Idag är ögonen på rätt plats, jag orkar lyfta kroppen, o illamåendet har lagt sig! 

Ja, alltså känslan när det känns bättre är rätt nice. 
Det är allt lite kämpigt, där under ca 3 dar. 
Känns liksom som att kroppen inte samarbetar på nått vis alls. 
Ögonen funkar inte.
Känns som man har feber i munnen. Öm under fötterna o de känns runda.  O så då den här tröttheten.. Somnar ju mitt i steget, nästan. 

MEN gått 30 minuter/dag det har jag banimej gjort✌🏻 o de e fanimej en bedrift! 
I måndags blev det inte långt då det gick hiskeligt sakta men 30 minuter är 30 minuter. 
P fick hålla i mig då jag inte såg ordentligt.. det snöade inne i mina ögonhålor o det var svart snö, det! 

Men nu har jag gjort dessa 3 gånger o nästa gång är det ny sort o nya biverkningar. 
Inget illamående då🤞🏻 förhoppningsvis. 
O då slipper jag även medicinen mot det o de biverkningar som de ger. 
Man kunde nämligen bli förstoppad av Akynzeo o jodå, det skriver jag under på att man blir... Nä lovar, ska inte skriva mer om skit så vi sätter punkt där! 

Sov nästa hela måndagen. Förutom när jag var på Nova o la om min piccline.
 Var rätt seg men piggnade till rejält när hon drog av skyddet som sitter över o fick med en rejäl skinnbit från min inre överarm 😱 
Sen när hon tvättade eller baddade rejält med sprit, vilket man måste på o runtom picclinen, ja då var jag inte kaxig, kan jag säga😱 Huj, satan va det sved! 

Okej det som inte dödar det härdar.. det kan va ett ordspråk som uppstått från en kvinna i min situation,  faktiskt! 

Det blev som en brännskada. Så hon flyttade picclinen lite. Den sticker ut 2 cm från min arm så den går o flytta lite, så jag slipper ha tejp just där. 
Så nu smörjer jag med cortison 2 gånger/dag o har ett siliconskydd på o ingen tejp där. 

Gick o la mig runt 7 i måndagskväll o sov till 12:30 igår 💤💤💤 
P kom hem från jobb, sov hela natten,  gick upp, körde o servade bilen o kom hem utan att jag märkt det ens... 
Jag är ju en himla kul prick att va gift med 😂 
Men jag vaknade till liv då när han kom hem vid 12:30. 
O vet ni, han hade köpt blommor till mig ❤️ blev så glad så jag orkade både duscha, äta o gå en tur.. sen körde han till jobbet o jag la mig igen.. 

Men så idag när jag vaknade så låg ögonen i sina hålor o jag mådde inte tjyvtjockt! 
Suttit på dass en stor del av dan men det är ju oxå positivt. 
Vi har varit o handlat, lagat middag o gått o som P sa idag: 
att nu pratar du i normal takt igen.. det mesta, även talet alltså, går i slowmotion dessa dagar. 
O att jag pratar i vanlig takt är bara ett bra tecken! 

Fick sånt sug på apelsinmarmelad igår?😳 
alltså apelsinmarmelad? 
Japp, riktig sån med skalbitar i. 
Det vet jag inte när jag åt sist.. 
Så märkligt! 
Men det inhandlades idag o ett besök på det lokala caféet inbringade även supergoda frallor till mig. 

Så nu sitter jag här: 
Proppmätt efter att jag ätit en fralla med apelsinmarmelad o ost till kvällsmat. 
O som ett brev på posten fick jag ju såklart världens halsbränna 😝 haha, rätt åt mig o såklart därför apelsinmarmelad inte finns i vår kyl. 
Men som tur är finns det mer än 100 st omeprazolpiller i mitt skafferi 👍🏻 

Så där ja, nu känner jag mig trött igen o det blir natten här nu. 
Så då säger jag: 
Puss o kram 

(null)
Kolla vem som överlevde snön o kylan 
(null)
Man skulle kunna tro att dessa två oxå fått cellgifter. De lämnar mig icke. 
(null)
Blåbärssoppa till Vasaloppet i söndags. 
(null)
Harry 
(null)
Buketten 😍❤️

2 kommentarer

Inger Pålsson

08 Mar 2018 03:54

Gott att höra av dig ❤
Tystnad vet man ju innebär att det är lite tuffa dagar,men nu vänder det 😍
Kram

Svar: ❤️
Ja nu vänder det!
Underbar känsla!
Kram på dig 😘
Anne Persson

Harrieth

08 Mar 2018 17:59

Tur att blåbärssoppa smakar. Skäms att säga det men du flitigare att gå å då är ju jag friska heja dej

Svar: Ja det är mitt nya ” kaffe” 👍🏻
Äsch, du har ju oxå varit dålig, faktiskt! O jag har ju piskan på ryggen 😝
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej