Jadå, nu har jag fått min 3:e cellgiftsbehandling! 
Så skönt att det går rätt fort ändå! Vips är jag klar! 
Ja,  allafall med cellgifterna, sen blir det ju strålning o sedan blir det tablettbehandling i 10 år ..
Så när jag är 58 är jag helt färdigbehandlad o nästan pensionär 😝😝
 tänker man så känns det inte så snabbt! 

Men nu fokuserar jag på denna behandlingen. 

Det blir en annan sorts cytostatika nästa gång, Docetaxel, heter den. Säger mig inte nått men lite andra biverkningar, tydligen. Mer ont i kroppen, bl.a. men inget illamående👍🏻

Träffade Dr innan behandlingen o mina levervärde är inte riktigt bra. 
Men allt såg bra ut på röntgen av lever o gallgångar👍🏻
 levern såg inte "fet" ut. 
Pjiou😱 det skulle man ju kunna tro annars 😝 eller åtminstone jag då jag väger lite för mycket... eller som jag föredrar: är för kort för min vikt 😝
Så jag ska ta lite nya prover på måndag. 
Kan ju även va cellgifterna som gör detta med värdena! 
Sen vet vi ju inte hur mina levervärde ligger när jag är fullt frisk! Man springer ju inte o kollar sitt levervärde titt som tätt, eller hur?! 

Men mina andra värden var toppen så jag klarade mig utan sprutorna denna gången med 🙏🏻

Vi kollade på bilderna efter CT-röntgen, o jag frågade om man kunde se bråcket? 
Jodå, det syntes 👍🏻 så då kan Dr på bukväggsteamet i Malmö, dit jag ska den 13/3, ha nytta av dessa bilder! 

Alltså återigen : 
Jag kan inte nog berömma cancervården! 🙏🏻

Dr är den lugnaste man kan tänka sig o det känns som att han har All tid i världen, just för mig o P under besöket, som tar 45 minuter! 
Har en svullnad i min vänster hand, vid tumme o pekfinger, som ömmar! Det vill han titta på! Han Känner o ser svullnaden. Blir det mer ska jag kontakta sjukgymnasten. Men det lägger sig nog snart. Det har det ju gjort i armen. 

Efter dr besöket hade vi 45 minuter till jag skulle få cellgift. 
Så det blev lite fika från caféet. 
Jag passade på att ta en kaffe då jag vet att det inte går att få ner sen, efteråt👍🏻

Sen blev det dags att gå in. Det satt redan en dam i rummet. Så jag fick välja var jag ville sitta. "Min" stol var ledig så jag tog ju den! 
Fick ny sköterska denna gången. Saknade sköterskan Hanna faktiskt.. 
P o F var med igår. ❤️
Det var första gången F var med. 
Vid 14:30 var allt klart o jag fick påfyllt min påse till distriktssköterskan samt cortissontabletter o infoblad om nästa behandling. 22/3 är nästa gång. 

Vi körde ner till gallerian o gick o åt, Thaibuffe o massa sushi. Tycker det är gott med kall mat i början efter behandling. 

Men just det, lite väderinformation! 
Vi körde 2, 5 timmar innan vi skulle va där. Det hade snöat här hela natten o det var rätt läskigt fram till Hörby, sen avtog det mer o mer.
 När vi kör in i Kristianstad så känns det som vi kört till ett annat land! 
Strålande sol o inte en endaste flinga snö nånstans 😳 så märkligt! Kalllt var det men ändå! 
Vi var ju tidiga eftersom vi kört i god tid så vi passade på att handla innan, på Ica Maxi. Skönt så är det gjort! 
Pigge köpte tulpaner 😍 
O de hade bokrea så det blev två böcker. Kan inte läsa nu den första vecka pga ögonen hänger inte med men sen kan jag. 

Annars är det som vanligt: kaffet luktar så illa, o synen är liksom bara i mitten o jag luktar märkligt 😝
O cortisonet tar bort det jobbiga i magen som jag haft nu den senaste 1,5 veckan. Det är en riktigt skön känsla att vakna utan den jävla smärtan 🙏🏻 
Menändå: jag vet ju att det vänder o jag blir mig själv igen, ja fast skallig då 😝😝 

Så puss o kram från en insnöad Madame 😍
(null)
Såhär ser det ut hos oss idag 
(null)
Solen när vi körde hem 
(null)
Sushi 
(null)
Älskade unge ❤️
(null)
Litta rödtjut går in 
(null)
Jodå, snapchat 
(null)
Fika innan cellgift. Kakor till P o F o risifrutti till mig 
(null)
Sjukhuset i sikte 
(null)
Tollarp betydligt mindre snö 
(null)
Vid vollsjö 
(null)
Nästa omgång 



Kommentera

Publiceras ej