... ska tanten lära sig sminka sig, en gång för alla! 

Det anordnas en "Look Good-Feel Better" kurs för kvinnor som behandlas polikliniskt, på sjukhuset i Kristianstad, 1gång / månad. 
Jag har anmält mig nu på tisdag. 

Mår ju bra denna veckan innan cellgiftsbehandlingen så då passar jag på att lära mig bli snygg! 
Fattar dock icke hur de ska kunna lära mig det på två timmar 😝

Som jag sagt innan så är det många år sen jag använde eller ägde nåt smink. 
Men nu behövs det! Jag är rätt flammig i hyn nu. O puder piffar till det, måste jag erkänna! 
Ser framemot denna dag, faktiskt, tycker det ska bli skitkul! 

Annars har jag vant mig vid tanken på den kommande operationen! Det ska bli så jäkla skönt att slippa den dagliga smärtan! 
För Fi Fan vad det är jobbigt att ha ont alltid, dag som natt! 
Endometriosen finns ju kvar, den kommer inte försvinna. Men den kommer ju i skov. 
O Dr trodde ju att min mesta smärta, de senaste 2 åren, kommer från bråcket. Tänk om det är så enkelt 😍 vilken lycka! 
Så kanske jag kan dansa o cykla o gå i trappor igen, utan att det känns som om jag ska gå sönder av smärta! 

Annars så var mamma o pappa hos mig igår ❤️
Vi åt lunch o bara satt o snackade i uterummet. Har inte setts sen min födelsedag. Det kom lite snöoväder o några dåliga dagar efter cellgiftsbehandling emellan. 
De hade med sig primulor 🌺 så underbart vårlika i tre olika färger. 
Tack, älskade mamma o pappa ❤️❤️ 
De hade med sig en present från min kompis ❤️ Tusen Tack finaste! Blev så glad! 

Det blev ingen promenad så den tog P o jag när han kommit hem. Tog full dos citodon igår då magarna inte riktigt hämtat sig efter Dr behandlingen i tisdags 😫

Det är dags för P att lägga in om semester. 
Jag är ju "ledig" hela sommaren, märklig känsla, eftersom det är för att jag har cancer! 
Kommer ju ha strålning varje dag, hela juni o en bit in i juli. 
Det enda vi har inbokat är Ed Sheeran på Ullevi, den 10 juli. De biljetterna köpte vi när de släpptes i juni 2017. 
Man kunde ta avbeställningsskydd för 75spänn/biljett o det gjorde vi. Mest för att vi inte visste hur mina magar skulle må, ett år senare! Då kunde vi ju aldrig tro att jag skulle gått igenom op o behandlingar för cancer. Tänk vad mycket som kan hända på ett år! 

Så det var all för idag 
Puss o kram 



(null)
Mitt underbara citronträd 😍
(null)
Harry myser med sin nalle (null)

(null)
Man får lite saker med hem oxå! 
(null)
Saltet jag fick i present, så gott! 
(null)
Min nya Majalykta 😍 Tack Petra!
(null)
Hur fina? Nu kommer våren. 




Kommentera

Publiceras ej