Ja nu har jag bara två gånger kvar på strålningen 🙌🏻

Måndag o tisdag, sen jäklar stoppar jag undan cancern i en låda o går ut i skogen o gräver ner den! 
För alltid, hoppas jag! 🙏🏻

Fy tusan vad drygt det har varit med strålningen. 
Speciellt dessa två veckor när P haft semester o vi har tvunget skulla åka till Lund på bestämda tider 😡 varenda jävla dag!! 
Skitjobbigt! 

O ont har jag, inne i halsen, typ i tungfästet o upp. Ont av strålskadorna som det gått hål på. O trött, så trött! 
O jävligt gnällig oxå, märker jag 😝

Antar att jag kommer vara totalt färdig på onsdag o sova bort den dan.. för att sen sväva på små moln på torsdag o skrika: 
Hurra för Livet 😍

Sen är det bara att invänta kallelsen till bråckoperationen... 

Och sen antar jag att jag får starr i mitten på oktober 😝😝 o kanske en visdomstand som behöver dras ut.. 

Men sen får det va lugnt på operationsfronten några år, tycker jag.
Operationerna har varit somsåhär de senaste åren 
(har gjort några till innan dess, bl.a. gallsten o blindtarm o en massa åderbråcksoperationer i båda benen) : 

2014-hysterektomi (borttagning livmoder med adenomyos + stor cysta + halv äggstock) 

2015- åderbråck i vä ben(ljumsköppning).  

2016- borttagning av cysta, äggstock o sammanväxningar 

2017- 2 tumörer o 2 förstadie till tumörer i bröstet samt axiltömning(alla lymfar borttagna 20st vä armhåla) o skönhetsoperation samtidigt hö bröst. 

O så då 2018- bråckoperationen .. 

Man kan ju tycka att de borde ha fler att skära i, än mig 😝😝

Aja, sen kommer jag garanterat bli som ny👍🏻 

Igår tyckte jag det var riktigt pissigt att åka till Lund..
Tårarna brände i ögonlocken på fm. 
O trött var jag. 
Ville bara skrika o lägga mig ner o slå med ben o armar som en tre-åring i värsta trotsåldern, skulle gjort! 
Men jag är en 48-åring med självbehärskning.. som tur e 🤣 

Väl i väntrummet slumrade jag till. Sköterskan såg hur trött jag var. Tröstade mig med att det snart var helg o sen bara 2 gånger kvar... 
Väl ute igen kändes det bättre 👍🏻 skönt! 

O nu ligger jag då här o har bara två gånger kvar, FI FAN vad skönt!! 

Onkologen ringde o förlängde min sjukskrivning. 
De sjukskrev mig då i februari till den 22/7.. det kändes som en jätteevighet dit.. o vips nu är vi där på söndag! 
Så jag är sjukskriven till den 16/9. 
Ska på återbesök till Kristianstad innan dess o då får vi se hur jag mår om jag kan börja jobba så smått eller behöver lite mer tid för återhämtning! 

Annars har vi varit vid sjön ikväll på trubadurkväll. 
Mamma o pappa kom hit så körde vi ner. Mycket packning med bord o stolar o mackor m.m. 
Ja allt som behövs för en kväll vid sjön. 
Alltså, vilka sommarkvällar vi har ☀️ denna sommar! Bara att njuta! 

I morgon blir det Winnerbäck på Öja. 
Älskar Winnerbäck.. eller åtminstone hans musik 😝 så i morgon blir en bra dag! 
Så nu måste jag sova om jag ska orka morgondagen🎶🎶🎶 o det ska jag! 

Så puss o kram o glöm inte njut av varje dag 😘 
(null)
Sjön i kväll 
(null)
Litta rose o Litta ägg o sill 

(null)
April                                         Juli.         Man ser skillnad, både på hår o svullnad 
(null)
Mamma o pappa o jag 


Kommentera

Publiceras ej