Hahaha, ja det gjorde jag igår morse! 
Stackarn har nog inte hämtat sig än 😝
Jag satt i fåtöljen o åt frukost i min pyjamas i lugn o ro till nyhetsmorgon! 
Då stövlar det in en jobbeklädd Karl i trädgården o knackar på. 
Tog en stund Innan jag fick mig själv lös från fåtöljen o samlat ihop hundarna. 
Far ut o öppnar o säger -Hejsan! 
O han bara eee, Hej! 
Vi ska bara märka ut var er fiber ligger o min kollega kommer hit om en stund men du behöver inte göra nåt! 
Jag bara - toppen o tack för hjälpen, ha en bra dag! 
Han då - eee ja det samma! 

Stänger o går in igen. 
Går o duschar o DÅ slår det mig o jag börjar gapskratta 😝
Där här Jag störtat ut från mitt hus : 
I pyjamas, 
med mina bara åderbråcksblåa ben, 
Osminkad o med en lätt blåtira runt höger öga ( får blåmärke lite varstans nu, säkert pga CG o igår var det runt ögonlocket) 
OCH UTAN TURBAN 😱
(null)

Ja, ungefär såhär 👆🏻 såg jag ut 😝😝
Åh, jisses, stackars telegubben! Han fick nog sjuka sig resten av dan 😂

Tänker liksom inte riktigt på hur jag numera ser ut! 

Annars så blev resten av dagen lugnare o jag skrämde inte fler människor! 

Gick en långtur med hundarna i skogen. Åh, vilken härlig vårluft det var! 
Kände mig lite rastlös o bestämde mig för att ta bussen till Lund, behövde andas lite stadsluft o se lite folk. 
P jobbar där o slutar halv 4 så då kan han hämta mig. 
Gick ner till sjön o busshållplatsen. Smidigt att bussarna går härifrån ödemarken o ända till  stan. 
Det jag inte tänkte på är att jag fick vänta en halvtimme i Veberöd... där händer inte så himla mycket en fredagseftermiddag, på den hållplatsen, kan jag meddela! 

Aja, väl i Lund så börjar det : 
ÖSREGNA ☔️
 det är nog telegubben som beställt det vädret, som en liten hämd... 
Men jag  gick gatorna ner mot mårtenstorget. Det var rätt öde på gatorna. 
Allt folket som jag skulle titta på höll sig inne... bara en sann skogsmulle,
 -Ja, jag alltså, vågar sig ut i sånt väder! 
In i några affärer. Köpte lite ljus på lagerhaus. Tänkte att jag skulle köpa penséer i den stora blomsteraffären på gågatan.... 
men den hade stängt o flyttat! 
Jodå, så att .... 
P mötte mig vid H&M o sen gick vi o handlade på Coop. 
Skulle bara ha mandelmassa för jag tänkte göra en semlekladdkaka idag. 
Jodå, ALL mandelmassa var SLUT 😂 hyllorna gapade tomma! 
Men va fan..... jag skulle stannat i skogen, tror jag! 

MEN känner mig så glad! 
trots slut på mandelmassan! 
Att  jag kan och orkar åka till stan! Fastän jag har cancer, är nästintill skallig, för att jag får cellgifter i min kropp ❤️
Det trodde jag inte innan jag började behandlingen. Trodde jag skulle bli ett paket! 
Men, JAG VET -Det kan komma jobbigare stunder och de kommer komma! 
( det är jobbigt veckan efter CG, då åker jag minsann ingenstans!) 
Då får jag tänka tillbaka på dagar som denna 😍

Så det var fredagsturen det! 
Idag bär det av till Malmö för mys hos F o J. Vi ska gå till saluhallen o handla nått som vi kan laga tillsammans 😍 mysigt! 

Så puss o kram o njut av livet- varje dag! 
O skräm gärna någon lite sådär lagom- det piggar upp din dag 😝

(null)
Åker kollektivt 

(null)
Den ödsliga gågatan i Lund... inte mycket folk o glo på här icke 
(null)
Vårluft i skogen 


2 kommentarer

Ingela

19 Feb 2018 14:09

Hahaha underbart att du fick skrämma upp en karl som smög i skogen! Men inte för att du ser ut som Gollum men han ska inte komma smygandes sådär utan att bli skrämd ändå tycker jag! :D

Sån skön känsla att orka ta sig iväg trots allt! Själv dessutom! Det är stort Anne! Jag vette fasen om jag skulle mäkta med det. Jag som har svårt nog att ta mig egna promenader här ute i våran skog. Så det gjorde du superbra! Hoppas Malmö blev trevligt också!

Hur många behandlingar har du nu fått? Har tappat räkningen... Många varma kramar till dig goa tjej!

Svar: Hahaha, ja rätt kul ändå 😝

Ja, det är en skön känsla 👍🏻
Kramis 😘
Anne Persson

Inger Pålsson

19 Feb 2018 15:29

Haha...kan riktigt se dig framför mig där när du blev överraskad i myssoffan av en främmande telegubbe :)!
Bara skräm upp dem så de får känna att de lever :D!!
Min gubbe är en sån där telegubbe och jag lovar...han träffar allsköns olika folk...han kan inte låta bli att berätta ibland ;)
Men de får skylla sig själva när de kommer oanmälda...som nu kl 15.30 tex går jag i pyjamas i en gammal kofta med hål och en halv hund/katt som extraprydnad (pälsbeklädnad). Skulle nån komma nu så hade jag fått panik...o säkert den som ringt på också !

Underbart att du mår som du gör <3 Man blir ju så glad att läsa och du är såååå värd det !

Kram tjejen <3

Svar: Hahaha, ja jisses kan tänka han o de får se o uppleva en hel del 😝
Ja det är så skönt med de bra dagarna 😍 då njuter jag fullt ut.
Kram på dig 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej