...åka till Malmö igår. 

Vaknade trött o då varar det hele dan trots middagsvila! 
Det går inte att sova bort den tröttheten, så det är bara att gilla läget o ta en vilodag. 

Vi körde o visade bilen för verkstaden. 
Jodå, det hade tagit rejält där grävlingen sprang på 🐾

Sen körde vi till ystad o handlade rådjurstoppande medel. Får se om det funkar! 
Annars får det va vilket som, vi bor ju faktiskt på dennes mark 🦌🦌🦌🦌
Inom på Willys o köpte sallad o så ner till småbåtshamnen o åt den. Så underbart väder ☀️
Hemma igen blev det sängen 😴 så trött! 
Uppe lite o satt o läste sen gick jag o la mig igen vid 21. 
H o hennes kompisar var o paddlade kanot här i sjön. 
P jobbade. 

Ställt klockan till 8:45 idag. Det var städdag i vår skogsbyförening. 
Det har man 2 gånger per år. Vi har inte varit med på det innan. 
Väl på dansplatsen var där många boende. Hälsade o tog i hand med dem. 
Sen gick ordföranden igenom vad som skulle göras. 
Vi, P o jag tog våra räfsor o räfsade runt dansbanan. 
Vi var många här oxå så det gick hyfsat snabbt! 
Fick sätta mig o pausa ett par gånger😓
Det är dåligt krut i kärringen, nu för tiden! 
Men jag kunde vara med o göra lite nytta, det är ju väldans positivt! 
Igår hade jag icke orkat! 

Pratade med en tanta. Hon hade bott här i 18 år o det var oxå första gången hon var med o hjälpte till. 
Det var mest sommarboende som hjälpte till o inte så många året runt boende. 
Efter ca 2 timmar glänste dansbanan o området däromkring, 
alla gatuskyltar var nyskurade, gångarna klippta o ån rensad 👍🏻 
då väntade grillad korv o dricka! 

Tog min korv i drickamuggen pga korvbrödet (glutenintolerans) o fick höra att 
- jaha, du är "en sån" 😂😂  
-Ja jag var ju söt ändå, fick jag oxå höra! 
Det var ju kul 😀 o jag kontrade med 
- att jag inte haft det så länge så jag hann bli söt innan! 

Det blev en trevlig fm, trots vi fick jobba lite. 
Träffade en "gammal" jobbekompis. 
Vi jobbade på ett bageri ihop 1986, när jag var 16 år o han var minst 45 då. 
Han kände inte igen mig men kom ihåg när jag sa det! 
Sen efter ett tag kom han fram till mig o sa
- nu minns jag dig! Du gick alltid o nynnade på en låt, vilken var det?? 
-ja, jisses, vilken var det? 
Garanterat Springsteen o säkert            " I’m on fire " 
Så det kom vi överens om att det var 👍🏻
Han hade oxå cancer 😞 
Det hade börjat med leukemi för många år sen o nu hade han i skelettet, alltså kronisk cancer o obotlig..
Så vi kom överens om att vi fick göra va vi orkade o va glada för det! 

Ja jag jobbade allafall på i mina gummihandskar så det blev en blåsa, bra där 👍🏻

Hemma igen blev det badkläder på! 
Har tjatat om att jag vill prova att cykla nu när  magjävlarna håller sig nått så när lugna. 
Sagt o gjort, P rullade fram cyklarna o denna tanten hoppade upp på sin röda bike! 

O vet ni? 

JAG KUNDE 😍

Vilken lycka, skrek tanten i hatten ( jag alltså) o trampade iväg för glatta livet! 
Visst det gjorde ont men inte värre än jag fixade det. Hade ju tagit smärtisar oxå 💊💊

Har inte kunnat cykla på 2 år.. så var osäker på om jag visste hur man gjorde! Men det gick galant o jag tror att det såg rätt snyggt ut 😝
Vi cyklade till sjön o där var fullsmockat med folk! 

Men tänkte de kommer fly fältet när tanten tar av sig hatt o kläder  o ska bada 😂😂
Men Nä, det verkade inte skrämma någon! 
Jag hade ju dock baddräkt på så det kan va det. 

Min stringbikini hade garanterat gjort stället folktomt 😝

Men badade det gjorde vi. Så skönt men vad jag hatar insjöbotten 😱 så det blev plask i från bryggan, där det är hyfsat djupt o man slipper bottenkänning. 

Nu har vi grillat o sett fotboll i doften av ett antal myggljus. Funkar lite faktiskt! 


Jaja, så gick denna dagen oxå ☀️

O nä, jag äger ingen stringbikini 🤪🤪

Puss o kram 

(null)
Vi hittade en grön fläck som var folktom
(null)
Nya rabatten 👍🏻
(null)
Sa nån solskydd?? 
(null)
Så koncentrerad 
(null)
Men så lycklig 
(null)
Nybadad 
(null)
I städtagen
(null)
Snygg skuggbild på tanten i hatten 
(null)
Pausar i skuggan 
(null)
Gårdagens lunch 


Kommentera

Publiceras ej