Ja, så känns det! 
Blir nästan lite småpirrig när vi kör förbi sjön! 
Snart, snart är jag hemma i min trädgård, o får se mina små hundar ❤️
Ren o skär Lycka! 


Vid 12 hämtade P o H mig, Äntligen! 
Det är jobbigt att vara ifrån varandra 😞
Även om jag faktiskt tyckte det var skönt att vara på sjukhuset när jag var som sämst! 
Jag var riktigt kass tis-ons-torsdag! 
Man blir lite rädd när värdena o febern far så upp o ner.... 

Jag är lite envis med att åka in... 
Gör det aldrig även om jag vissa gånger borde göra det när endometriosen är som värst, med feber, spruckna cystor, kräkningar, svimningar m.m. 
Tyvärr är det så att endometrios inte tas på allvar, inom sjukvården! 
Så åka in o få två alvedon, NäTack,  då blir jag hemma o tar det min underbara, förstående gynekolog skrivit ut. Det är starka grejer det! 
Som inte alltid tar det värsta.. 
Kan ju säga att det är betydligt "enklare" att komma in o ha cancer... hur hemskt låter inte det.. 
jaja, det är min uppfattning o den står jag för! 
O så klart, cancer o endometrios går ju inte att jämnföra! Men endometriosen gör Fan så mycket mer ont 😫 men den är inte dödlig! 

Men denna gång inser jag att detta är betydligt allvarligare saker.. tur att man blir klok nån gång 😝


Inom på apoteket o hämtade ut antibiotikan 💊💊 som jag ska äta i fem dagar till. 
Piller stora som en knäckemacka, nästan 😱 o stark dos! 
Vanligt med svampinfektion sa apotekaren 👍🏻 
Ja, varför inte, vi kör Litta  svamp på detta 😝🍄

O sen -Mot Skogen 🌲🌲 

Väl hemma möttes jag av två glada hundar o F o J 💕
J fyllde år i fredags o vi firade honom igår! 
Ja jag bara satt o njöt i korgstolen, efter att jag gått en inspektionstur i trädgården. Liljekonvaljerna är inte riktigt utslagna men det sker vilken dag som! 

Det blev helgrillad Fläskfile, grillade grönsaker, hemgjord potatissallad o vanlig sallad. Supergott o J stod för all tillagning 💕

Sen tog vi kaffe o tårta o gick till sjön o satte oss! 

Jag märker en stor skillnad sen de bytte antibiotika... Jag mår bättre 🙏🏻
O att få komma hem o insupa familjen o skogsluft 💕 Ja det är rena medicinen! 
Visst jag är trött men jag är ju bara på dag 11 efter CG, lite biverkningar kvarstår! 

Sovit så himla gott inatt 😍 med en hund i armhålan o en mellan benen 😝 o P tättintill, ja så nära Albert tillåter! 

Så njut av livet, det är för kort för nått annat 😍
Puss o kram 
(null)
Vilade i hängmattan när jag kom hem 
(null)
Så glad i hatten av att vara hemma 😀
(null)
Kaffe, som smakar igen, vid sjön 
(null)
Kolla dessa svarta petunior 
(null)
Fått så fina buketter 🌺 Tack mamma o pappa 
(null)
Pioner från familjen 
(null)
Jag är blir så bortskämd av mina underbara vänner 🙏🏻❤️ Tack B o H  med familj 😘 
(null)
F o J vet vad jag gillar 😍
(null)
Solar fötterna 
(null)
Någon har saknat mig 💕
(null)
Nu är den på, stödstrumpa för armen.. rätt skönt faktiskt! 
(null)
Gula rapsfält på vägen hem 
(null)
Tack ❤️ K o R 😘 ananasSalvia gissa om den doftar gott


1 kommentarer

Harrieth

15 May 2018 08:43

När du skriver svamp, så blir jag så full i fniss. Vi hade en gammal farbror i hemtjänsten, ett riktigt orginal. Super gullig å jordnära och väldigt, väldigt rar.
Han fick svamp på ett personligt ställe, så vi fick ju berätta vad som hänt.
Karlsson du har fått en svampinfektion som vi ska hjälpa dej med, sa jag.
Karlsson titta på mej med glimten i ögat, åh sa växer det kantareller där då.
Som vi skrattade.
Ja, vi får vara rädda om livet och vardagen, å snygga doktorer 😂🤣😅

Svar: Hahaha, vilken underbar farbror 😘
Ja, det hade ju vatt perfekt om det kommit kantareller, de måste ju räknas som närodlade 😝😝
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej