Denna omgång cellgift har varit betydligt tuffare. 
Jag är betydligt tröttare. 
Betydligt mer ont inne i kroppen. Illamående vissa dagar. 
Sover middag men tröttheten försvinner inte. Svimningskänsla tittsomtätt.
I torsdags var det riktigt jobbigt. 
Det kom i omgångar - Ont i nederdelen av ryggen som strålade upp till skuldrorna för att sen ge sig ut på var sida halsen o avsluta vid nacken 😱 o bockade jag mig ner, för att ta på skor eller nåt så bultade det så ini i halsvenerna o så kom hjärtklappningen o det svartnade ett ögonblick för ögonen. 
Högst obehaglig känsla får jag säga! 

Vi åkte o handlade. Jodå, P ville bädda ner mig o köra själv men nädå, han är gift med en envis en, klart jag skulle med. 
Det var inte så mycket folk så det var skönt att få det gjort. 
P plockade godis o jag skulle hämta 2 minipåskliljor. 
De stod ju så klart längst ner på blommevagnen. 
Jodå bockar mig ner o då kommer den här känslan igen, från ryggen upp mot nacken.. Jisses vad obehagligt 😱 o jag ser inte P men hasar mig upp längs våningarna på vagnen o står still i ett par sekunder sen släpper det! 
Så galen o konstig känsla 😱
När vi sen kommer hem så tycker jag det att: Det e ju fan ! 
Fäller en tår o P tröstar mig, som vanligt! 
Jag var nyopererad över julen o nu mår jag kass pga behandling över påsken. Kommer även gå på behandling över midsommar, dock strålning som inte ger dessa biverkningar. 
Men sen sansar jag mig o tänker att vad är tre stora högtider i ens liv? 
Det lär ju komma Jul, Påsk o midsommar igen o igen. 
O jag firade ju jul o nyår. Men påsken orkar jag inte riktigt ☹️
H o F o J kom hem i går morse. Vi åt en redig påskafrukost efter att de letat påskägg i trädgården 🐣 😂 
jodå det hör till, oavsett ålder. 
Vi fick ett stort påskägg fyllt med hårda karameller o massa gott choklad. Ett presentkort på blommor 🌺🌺 En marmelad från Nötesjö, o kaffe. 

Efter långfrukosten fick jag gå o lägga mig. Sov 1 timme o sen körde vi till en loppislada. Det fick bli vår konstrunda. Hemma igen åt vi lite till o sen körde  barnen. H skulle jobba o F o J skulle på fest. 
Kompisgänget skulle ut o äta men vi fick hoppa det 😔 jag orkade helt enkelt inte..... så jäkla tradigt.. Påskafton 2018 tog slut vid 20:30 för min del, Zzzzz. 
Vaknade av o till, hade ont i benen.. 

Idag blir det lugnt fram till kl 15, då ska vi till mamma o pappa o äta🐣 

Men jag vet ju att detta vänder oxå, även om det är tuffare innan dess.
 Har säkerligen lite biverkningar av sprutorna oxå. Tar den sista idag. Plus att nu börjar jag känna av pollenallergin, så idag börjar jag medicinera mot den 👍🏻 
4 gånger gjorda-2kvar 

Glad Påsk 🐣

(null)
Harry 
(null)
När man får ett påskägg med posten ❤️ Tack finaste 
(null)
Påskliljor 
(null)
Äggjakten kan börja
(null)
Påskfrukost 
(null)
Dr Martens med gula snören till påsk 


Kommentera

Publiceras ej