 så det blir en delikat lunch i bilen med hamburgare o pommes från sibylla 😁 
Väl hemma packar jag upp kassarna o P dammsugar. Tröttheten kommer ikapp o jag går o lägger mig o somnar på studs! 

P väcker mig o mamma o pappa har kommit 💕 
vi fikar i uterummet. Ja, jag kan inte dricka kaffe igen, men äta ett glutenfritt wienerbröd, det fixar jag minsann! 
P kör till jobbet o mamma o jag går den dagliga turen. 

Idag vaknar vi till en strålande dag ☀️ kroppen är tung o trött men jag går så lugnt o pillar lite här o där i trädgården. 
Vi grillar igen o F o J kommer lagom till lunch för att hämta hundarna o köra till Sandhammaren. 
P o jag går till sjön, känns konstigt o tomt utan hundarna. 
Här o Nu börjar jag känna av sprutorna 😩 usch, jag vill inte! Men det bryr sig ju ingen om.... det är bara att gilla läget tills måndag.... då släpper det.. 

Men Fi fan vad ont det gör.. i hele skelettet ☠️ det värker o spränger på ett vis jag inte kan förklara. 
Tagit Oxynorm, men det hjälper inte! 

När jag fick besked att jag skulle få cellgiftsbehandling var jag rädd att varenda dag, i 4,5 månad skulle se ut som idag... 
Att jag skulle ligga som ett paket o ha ont o spy o inte orka något...
Men så är det ju inte! 

Det är jobbigt nu, riktigt jävla jobbigt, men  jag vet att det vänder! 
O då glömmer man ju hur det kändes idag, som tur är! 
O jag njuter lite mer av varje dag då, känns det som 😍 Jag har ju faktiskt så mycket att glädjas åt i livet! 

Idag kom även kallelsen till strålning i Lund. Om allt går som det ska så får jag första strålningen den 12/6. 
Det kommer inkräkta på två av Ps tre semesterveckor 😡 
rätt tradigt att ha något uppbokat varje dag.. men som vi sa idag, vi får göra något kul av det! 
Bo på hotell i Malmö eller Helsingborg. 
Byta boende med barnen. Så jo, det blir nog en skön semester ändå! Det blir ju vad man gör det till. 

Nä, nu värker det i fingrarna oxå, så det får bli stopp för idag! 

Men för allt i världen så tyck nu inte synd om mig, det vill jag verkligen inte... hör du det, Harrieth 😍... återigen så har vi alla något att kämpa mot o snart är detta gjort! 

Puss o kram 

(null)
F o J hade köpt världens godaste kaka med hem idag, på Olof Victors. Men kaffet fick jag inte ner. 
(null)
P vs mullvadsbunkar 1-0 
(null)
Vitsippor 🌼
(null)
Grillat ute mitt på gräset ☀️ underbart 
(null)Ännu en kallelse 
(null)
Det blir mycket bär o fruktsallad nu i min ömma mun. 


Kommentera

Publiceras ej