Fördelen med cellgifterna är att jag nu i en veckas tid vaknat på morgnarna o behövt känna efter om jag har ont, längst nere i buken, på vänster sida! 

O vet ni, jag har fan inte ont 🙏🏻 det är en upplevelse jag inte haft på 2 år! Fattar ni glädjen i det? 

Jag kan gå i hyfsad takt igen. Jo sammanväxningarna är ju där, så jag kan inte gå ner i spagat 😂 o inte cykla! Men skit samma, jag har inte ont! Dr sa att det kunde hjälpa mot min endometrios! O hell Yea, vad rätt han hade. 
Men i morse när jag vaknade så var den en lite molande känsla, där igen till vänster. O jag är tröttare igen idag. Men blir det inte mer än så så är det lugnt! 
O Harry har inte kollat min navel på hela veckan! Han är den som har bäst koll på den o markerar om den blöder 👍🏻

Annars går dagarna. Mamma o pappa var här i onsdags. Mamma hade gjort köttbullar o hade med sig. Kycklingköttbullar till mig o vanliga till P.  Så goda! 

I torsdags var det provtagning igen. 
Så smidigt med picc-line. Så slipper jag bli stucken var gång. Dock har det varit lite meckigt att duscha. 
Min picc-Line sitter högt på överarmen. Det är tydligen olika från person till person var den sätts. 
Men iallafall, så måste jag Linda in den med åtta varv, typ, plastfolie vid dusch! 
O det fixar jag inte själv. Ni vet ju hur plastfolie beter sig om man har båda händerna. 
Jag ska ju ta om det om min högerarm, med vänster hand! Totalt omöjligt, så P har varit 1:e plastfolielindare här. 

Men nu har jag beställt o fått hem ett piccline duschskydd! 
Jädrar så smidigt! 
Nu kan jag fixa duschen själv, precis när jag vill.
Bara att dra den blå påsen över armen, klart! 
Man måste göra det så enkelt som möjligt för sig. Jag ska ju ha picc-linen i minst 4,5 månad o då behöver man ju kunna duscha ordentligt, eller hur?! 

Annars var vi i Ystad igår. Behövde en bh till. De jag hade efter op sitter för hårt nu. Köpte en mjuk bh på kappahl innan op o det är den enda jag har som passar nu. Så en till, mjuk bh. Sen var vi o åt lunch. P jobbade igår kväll så vi tog lite fredagsmys mitt på dan, i stället. 

Var riktigt pigg igår. Så härlig känsla. Det är bara tungan som är öm o känslig för kryddor o varmt. 
Men det e ju inte hela världen. Så när P körde o jobbade gick jag en lång runda med hundarna. Vilket skönt väder. 
När jag kom hem dammsugade jag o gick o dammade lite. 

Men jodå, jag vet... det kommer komma sämre dagar... dagar då jag inte får vistas bland folk o orken inte finns till nått, men varför tänka på dem nu, när jag mår bra? 
Det får jag ju ta då, eller hur? 

Puss o kram 
(null)
Lite fredags gottis 
(null)
Vårtecken 
(null)
Underbara vintergäck 
(null)
Duschskyddet 
(null)
Det är väldigt mycket vatten i vår lilla hamn 


bröstcancer,

2 kommentarer

harrieth

28 Jan 2018 11:29

Så skönt att du slipper värken, och att du känner dej pigg. Hoppas din dag idag, blir kika bra

Svar: Ja superskönt o ovan känsla 💕 kram
Anne Persson

Ingela

30 Jan 2018 10:57

Inte dumt när gifterna biter även på annat "ont"! Vilken tur det finns special duschskydd till picclinen. Det borde delas ut direkt när man fått en sån insatt, men gissar att du fick köpa det själv. Landstingen blöder ju som vi vet...

Härligt att läsa att du hade en riktigt pigg dag också, där du orkade mer och inte bara ville sova dig genom dagen. Det gäller att ta vara på alla goa stunder och det gör du. Hoppas du får fortsätta må så pass bra framöver, men som du säger "bakslag tar du när det kommer." Helt rätt inställning! Varför ta ut nåt elände i förväg när du inte vet om det ens blir så.

Hopas du får ha en fin dag idag igen! Kramis <3

Svar: Jo, betalade den själv, men den kostade 200kr så lätt värt det o så bekvämt! Tur det finns folk som ”uppfinner” smidiga saker😀 ja vilken känsla alltså, både att det hjälper mot det andra o att jag är så pigg nu, det njuter jag av.
Kram på dig, fina Ingela 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej