Japp, o kan icke sova! 

Kl är 01:11 så det är ju ingen katastrof. 
Det är lite kämpigt med sömnen. 
Beror på tabletten jag tar, det är en vanlig biverkning.
Det spelar ju dock icke så stor roll nu, när jag är sjukskriven. 
Men kan ju bli hyfsat drygt när jag börjar jobba o ska gå upp på morgonen. 
Aja, den tiden, den sorgen! Det vänder förhoppningsvis. 

Annars är vi tebax i vardagen med P som jobbar. 
Jag tar det mest lugnt. Jag är trött o det beror inte bara på värmen 😓

Igår var en kompis här💕
Vi gick till sjön o käkade lunch. Varmrökt lax, kyckling o så hade jag gjort en potatissallad. 
Jag åt kyckling. Älskar varmrökt lax men pga min ärthjärna så har jag fått äta "snäll" mat o en massa omeprazol o några oxynorm 💊💊
Har liksom lyckats förtränga att jag har en kass "kista" som mår dåligt av en hel del grejer. 
B.la bubbelvatten. 
Det funkade i små mängder undertiden jag fick kortison. 
Men i måndags drack jag två 33cl granatäpple Ramlösa 😱
Ja den natten var ingen hitt kan jag säga 🤢
Urk, vad jag mådde illa! 
Fick gå upp mitt i natten o ta en pilla mot illamående, såna som jag fick under cellgiftsbehandlingen. 
Det är ju så att min tarm är fastväxt o sammanväxt, på ett par ställe. 
Så att tillföra nått med bubblor är ju som att fimpa i det nu torra gräset... Det slutar icke lyckligt! 
Inga gaser kommer ut, varkens från det ena hållet eller det andra! 
Magen pumpas sakta men säkert upp o man tror nästan att man måste kopplas fast vid närmsta träd, så man inte åker, likt en ballong🎈, rätt upp i luften! 
Ja, de säger ju att cellgifterna tar på hjärnan 😳 Tror jag skyller på det här! 

Annars hade vi en mysig eftermiddag 💕 vi bara satt o snackade o mös. Drack kaffet med mjölk t.om. Det gör jag aldrig. Men det är ju lite snällare mot en redan retad tarm. 
Det kom ett par o badade. De hade en termometer med sig o vattnet håller nu 27 grader😳☀️
Jag undviker dock att bada lite till. Vill inte dra på mig nån bakterie eller algblomning nu. 
Även om mina brännskador läkt fantastiskt bra o nu är det inga hål längre 👍🏻
En sak är bra med min, annars lite krassliga kropp, det är att jag har bra läkekött! 

Idag har det vatt rätt läskig luft här! 
Det känns liksom som om himlen trillat ner ett par snäpp o ligger precis ovanför skallen o trycker. 
Så hundarna o jag tog en dag inne! 
Satte Luft/luften på snöflinga o en film. Ja filt blev det oxå efter en stund 😝
Så skönt! 
Behövde ännu en vilodag 😄 

Fick ett brev på posten i fredags! 
Öppnade det där o då o mina tårar kom o mina nya armhår ställde sig rakt upp. Jag blev "piggeskinnad"... 
Tack älskade Karin ❤️ Du är fantastisk! 

Ja det var en liten rapport från djupaste skogen, mitt i natten i början på Augusti. 

Hoppas ni sover gott o drömmer nått kul! Jag ska räkna rådjur o se om jag somnar 😄 har slutat räkna får! 
Puss o kram 
(null)
Sjön igår
(null)
Harry o jag i morse. Ny bok som jag börjat på. 
(null)
Herrestadbegioniorna verkar trivas i värmen 
(null)
Köpte clementiner idag! O jäklar i min låda så goda 😋 ska bara meddela ärthjärna att det är 1 om dagen som gäller! Annars blir det liv i "kistan" 
(null)
De två gråa pärlarmbanden ska ge mig styrka o mod, Tack ❤️ känner att de funkar! 
(null)
En liten gul en, mitt bland de röda! 

Kommentera

Publiceras ej