Då kom den där ramsan igen: 
Det e ju fan! 

Okej, det får bli två inlägg idag! 


Fick kallelse till min gynekolog igår. 
Ser att det är på onsdag i nästa vecka kl 10:40... 
brukar oftast få kvällstid, måndag eller torsdag då det är då "min" gynekolog jobbar i Simrishamn. Han är i Kristianstad resten av tiden o opererar o håller på! 

Så blir lite misstänksam o ser då att det är ett annat namn på gynekolog 😱😱

Men Nä, det vill jag icke! 

"Min Mats" vet ju exakt hur läget är o hur det ser ut därinne, då han har opererat bort både cystor o äggstock! 

Ringer o ska ändra tiden o frågar om Mats slutat? 
-jadå, han är numera i Hässleholm?! 
Men, Va? 
Det kan han ju inte! 
Eller det är kanske så att han flyr.. från mig o mitt underliv? 😱
 Det kan faktiskt vara så 😝 då det är rätt invecklat! 

Googlar den nye gynekologen o det är en man på 69 år 🧐
Blir genast misstänksam...
En man på 69 har nog inte nån hyfsad koll på endometrios, tror ju jag då.... helt utan bevis för det!

Han är kanske proffs på endometrios, vad vet jag 😏

Det har varit många turer hos läkare innan Jag kom till Mats o han sa - Du har endometrios! 
Tack o puss på pannan hans  😘
 (eller nä jag besinnade mig, som tur var) 
o Jippie för att få ett namn på besvären! 
Det gör inte besvären mindre för det men skönt för skallen att ha en diagnos! 

-Han har skickat mig på röntgen ( där upptäcktes bråcket, som ska opereras) 
-Skickat mig på smärtskola 
-sett till så jag fick gå på medicinsk Yoga på kk i Malmö med endast endometriosdrabbade.
-gett mig mediciner o smärtkillers 💊 som dämpar smärtorna, utan att tro att jag är knarkare. 
Ja, sorry ordet, men  många med denna sjukdomen får höra det! 😡
 o det skulle han aldrig nämna ens! 

-Tagit emot mig akut då jag var riktigt riktigt dålig, o sjukskrev mig bums. O skrivit till försäkringskassan när de jävlades. 
Ja, för att nämna nått av allt!! 

Så, fatta att jag blir besviken när han inte är kvar. Vet ju inte vad som händer efter bråckoperationen? 
Har ju haft hormonbehandling de senaste 3 åren men det får jag ju inte ha nu när min bröstcancer är/var hormonell... 


Fick ju smått panik o gjorde som jag alltid gör när jag blir smått hispig:

Smsar min P 😍

 o han tycker ju så klart att vi kan åka till Hässleholm de gånger jag behöver. 

Haha, så paff Mats kommer bli när jag "hittat" honom! 
Han har kanske dratt en suck av lättnad av att slippa kvinnan o hennes man som alltid är med 😆

Jaja, nu har jag sansat mig under tiden jag skrev detta!
 Så får se hur det blir:
Om jag ger den nye 69-åringen EN chans eller åker till Hässleholm o skrämmer livet ur Mats 😂😂😂

Puss o kram 
(null)




Kommentera

Publiceras ej