Ja, den såg jag idag!

Med rinnande tårar men ändå med ett litet leende,  mitt i allt! 

Dessa Barn 🙏🏻👧🏼🧒🏼💛

Vilka små superhjältar ni är! 
Som ni kämpar! 
Och som era små kroppar får kämpa! 
Sån smärta ni kämpar mot! 
Och era föräldrar och syskon 🙏🏻 de är hjältar dem med. 
Och läkarna o sköterskorna inom barncancervården. 

Viggo 10 år, med skelettcancer, som säger: 
Mamma,  du behöver inte gråta: det är inte jag som ska dö, det är tumören vi ska döda! ❤️
Hoppas du blir fri från din cancer o kan köra Cross i många år framöver! 

Kan inte ens ta in hur man tar ett sånt besked: ditt barn har cancer! 
När man själv får ett sånt besked som vuxen så förstår man ju att : 
Aj FAN, nu blir det jobbigt! 
Men ett barn, som bara ska leka o stoja o gå på kalas, ska inte behöva tänka de tankarna! 
Aldrig, Never!! 
Det är inte rättvist nånstans 💛


Tankarna kommer Återigen att man har mycket att vara tacksam för 🙏🏻 


Det är ju 1:a oktober idag 💞 🎀💕
Den rosa månaden! 
Bröstcancermånaden! 
Tänk att vi ens har en sån månad! 
Tänk om vi kunde utrota bröstcancer o därmed den rosa månaden! 
Men det är som det är o forskning hjälper. O forskning kostar! Så vart enda lilla bidrag räknas.  
Jag köpte rosa kasse idag på Ica. 
O vettextrasorna och de små tomaterna jag köpte, där gick en liten slant till bröstcancerfonden. 
💕🎀💞💕🎀💞💕🎀💞💕🎀💞

Annars borde jag ju sova nu! 
Kl ringer 06:15 o den har icke varit ställd på 10 månader 😳 
Men nu är det dags, jag ska äntligen få köra o jobba. 
Om än bara några timmar, men ändå, så grymt kul! 
Att få känna mig hyfsat frisk
 ( ja ni vet magjävlarna ska ju med o de är icke friska😝) 
o få köra till mitt jobb, att det är stort fattar ni, va? 
Kommer ju somna sent för att vakna 1 gång i timmen o kolla så jag ställt klockan 😝 
Vet, jätteknäppt men så blir det. 
jag kan ju vila middag när jag kommer hem 👍🏻
Har hängt fram kläderna, precis som om jag inte skulle hitta till garderoben i morgonbitti 😝
Har gått igenom garderoben idag o sorterat vad som ska vara mina jobbekläder. 
Som sagt det är ett tag sen och så är det ju oxå ett flertal kilo mer av mig nu. Vill att det är rörliga kläder o då framförallt att det inte sitter åt på vänsterarmen, den är ju svullen o vill inte ha nått som spänner. 
Så nu hänger jobbekläderna först i garderoben. Såklart är det mesta svart ⚫️⚫️⚫️ men en tunika med rosor och en militärgrön och en svart/vit prickig fick hänga med som jobbestass. 

Nä nu börjar jag faktiskt bli trött så håll tummarna för att jag somnar strax! 
Gonatt o puss o kram 😘

(null)
I lördags tog vi en riktig långpromenad med F o J. Här är vi på sövde kyrkogård 
(null)
Snacka om rofylld plats 
(null)
Nu är plattorna lagda o pusslet kan börja 😝 växthuspusslet! 
(null)
Rosa Dahlior i denna Rosa oktober 
(null)

Barncancergalan 




1 kommentarer

Harrieth

02 Oct 2018 17:07

Hoppas din arbetsdag, blev så bra som möjligt. Fattar inte att du redan ska börja jobba, så himla roligt.

Svar: Nä eller hur, så fort tiden har gått!
Det var riktigt kul att börja idag 😍
Men så trött jag var efter 5 timmar 😬 men mjukstartar ju.
Nu tänker jag bara soffhänga hele em-kväll
Kram
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej