Japp, idag var det den 10:e strålningen! 

Jag, mitt nöt, trodde strålningen skulle gå som en dans o jag med den. 


Innan o inför cellgiftsbehandlingen var min tanke att jag skulle bli ett paket o kroppen helt paj i 4,5 månad 😳
O att strålnings perioden bara skulle glida undan, som en tvål i duschen... 

Men ack så fel, jag hade! 

Visst var cellgiftsbehandlingen tuff, speciellt de sista två, de var riktigt kämpiga! 
Men Jag hade ju veckan innan behandling som jag var hur pigg som, de 3 första gångerna. 

Men här o nu kommer det minsan ingen pigghet 💤💤💤 

Trots att strålningen inte gör ont eller känns. 
Tar ca 25 minuter sen är den gjord. 

Jag har liksom viftat undan strålningen o tänkt att det blir som semester?! 

Jo, Goddag yxskaft!! 

Kära, AnnePanne - 
Det är fortfarande en behandling du genomgår för att du har haft bröstcancer 😳
 Jag har liksom glömt bort det i samma takt som håret växer 👵🏻
Jodå, jag är född i fiskarnas tecken o tydligen har jag minne som en guldfisk 😝

Men det är inte strålningen i sig som är jobbig utan det är garanterat biverkningarna av tabletten, Tamoxifen 💊💊
Den är antihormonell. 

Jag o min kropp har stått på hormonbehandling de senaste 3,5 åren.
 I vissa perioder dubbla hormoner- sprutor o tabletter. 
Det är fan inte konstigt att min kropp inte fattar halv 7 😱 
o endometriosen verkar lika förvirrad o visar det genom smärta 😡 

För jag har ONT nu... 
ONT i ryggen, äggstocken (den bit jag har), fötterna, knäet, hälsenorna o tårna. 
Idag gjorde det t.om ont i hålfoten?! 

Det spänner o sticker o gör lite småont i bröstet, men det är strålningen o inget annat. 

I måndags hade jag hiskeligt ont i ryggen när jag skulle upp på strålningsbritsen. Sköterskan såg det o undrade hur det var fatt?! 
Jodå, det är rätt hyfsat 😝 sa min mun! 
Pratade om det o vi kom överens om att det nog är tabletten.. 
Ger det ett tag till sen får jag väl höra med min dr..

Jaja, sånt är livet o Det är icke synd om mig, det får ni icke tycka!! 

Vi har alla våra små bekymmer här i livet o jag är tacksam för att: 

Jag har ca 4 mil till strålningen o inte 24 mil.

Att min P kör o är med mig så ofta han bara kan nu innan sin semester ❤️

Att det är en behandling för att jag ska hålla mig frisk, länge.

 Det är inte alla som får den chansen- utan de står utan behandling o håller i så länge de orkar! 

Att jag har en underbar familj o de bästa vänner som stöttar mig så mycket så jag blir helt tagen ❤️

Så måste man tänka! 
O då gör det lite mindre ont o skrattrynkorna får mig att se gammal ut 😝😝


Annars hade vi en helt underbar midsommarhelg 🇸🇪🍓
F o J o H hade kompisar här på fm o de skålade o höjde stämningen i skogen. 
Jag vilade middag innan vi o hundarna gav oss iväg till Nybrostrand för att fira midsommar o midsommardag hos de bästa vännerna 💕💕
Vi åt o drack, jodå, magjävlarna tillät 1 glas Rose’ o ett glas vitt. 
Gick långpromenad med hundarna så midsommarstången blev inte klädd förrän vid 20:30. 
Men då blev det dans kring den. 
Jag skötte foto o filmning! 

Väl inne blev det spel. 
Det gick ut på att slå en 6 med tärningen. 
Gjorde man det så skulle man ta på hatt, vantar o halsduk, ta upp besticken framför o öppna ett platt paket. 
När paketen var öppnad så skulle det 200g marabou chokladet ätas upp med kniv o gaffel. 
Allt medans tärningen gick runt o vi andra försökte slå den där 6:an 😝 så jäkla kul! 
O herr Andersson var en jäkel på att slå 6:or o fick äta rätt mycket choklad! 

Kom i säng vid 00:30-tiden. Alla så trötta o nöjda 😍
P somnade bums men det tog lite tid för hundarna o mig. 
Nytt ställe-Nya ljud. 
Det började ljusna innan vi kom till ro. 

Dagen efter blev det långfrukost o snaps för herrarna. Hundpromenaden blev ner till stranden o bad. Dock bara P som vågade doppa sig! 

Sen gick jag o hundarna o sov middag. 1,5 timme sov vi, så skönt! 
Skulle ju va pigg till sverigematchen på kvällen 🇸🇪
Det blev grillning innan den, då N:s bror med flickvän anslutit. 
Sen hejade vi oss hesa men det hördes nog icke till Ryssland, verkade det som 😒⚽️
Kom hem till skogen vid 00-tiden o somnade i luften på väg till huvudkudden 💤💤💤

Söndagen blev oxå mysig! 
Tjejerna med pojkvänner var här o vi gick till sjön för bad o lite kanotpaddling. 
O rätt vad det var så kom mamma o pappa o överraskade oss, där vid sjön ❤️ så kul! 
Vi gick hem o körde o handlade. Vi åt potatissallad o grillad kyckling o tårta 😍 

Så sammanfattningsvis så får denna midsommar 5 🇸🇪 av 5 möjliga! 


Vi har mycket att glädjas åt här i livet ❤️ o det gäller att plocka fram det när det känns lite motigt o det gör ont, här o var! 

Ikväll är det officiellt sommar- då Allsång på Skansen börjar 
Puss o kram 
(null)
Tjo, kul med midsommar 
(null)
De hade en hatt med hår till mig 😝
(null)
Signe o jag är lite i hatten 😝
(null)
Här dansas det 
(null)
Svittigt spel, det där 
(null)

P badar 
(null)
Strålningshuset i Lund är rätt snyggt


(null)
Lite vin 
(null)
Egengjord krans
(null)
Lite midsommarmat 
(null)
Så fint o somrigt på bordet 😍
(null)
Vid "vår" strand 
(null)
Mycket grejer är det 
 





1 kommentarer

Harrieth

26 Jun 2018 19:25

Alltså, vilket elände, eländes att du skulle få känna av biverkningar oxå.
Men inte tycker jag synd om dej.😢
Puss på pannan å krya på ryggen

Svar: ❤️❤️ Aja, det går nog över snart! Annars finns det visst nån pilla mot biverkningarna... pilla på pilla 💊 blir nog bra
Puss på dej med 😘
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej