idag var det tid för Lund. 
Klockan ringde 07:15... jisses det var ju fortfarande mörkt!
Vi har ju icke stigit upp innan 9:30 nu under helgerna! 
 
Väl där får vi träffa överläkaren på kvinnokliniken. Jadå, P är med som vanligt ❤️
En supertrevlig kvinnlig läkare. 
Vi går igenom min sjukdomshistoria, o hon frågar om jag är frisk för övrigt 🤣
Hahaha, jodå, vänster stortå mår alldeles utmärkt!
Vi fnissar lite alla tre! Ändå skönt man kan skratta åt eländet! 
 
Hon gör en gynundersökning. Då får P vända på sin stol så han slapp o se ända upp i hela alltet 😂
nu kom ju bröstcancern emellan o gör så att jag inte kan äta hormoner som är den vanligaste behandlingen mot endometrios. 
även om de opererar bort mina sammanväxningar så är det ingen garanti för att smärtan försvinner. Dessutom är risken väldigt stor att jag växer ihop lika fort som de sytt ihop mig, typ! 
Men däremot misstänkte hon att jag har ett bråck! 
Jag har en knuta långt ner i buken, som känns på utsidan o såklart på insidan! Hon skulle kolla med sina kolleger o återkommer till mig om vad som ska göras! 
Har droppar mot förstoppning o de ska jag börja ta varje dag! Rent skitsnack men ändå! 
 
Besöker tog 45 minuter o vi var nöjda, både P o jag efteråt. Direkt in på cafet på sjukhuset o köpte dricka för att kunna skölja ner en oxynorm. För en gynundersökning/ultraljud när man har Endometrios o sammanväxningar, det är inget man gör av glädje, kan jag säga! Det är med tårarna rinnandes, faktiskt! Men det rensar tårkanalerna, får man tänka! 
 
Sen efter fikat körde vi o handlade. Citygross var ju inget att hetsa upp sig för 😃
vi har inte citygross som vår dagliga affär, så därför tänkte vi att det kunde va omväxling att handla där. Men nä, det blir Ica maxi nästa gång! 
 
Sen körde vi hem till hundarna o gick en stilla promenad! Vilket härligt väder, känns som vår idag! Fåglarna kvittrar o luften känns fräsch! 
 
Imorgon ska P jobba o hans klocka ringer 05:15 😱 den kommer jag inte höra! 
Tänkte börja plocka undan julen så smått! Nu är jag trött på den. 
 
Sen är han ledig på torsdag o vi ska till ett sjukhus igen...... 
 
såg ni Bron igår, förresten? Alltså, älskar den serien! Vi såg Beck oxå, något seg i början men slutet var spännande! 
 
Det var allt för idag 
puss o kram 
(null)
Har fått en liten skyddsängel 😇❤️ Tack! 
(null)
Dags för lunds sjukhus 
(null)
I mina röda Dr Martens 

1 kommentarer

harrieth

02 Jan 2018 21:52

Fy så många olika sjukhus besök du får göra. Eller som nån skrev på insta med bröstcancer frisk huset, tycker det låter bättre. Skyddsängel är så fin

Svar: Ja det är mycket sjukhus just nu 🤭 men sen kan man ju hoppas att det lär dröja! Det är ett riktigt bra namn: friskhuset, det låter bra det! ❤️Kram
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej