Jisses, tänk att jag redan fått cellgifter 4 gånger 😳 så fort tiden går! 
Lever lite i 3 veckors perioder ju. O det är sjukhus o novaklinik varje vecka. 

I måndags så svullnade min vänsterhand. Man såg inte knogarna för den var jämntjock.
 Gjorde övningar med fingrarna o så hade det gått ner betydligt i tisdags. Men har lite ont än. 
Idag när "Hanna" min trevliga sköterska, ville ta blodtrycket så sa jag att jag gjorde det i Malmö o att det gjorde hiskeligt ont.. så hon tog det inte utan gick på det trycket från då. 
Hon kollade min arm o mätte. Jodå den och handen är svullen, så remiss till lymfsköterskan gick iväg 🤨 
Hon sa det var viktigt att man kom iväg snabbt. De har ju berättat det för mig men jag har ju trott att den skulle svullna dubbelt så mycket 🙃 ärthjärna! 

Men hurra, för mitt levervärde som nu sjunkit till nästan  det normala 🙌🏻 bra där! 

Annars hade jag hele familjen med idag ❤️ så glad för att ni finns ❤️
Betyder mycket att ni är med, detta är ju vår allas sjukdom även om jag är den som får ta det "skalliga" 😝
Ja o ni oxå mamma o pappa o syster ❤️
 o mina underbara vänner som är ett stort stöd 😘
Älsk på er alla ❤️

När vi kom in satt det en dyster dam, helt ensam i rummet. Frågade henne om det var ok att barnen kom in? De åt frukost på caféet först. 
Jodå, hon var ändå snart klar så H o F o J kom in. Det tog ca 1 timme för giftet att gå in! Endast klar färg idag, inget rosa. 
Kändes inget så klart! 

"Hanna" informerade om biverkningarna. Kommer bli lite tuffare nu... Men jag har ju hyfsat bra "apotek" här hemma. Varav oxynorm som ges till cancerpatienter... ja o till oss med endometrios! 
Jag skulle  medicinera rejält tyckte hon👍🏻
 Okej, då gör jag det när det behövs. Hon trodde biverkningarna kom på söndag, när cortisonet minskat i kroppen. 
O på söndag ska jag även börja med sprutor för de vita blodkropparna, Ja ni vet, de som skulle ligga i kylen 😝
Det gör de nu 👍🏻 Hanna hade skrivit det med stora bokstäver till mig! 
De ska jag ta tills nästa söndag, alltså påskdagen. 

Efter behandlingen blev det lunch på stan. 
Buffé på garvaregården. 
Gott o det passade oss alla. 
1 vegetarian,  1 gluten-laktosfri- köttfri o 3 helt normala ätare. 
 O mitt där över buffébordet så ser jag kvinnan med snygga kortklippta peruken, från tisdagens sminkkurs🙂 så kul att ses så ute. Vi pratar lite o jag säger att jag precis fått omgång 4. Hon skulle få sin omgång 4 på skärtorsdag 😕 inte så kul över påsken, 
Förhoppningsvis är jag ute ur det värsta då! 

Annars har cortisonet hållt mig vaken inatt, för 1:a gången. Försöker vila/sova nu, men det går ju sådär. 
När vi kom hem körde P till jobb o H o jag gick den dagliga promenaden. 
Härligt friskt väder. Vindstilla o snön som kom inatt har töat bort igen. 

Så det var allt för idag! 
Va rädda om er o ta vara på varje dag ❤️  
Puss o kram 

(null)
Tack för påminnelsen, Hanna 😝
(null)
Sprutorna 
(null)
Lunch MED kaffe 
(null)
Family ❤️❤️❤️❤️❤️
(null)
In med det bara 
(null)
Röda skorna på 
(null)
Bara vitt i påsen denna gången 
(null)
Lite snapchat 😝 svullen cellgifts kvinna 😝
(null)

RIP Ulrica hydman/vallien o tack för din underbara konst! 

2 kommentarer

Harrieth

22 Mar 2018 20:00

Just det sprutorna i kylen 😉
Så fina krukor 😊

Svar: 👍🏻 ja nu ska jag bara komma ihåg att ta dem😆 du vet, cellgiftshjärna är rätt trög!
Eller hur är de underbara!
Kramis på dig 💕
Anne Persson

Lena

22 Mar 2018 20:48

Jag hämtade min spruta idag, den ska oxå förvaras i kylen!

Kram på dig! 💕

Svar: När ska du ta din? Tänker på dig, Lena 💕✊🏻
Kram på dej
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej