i cancerbehandlingen är då strålning! 
Varit på strålningsenheten i Lund idag. 
P o jag blev hämtad 1 minut över 9, av en väldans trevlig manlig sköterska. 

In på ett rum där även CT maskinen var. En massa information om dagens undersökning. 
Först så berättade han att 1 av de 3 ställena skulle strålas 30 gånger. 
Fått information om 25 gånger, innan, men de strålar på 3 ställen 25 gånger o sen på det ena stället 5 gånger till. 
Okej, en vecka längre, vad gör det egentligen?! 
Sen skulle han tatuera 3 små prickar på mig o rita en massa. En koppartråd tejpades runt hela vänster bröst. 

Fick en filt att skyla mig med fram till röntgenapparaten 😝 för att sen ta av den! 
Rätt kul egentligen.. 
men det kan ju va så att de inte vill se dem i hängande läge 😝 även om mina icke hänger så mycket nu, faktiskt! 

Väl i tunnan, fick jag ett par glasögon på mig, typ såna viriturella. 
Jag skulle andas, när han sa ifrån o hålla andan, o då såg jag min andning i glasögonen. 
Skulle få min andnings-stapel upp i en grön ruta o hålla den där. 
Det tog ett par gånger innan jag lyckades andas med axlarna o inte med magen, ni vet, sånt är svårt 😝

Men lyckades, och de fotade det.
 Det var för att man inte skulle få strålningen för nära hjärtat.. så lyckades detta så skall jag göra det vid strålningstillfällena. 

Det hela kör igång den 12/6 klockan 13:30 i rum 2. 
Fått ett tidkort som ska sättas på dörren utanför, o sen hämtar de mig. Det kan ta ca 1 timme den första gången, för att sen ta ca 30 minuter. 

Vi var klara kl 10 o vi körde en tur till NovaLund. 
Hittade äntligen en svart stråhatt 👒 
Köpte även en ryggsäck. 
Ger mig angående Dr Martens ryggan.. den såg ju ut som ett hus på mig! 
Vill ju inte gå runt som en snigel med huset på ryggen 🐌😝🐌😝
Det blev en svart i buffelskinn. Hon i affären tyckte jag skulle köpa den bruna för att bryta av mot allt det svarta.. Sicken Galning, alltså 😱
Att ens föreslå brunt!!


Ja det var allt för idag 
Puss o kram 

(null)
Kaffe o glutenfritt kexchoklad 
(null)

Väntrum (null)
Väntrum
(null)
Det blev en bakad potatis till lunch, med räkor 
(null)
Nya svarta hatten 
(null)
Ja pricken är inte stor .. ser ut som en pormask 
(null)
Det lila är bara ritat o ska tvättas bort 
(null)
Nya väskan 



1 kommentarer

Ann-Margret Haraldsson

30 May 2018 19:37

Så fin du är i hatten! 🤗
Lycka till med strålningen 👍
❤️ Kram från Ann-Margret

Svar: Tack, lite kul med hatt, ju 👒 det hade jag aldrig kommit på att köpa om jag haft håret!
Tack ❤️🙏🏻
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej