I torsdags kom mamma o pappa ❤️ 
De kom vid 11 så vi åt lite lätt lunch. 
Men vet ni, jag fick spotta ut kaffet... urk, vad det smakade! 
Skulle ju tvunget ge mig på det! 
Va, fasen kaffe är ju livets dryck! 
Men sen dess har jag inte testat igen. 
Jag som kan gå upp o koka kaffe mitt i natten bara för att gå o lägga mig med en mugg full, sen sova så gott ☕️
Får väl inse att det bli lite ändringar på saker o ting här, ett tag! 


Mamma o jag gick ut med hundarna. 30 minuter ✅ blev det, bra där! Härligt väder även idag. 
Sen gick vi in o de drack kaffe. 
Jag började bli lite trött så de gav sig hemåt o jag kröp ner i sängen med båda hundarna. Sov tills P kom hem, 2 timmar senare 😴 jisses, kände mig som en zombie! 

Vi skulle handla. 
P ville köra själv, men jag ville tvunget med. Måste ju komma ut lite o se mig omkring. Även om jag sett den Ica butik många gånger 😝
O sen var jag så vansinnigt sugen på semla! O givetvis var de glutenfria semlebullarna slut 😡 så vi fick köra bort om Coop oxå. För nu skulle jag ha en semla, så det så! 
Jodå, där fanns 1 påse kvar! 
Väl hemma, var jag ruskigt trött! 
P placerade mig i fåtöljen o slängde ihop varsin semla 😋
OMG, vad gott! 
Hann få i mig hela innan jag somnade. 
Vet knappt hur jag kom till sängen o sov sen hela natten! 

Vaknade vid 8 igår morse. Tog en illamående pilla o kände mig som i ett vakuum. Så trött! 
Men gick o gjorde mig i ordning o fick på mig smink. 
Sen blev det soffan ... hele dan! 
Så seg o trött jag var! 

Skulle ju börja med mina sprutor, de för de vita blodkropparna, igår. 
Men när jag läste på paketen såg jag ju att de skulle legat i kylen 😱
O fick inte användas om de inte gjort det! 
Tog en rejäl diskussion med mig själv om vad göra! 
Skulle jag ta den ändå? 
Eller ringa min kontaktsköterska? 
Det blev det senare! 

Ringde o sa som det var. Hon skulle prata med Dr o höra av sig igen. 
Nä, jag fick absolut inte lov att ta dem 😱 De var förstörda! 
Pjio, tur jag inte gjorde det då... vad hade kunnat hända, tro? 
Dr tyckte att jag inte behövde ta dem nu, eftersom jag fick mindre dos cellgift nu 1:a gången. 
Så prover ska tas på måndag o torsdag för att se om sprutorna behövs sättas in, innan gång 2. 

Så gick tillbaka till soffan o sov 1 timme. Såg 2 avsnitt av The Crown, 2:a säsongen. Gillar den serien. 

När P kom hem såg han hur trött jag var. Men jag ville ut o gå! Måste ju få ihop 30 minuter, det bara ska jag, oavsett. 
Vi gick i 25 ✅ det fick va godkänt! 
Sen åt vi tacos på kalkonfärs. Därefter slumrade jag från o till hela kvällen! 
O har sovit som en stock hela natten. 
Vaknade nu kl 08 o kände mig klarare i knoppen, så skönt! 
Varar det bara en dag, så då o då, då är det ok! Men är bered på att det blir mer nästa gång!

Iallafall mådde jag inte illa nu idag när jag vaknade 👍🏻
Så tog lite jordgubbsyoghurt o glutenfri crunch, det älskar jag. 
Men Va Fan? 
Det smakar inget.... absolut inget... noll helt enkelt?! 
Vilken märklig känsla! När jag vet hur gott det brukar vara😋

Idag är det lördag 😍 se till att gör den till en bra dag! 
Puss o kram 
Sprutan

Hemgjord glutenfri semla 😋

Gårdagens frukost. MangoSmoothie o glutenfritt grovbröd

2 kommentarer

harrieth

20 Jan 2018 19:48

Lite dåligt att de inte info er om sprutorna. Men det var ju bra att du ringde 😊. Njut nu av helgen

Svar: Ja, vi försökte, båda komma ihåg om det sagts nåt om det, men nä det gjorde de inte. Jag får ju dem på avdelningen o det var massa info den dan, så det kom väl bara bort. Men ja, tur jag ringde 👍🏻 kram 💕
Anne Persson

Ingela

25 Jan 2018 11:32

Det var då inte erat fel med missen med sprutorna, utan den infon måste både sägas och ges skriftligt för det är så mycket info man ska ta in att kanske hälften fastnar. Men det var bra att du ringde och frågade innan du chansade på att ta den ändå.

Trötthet och smaken som försvinner är tyvärr väldigt vanligt. Det brukar vara det tråkigaste känslan säger många. Att inget smakar gott, den övermäktiga tröttheten som kommer på det. En liten tröst är att blicka framåt och tänka att det kommer bli bättre men kan ta en tid. Du får försöka få i dig maten ändå så gott det går.

Du gör det så himla bra som ändå tar dig ut så du får lite luft. Men bra om du tar det lagom. Stor Kram till dig vännen <3

Svar: Nä, som tur var!
Det var mycket info på en gång så det kom väl bort. Men ska bli bättre på att fråga o läsa på paketerna 👍🏻
Mycket märklig känsla när smaken försvinner. Dock har jag sug efter kokta grönsaker o gröna ärtor , päron o bär 😀 äntligen sug efter nått nyttigt, inte ofta det händer!
Kramis på dig, Ingela 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej