Det är nästan ett år sedan senast. 

Den 20/12-17 skulle jag vara i Kristianstad kl 6:45. 
Då för att operera bort cancern i mitt bröst o lymfkörtlar. 

Nu är klockan ställd på 04:25 😱 
För att jag skall vara 6:45 i Landskrona i morgonbitti o operera bort bråcket o äggstocken. 
Och förhoppningsvis så rensar de lite bland sammanväxningarna oxå. 

Jag har icke varit aktiv här på ett tag, men ser att ni är en del som är inne o kollar 💕 o det gör mig så glad! 
Så nu blir det lite bättre med skrivandet igen, tror jag. 

Har varit sjukskriven på halvtid sen den 20/11 o fram tills i morgon. Blir ju sjukskriven på heltid igen nu ett tag. 

Jag är trött, så så trött i min kropp. Det känns liksom som om någon sugit ur musten ur mig. 
Ja så jag känner mig typ som jag tror att en gammal äppelskrutt känner sig. 
Lite skrumpen o halvmöglig 😝

Dr ringde o sa att det var fullt normalt! 
Men Jag känner mig då icke särskilt normal. 
Han sa att cellgifterna är kvar i kroppen o härjar. 
Kan ju hoppas det pyser ut i morgon när de är i magen o skär 😝😝

Så nu ligger jag i sängen, klarvaken. Sängkläderna är nytvättade o gosiga. Jag är torr som fnöske efter spritduschen. Som ska upprepas i morgonbitti. 
Alla 17 örhängen ligger i ett glas med renat 😝 
Jag får ligga över tills onsdag iallafall. 
Det stod 1-2 nätter på pappret från Sjukhuset. Men håll tummarna för att jag är hemma i skogen igen på onsdagkväll. 

Sen maj 2014 har jag opererats 5 gånger efter i morgon. 
14-Hysterektomi ( borttagning av livmoder o en cysta o halva äggstocken) 
15-åderbråck i vänster ben (öppning i ljumsken) 
16-cysta o vä äggstock
17-bröstcancer
18-bråck o borttagning av äggstocksrest. 
Helt galet o vilken klengren jag är 😱 
O sen hade jag ju borrelia en sväng där på sensommaren 2016 🕷

Men åderbråcken i benen har hållt sig hyfsat sen dess o borrelian botades ju bums med pencilin. 
Cancern togs bort o min förhoppning är att mitt nya smärtfria liv börjar nångång till helgen. 
Måste ju återhämta mig först 😀
Längtan efter en smärtfri morgon är stor! 
O den känslan vaknade jag ju med varje dag under cellgiftsperioden. 
Synd att det som nu är kvar av cellgifterna inte tar bort smärtan längre. 

Nu ska jag somna i P’s famn med båda hundarna tättintill. För i morgon natt är det väl ett gäng tanter jag delar rum med. 

Va rädda om er o njut av varje dag. 
Se det som en julkalender, en ny lucka varje dag att glädjas åt 🎄🎅🏻🤶🏻 det är så livet ska vara. 
Vi har så mycket att glädjas åt 😍

Puss o kram från en snart smärtfri dam 😝 
(null)
Några vill va nära 😝 tur vi har så stor toa 😝
(null)
Jodå 😴
(null)
Harry vill följa med 
(null)
Från en morgon på väg till jobbet. Magiskt vackert! 




1 kommentarer

Petra

04 Dec 2018 09:25

Nu håller vi tummarna✊🏻. Ser fram emot att läsa din blogg igen❤️ Kram

Svar: Tack finaste ❤️😍😘
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej