..... på nått konstigt vis att jag efter denna sista cellgiftsbehandling var helt färdig där o då. 
Jag tänkte liksom att biverkningarna drogs ut med picclinen! 

Såklart helt knasigt tänkt men jag skyller på cellgiftshjärna! 🤯


Helgen var hyfsad. Såklart grymt trött o munnen öm o ont i skelettet. 

Rätt ont i skelettet... 
-tänk er att man släpper in ett tjugotal gnagare av olika slag innanför skinnet... o sen går de loss på benen, från höften o ner till varenda tå 😱

Ja, ungefär så kändes det. O inga tabletter tog bort smärtan helt! 
Men jag kunde sitta ute o njuta i det underbara vädret, bara en sån sak! 


F o J o H var hemma i söndags. Det blev grillning, vila, kaffe vid sjön, Ja sånt som gör livet lättare, helt enkelt☀️

De sov över o på söndagskvällen ser vi film. Jag börjar frysa...mer o mer.. hackar tänder. 
P kommer med tempen, Jodå - 38,4 😡😡 
Nä, jag vill inte... tar alvedon o lägger mig. 
Kl 06 på måndagsmorgonen vaknar jag av att P kommer med tempen.. 38,0... 

Okej, bara att gilla läget o vi får väl ge oss till Kristianstad. 
Vi går o duschar o tar det lugnt. P ringer sitt jobb.
Jag tar tempen igen -37,5 
Så vi  avvaktar lite. O jo, den sjunker. 
Det blir en lugn dag med mycket vila. 
"Barnen" badar i sjön, det är en varm dag. 

F o J kommer hem på tisdagen o "passar" mig 😝 när P jobbar. 
Jag sover middag i två timmar. 
Mår bättre o gnagarna är inte fullt så aktiva i skelettet 👍🏻
Sitter ute o vi säger att nu vänder det nog!

En timme senare börjar jag frysa... Så ini bombens.. P virar in mig i filtar o tempar mig.....
-39,7 😱
Ah, shit! Nu måste vi köra in. Det inser tillomed jag. Jag mår inget bra! 
Packar återigen väskan. 

H kommer från jobbet o hennes moder, jag alltså 😝, har ju sett betydligt fräschare ut. 
Så in i bilen o iväg. 

Väl på akuten i Kristianstad kommer vi in nästan direkt. 
Jag ser nog mer död än levande ut 😱
Blek, med kläder lager på lager, invirad i filt o skallig o med ögon som knappt ser. 

Vi får en nummerlapp. 
När det är vår tur så kommer killen, han med " pinnen" från sist o kallar in oss. 
Jag känner igen honom o säger : jag vägrar pinnen! 
O han säger: Ah, det är ju du med den icke fungerande picclinen 🤣

Vi går till inskrivningsrummet. 
Han tar tempen -39,5 
Sätter "tuttan" på fingret, o säger 
-jag kommer strax, o går iväg! 

När han kommer tillbaka så säger han att jag ska in på akutrummet direkt 😬 
Ajdå, mina värde är usla! 
Pulsen är 150. 
Så där ligger jag på den rent för smala britsen o åker förbi alla som sitter i småbåsen o i korridoren. 

Väl på akutrummet är det som ett myrbo av folk. 
En sätter nål i armen o nån frågar om personnr o om jag har ont nånstans. 
P står nånstans mitt i. Efter ett tag har de hämtat in H oxå 💕

Så kommer då en sköterska med det som jag fruktat för. Som gör att man, trots hög feber funderar på att springa därifrån: 

"PINGEN" 

Frågar om hon måste.. 
Men vet redan svaret! 
Hon frågar vilken näsborre hon ska ta? 
Ja, mig kvittar det ju, det är säkert lika obehagligt i båda! 
Så jag säger: välj du
O vips, far den in! 
Jag måste erkänna att det var inte så farligt denna gång! 
Dels låg jag ju ner o sen var jag ju lite febergroggy. 

Sen topsas halsen, jag får dropp o antibiotika o plastarmbandet med personnr åker på.
 
Vi blir inkörda i ett vanligt rum på akuten. 
Det är samma som sist. Urinprov lämnas o sen är det en lång väntan på att få komma upp på avdelning. 
Det har hänt en trafikolycka, kommer de o säger, därför det dröjer. 
Men vid 00-tiden får jag säga Hejdå till P o H o åka upp 😢
Det är jobbigt .... Hatar att va utan dem... 

Fortsättning följer... 
(null)
Solnedgång i Kristianstad 
(null)
Här ligger jag o duger 
(null)
Söndagskväll vid sjön 
(null)
När man blir sugen på melon o Trocadero 
(null)
Ja denna bilden behöver inga ord 🤭



1 kommentarer

Inger Pålsson

12 May 2018 13:29

Men usch då :(
Låg och plockade maskrosor igår och tänkte på dig...att nu är nog de värsta biverkningsdagarna över...
Inväntar fortsättningen på berättelsen, men hoppas att du mår mycket bättre nu och kanske rent av hemma igen?

Kryakramar i massor <3 <3 <3

Svar: Men usch för o plocka maskrosor 🌼 Det är jobbigt om nått 🤣
Nä får inte komma hem än. Värdena är inte bra än. Så får snällt ligga kvar här.
Ikväll har ni mellokväll, Va?
Vem håller du på?
Jag har inte sett o hört nått annat bidrag än Sverige så jag håller på oss 🤣🇸🇪
Bamsekramar på dig ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej