..... Ja, idag fick jag återigen rabbla min ramsa! 
Fast idag på Malmö sjukhus. 

Hade ju tid hos bukväggsteamet på kirurgen. 
P tog ledigt så vi njöt först av sovmorgon o långfrukost innan vi körde till Malmö. 
Vi parkerade på triangeln o gick till sjukhuset. 
De bygger om där o där är allmänt rörigt så det var det smidigaste, tyckte vi. 

Hade tid kl 13 o blev inkallad av sköterskan. 
Väl utanför dörren till "mitt" rum stod en våg. 
O jodå, den skulle jag upp på. 
Slapp ta av mig skorna så hon drog av 2 kg på vikten! 
Men jag protesterade o sa att det måste va minst 10 kg hon skulle dra av 😝 hade ju mina Dr Martens på o de väger de.., 
tror inte hon hörde mig ..., längden frågades det inte efter.. men med den vikten borde jag vara minst 2,45 😝

Väl inne på rummet så tog det tid. Sköterskan kom o ursäktade o sa att Dr kommer snart. 
Tur P var med så vi kunde underhålla varandra. 
Dr kom efter 30 minuter. Ursäktade sig o sa att han hade glömt att han skulle ha patienter idag 😝
Han hade en AT-läkare med. 
Så fick jag ställa mig upp o av med tröja o ner med byxor o trosor! 

Här känner man sig ju verkligen till sin fördel 😱 

Jaja, brösten är ju snygga o i rätt höjd. Annars känns det liksom som om allt vill ner till marken... från hakan o nedåt. 

De tryckte o klämde o så skulle jag hosta samtidigt. Enkla övningar kan tyckas men väl så påfrestande, speciellt med en manshand halvvägs in i bukväggen. 
Sen fick jag lägga mig ner o samma övningar upprepades, ja utom hostan. 
Dr var lång så han pumpade upp sängen högre än vad hela jag är. 

O sen berättar han vad som ska göras, samtidigt som jag ligger på britsen 2 meter upp i luften med byxor o trosor nere 😂 

Jodå, jag har ett bråck på 5X5 cm som sitter genom ett hål genom bukväggen. 
Det måste opereras! 
Det e ju fan ... mumlar jag tyst i skallen. 
Jag pallar inte ännu en operation detta året! 
Men det är bara att gilla läget! 

Så han ringer mig efter mina behandlingar för cancern är klara, i slutet på juli/början av augusti. 
Så ställs jag på Op-listan. Operationen ska göras i Landskrona, med titthål. 
Han kommer lägga in ett nät i magen 😱 för att förhindra att det blir nya bråck. 
Aja, jag är ju" Fisk" så ett nät känns helt okej 😝
Han kunde inte säga vad bråcket är. Om det är tarm eller nåt, som gått igenom. 
Han trodde det var från min operation 2014 då jag tog bort livmoder, äggstock o en stor cysta. 

De sätter nätet med klamrar, som kommer sitta kvar i 1,5 år. 
Enda nackdelen med dessa klamrar är att de kan ge smärta så länge de sitter... 😱

Ibland undrar jag vem det är som testar min smärtgräns? 
Kan det vara syslöjdslärarinnan med peruk från 4:e klass? 
Teckningslärarinnan från högstadiet? 
Min systers guppysar? 
Flortanten under hela skoltiden? 
Ja, det finns en hel del att välja mellan 😀

Aja, blir jag av med den dagliga smärtan jag har nu så är det lätt värt ännu en magoperation, spyor som varar två dagar,  inläggning på sjukhus o ännu en sjukskrivning på det...! 
Samt att detta då blir den 5:e operationen som görs i min mage. 
Man är väldigt smärtkänslig i bukhinnan så det är inte konstigt jag har ont, sa Dr. 

Tack o adjö o papper att fylla i inför operationen! 
Väl ute går luften ur mig lite o jag säger återigen: 
Det e ju fan !! 
Men min kloka o stabile P säger att : det är ju jättebra att det blir operation! 
Lätt för honom att säga som bara ska badda min panna o hålla handen 😝
Men såklart : han har helt rätt inser jag efter fyra minuter! 
Det kommer bli jättebra efter operationen, det måste vi bara tro! 
Tar honom i handen o så promenerar vi, jag med skor som väger 10 kilo 😂 till H o besöker henne på jobbet, i Malmös äldsta blomsterbutik! 

Efter det kör vi till Emporia. 
Äter på Jensens. In med en citodon då jag är rätt mörbultad i magen. Vi tar både salladsbuffé o efterrätt. 
Jag äter Kycklingfile o Sötpotatispommes, o ett helt glas fullt med mjukglass o alla sorters såser, strössel, kulor m.m som finnes... 

Ungar står i kö bakom o börjar kalla dit sina föräldrar ... - tanten tar slut på allt! 
Men kära ni, tanten har cancer o har därför förtur till all glass 😂😂 det är sen gammalt!! 
Jag Borde ju tänka på siffrorna på den där vågen, men blundar när de flimrar förbi 😱

F o J kommer o möter upp. Sen går vi o kollar på allt möjligt! Jag köper en blommig klänning. P behöver jeans men det hittade vi inga! Han har så korta ben o alla jeans är för långa. 
 Det blir en liten fika på espressohouse innan hemfärd! 

Så over and out
Puss o kram 😘

(null)
Glass med extra allt
(null)
Lunch 
(null)
Ännu ett väntrum 

(null)
Köpt varsitt armband till oss tjejer, som stödjer waroncancer 
(null)
Mer information 



1 kommentarer

Birgitta

14 Mar 2018 19:37

Amen detta finns inte!!!
Nu får det vara stopp.
Hur mycket ska en människa behöva stå ut med??!!

Kan inte mer än säga , som jag har sagt så många gånger - Anne du är en sådan kämpe o en sann krigare , så är helt övertygad om att du fixar detta också....
Att du sedan mitt i allt kan "roa "oss läsare med bästa bloggen är ju bara helt otroligt.
Anne kämpa på!!
Så många som hejar o stöttar❤️❤️
Kram❤️

Svar: ❤️
Allt går så mycket lättare när man har de bästa som hejar på ❤️
Har jag tur har håret växt ut tills nästa operation 😝
Men så skönt det ska bli att slippa den dagliga smärtan jag haft länge nu! Så värt ännu en op!
Kram på dig o tack för du finns
❤️🙏🏻
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej