.. Är det svårt att sova, o en sån natt är det nu! 
 Sov middag sent idag, o det påverkar ju insomningen, såklart. Sen är jag ju rätt utvilad nu när jag inte jobbar!

 Annars i fredags, trettonafton, fick jag ett blomsterbud, igen 😍 Det var den ljuvligaste buket, med massa blandade tulpaner, jag sett 🌷 
Den var från min Facebook grupp, som vi kallar Viktiga Vänner! Eftersom vi "träffades" på Viktväktarnas forumsida för några år sen! 
vi har blivit riktigt tjenis med varandra! Vi är nu 14 st i gruppen. 

 Sen på kvällen stannade vi först till hos våra kompisar som firade 25 år som par! ❤️ Det är värt att fira! Därefter var det umgänge o god mat hos min kompis, hårfrisörskan. Trerätters o häng med vänner, det var precis vad jag behövde, dagen efter cellgiftsbeskedet! 
 Två stycken Cancerfonden lyktor släpptes upp i luften. Dock fastande den ene i ett träd, men den andra for iväg, mot yttre rymden, kanske, eller så stannade den i fru Åkessons trädgård! 
Vad vet jag, känner icke henne 😀 

 På 13-dagen körde vi o hälsade på ett annat av våra underbara kompisar! Vet inte men känslan är som så, just nu, att jag vill krama så många som möjligt innan behandlingen drar igång! 
 Ja, alltså av dem jag känner... 😂 
Det har inte helt slagit runt i skallen, så jag står på Ica med en lapp runt halsen, o med texten : Gratis Kramar  😂 

 Sen i lördagskväll kom en reaktion! Jag blev totalt livrädd inför det som komma skall 😱 
tårarna bara rann... o rann... Fullt normalt, säkert, när man är i min situation men ändå! 
 Känner att jag vill ha koll på vad som ska hända... o det har jag inte nu, inför cellgiftsbehandlingen! 
 Operationer, sövning o vakning det kan jag ju. 
Men detta är nått helt nytt o främmande. 
Och det är ju tur det, när jag tänker efter, att jag inte gjort detta förr!
 Det har känts lite idag oxå. 
P har jobbat idag, o tankarna mal när jag är själv! 
Sen när han kom hem så hade han mitt positiva jag med hem, tror jag! 
För det kändes bättre nu senare, när vi pratat igenom vad som komma skall 
❤️ Puss o kram (null)
En sån här får bli min första turban


Vilken underbar bukett 🙏🏻 Tack!








1 kommentarer

Inger Pålsson

08 Jan 2018 14:27

Gud så snygg den var den där turbanen...eller vad man nu ska kalla den? Den skulle klä dig superbra tror jag !
Jag tänker på dig jätteofta ska du veta...och tänker mig in i din situation och hur jag själv skulle agerat och reagerat. ..
Det är så modigt och starkt av dig att dela med dig såhär som du gör <3
Jag tänker att jag/vi genom dig nu är bättre rustade den dagen det kan vara vår tur. För inte går det att stoppa huvudet sanden och tänka..inte jag! En av tre drabbas. Och alla om man involverar anhöriga....Cancergalan ikväll på tv och jag hoppas att fler ansluter sig som månadsgivare så att forskningen kan jobba på för att fler ska få chansen till bra behandlingar.
Vi har varit månadsgivare nu i ett par år, det är det minsta man kan göra!
Puss o kram till dig från mig <3

Svar: ❤️ Kram Inger o Tack för du finns o stöttar o för att du vilk läsa! Ja eller var den fin?! Det blev den o puder att göra ögonfransar med! Hu, jag som aldrig handlar smink tyckte det var dyrt 😀 tur P var med o bestämde att jag skulle källa det, pudret!
Ja, 1 av 3 det är ofattbart! O det är fortfarande en overklig känsla, att det händer mig!
Kraaaaam ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej