Jag har varit lite Småkass sen i söndags. 
Så trött, ont i magen o legat lite högre i temperaturen. I tisdags hade jag 37,7. 
Ska ju ringa till onkologen (eller åka in) om den överstiger 38 😱 
Nu hör ju till saken att när jag är i mina endometriosskov så har jag feber. Är det ett skov nu? 
Men i går vaknade jag o kände att nu är jag feberfri, men magen känns. 

Annars var det helt ljuvligt väder här igår! Så jag satte penseer. 
De kommer garanterat dö nästa vecka då det ska bli kallare. Men man måste ju chansa 😝 

Skulle ju på kontraströntgen kl 17 igår. 
Började dricka kontrast hemma kl 15. 
Fick inte pinka efter kl 16... nu skulle jag bara få i mig 9 dl men ändå. 
O gissa vad det enda man känner, 10 i 17, när man sitter i väntrummet : 
- oooo vad jag är kissig. 
- oooo nu pinkar jag på mig om de inte kallar snart. 
O så kallar de på mig.

Frågar om hon kan ge kontrasten i min Picc-line? 
- jo det kan hon, men hon är inte så haj på att lägga om den igen, så hon letar efter nån bra ådra i vänster arm... Det hittar hon ingen. Så det blir i Picc-linen, ändå. 

Det är nått år sen jag gjorde en kontrast röntgen, o har glömt hur det känns när de sprutar in kontrasten. 
Så det är ju tur de berättar exakt hur det kommer kännas. 
Att det känns i halsen o urinblåsan blir varm o det känns som om man pinkar på sig 😱
-Jotack, det blev ju t.om varmt på låren...😝 
Tänker som så att: Mig lär de komma ihåg som den som pinkade ner hela sängen på ystads röntgen 😝 
Men nix, det gjorde jag icke o känslan försvann rätt kvickt! 

Dock fick jag ont som satan, milt sagt!! 
Min tarm är ju fastväxt o att fylla den med kontrast, ja det känns! 
Ville ha sallad till kvällsmat så vi kör in på Ica o handlar. 
Går dubbelvikt ett tag, Satan, vad ont jag har! Torkar väck nån tår med mina billiga H&M vantar. 
Det har varit så inihelvetes (sorry, för mina svärord) skönt att slippa den smärtan! 
O pang så slår den till igen😡
 Jag vill inte, jag pallar inte denna smärtan! 
O jag pallar inte att den kommer tillbaka EFTER mina cancerbehandlingar! 

Det känns som om någon har tryckt in en hel taggtrådsfabrik i min tarm 😱
 o drar i den med ett fiskespön, fram o tillbaka, hela tiden. 
O så sticker man till med en slö morakniv vid varje steg jag går... 
Ja ungefär så känns det.. 
Men tyck inte synd om mig, det är inte det jag vill! 
Vill bara kräkas av mig lite 🤮
Alla har vi våra krämpor, så är det ju! 
Men jag tycker ändå det e ju fan, att det inte finns nån bot eller lindring mot endometrios. 
Får i mig 2 citodon o pusteAndas till den värsta toppen lägger sig... o faktiskt gör den det, Pjiou, lättnad! 
Har lite småkramper o ont under kvällen men inte värre än jag fixar det. 
Aja, nu lämnar vi min skitmage, det är ju inget kul att läsa om! 

Annars fyller jag faktiskt 48 år i morgon 🎈
Älskar att fylla år! 
Brukar alltid önska mig hundra saker men är totalt tom på önskningarna i år. 
Fick ju mina älskade röda Dr Martens i julklapp o En ny superfin väska i bröllopspresent, nu på alla hjärtans dag. 
P frågar mig vad jag önskar mig o jag löjlar mig o himlar med ögonen o säger: 
att vi alla får vara friska... 
o vi bara brister ut i världens gapflabb 😝 Jodåsåatt, vår sjuka humor! 

Skulle ju gärna vilja ha en Dr Martens ryggsäck men den är ju svindyr så den drömmer jag vidare om tills jag fyller 50 😝 
Kommer alla fall få en härlig födelsedag, oavsett present, med familjen här o med varmrökt lax som vi var o hämtade i Simrishamn idag. 
( Pst, Pappa: det finns annat till dig ❤️) 
Vi gick ner till sjön idag! Fantastiskt väder o det ligger ett lager is på den. Tunn än men ska det bli kallare går det kanske att åka skridsko nästa helg! 
Ja, det är ju inget jag skulle få för mig men ändå! 

Nä, nu får det va allt för idag så puss o kram 😘 

(null)
Harry testar isen 
(null)
Kontrast i ett glas 
(null)
Skogen
(null)
SOLSKEN ☀️
(null)
Harry kollar penséerna 
(null)
Ljuvliga pensee
(null)
"Malmövasen" fick lite nya tulpaner 




1 kommentarer

harrieth

22 Feb 2018 21:20

Gillar inte att du har så förbenat ont, men tycker synd om dej gör jag inte. 💕

Svar: Tur för dej, att du inte gör det
😘😘😘
Kram på dig, kompis 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej