Ja, det tog min P idag. 

Jag skulle ju till gynekologen i Simrishamn o det är ett ställe som P numera alltid är med på 😝
Så tog lite sovmorgon. 

Väcktes av ett sms vid 9-tiden. 
Det var från Lindex.. I Simrishamn😳
De skulle lämna 25% rabatt idag på ett köp, mellan kl 14-18! 
Hur i hela fridens namn kunde de veta att vi skulle till Simrishamn idag? 😝
Så givetvis körde vi lite innan så vi hann inom där. 
O jisses, vad folk! Eller kvinnor var det ju bara, ja osse min P 😍
Köpte en ny långkofta, svart såklart o en tröja i plysch, trosor o en Rosa Bandet kasse. 

Sen körde vi till sjukhuset. Lite tidiga men så kunde jag ju ta en kaffe innan. Behövde nått lugnande innan det som komma skall, o det är ju kaffe ☕️
Men va fan, caféet stängde kl 15?😳 hur kan ett cafee stänga kl 15? 
Mitt när folk är som mest kaffesugna? Helt urbota dumt ju. 
Aja, där var ju inget att göra så upp i hissen mot 4:e våningen. 

Vi blir inkallade o den kvinnliga Gynekologen säger att hon läst min journal: 
-Hur har du det? Du har ju varit med om en hel del! 
Tack 🙏🏻 tänker jag o känner för att rusa upp o pussa henne mitt i pannan! 
Men behärskar mig som tur e 😝
Känner direkt att henne gillar jag. 
Hon förstår mina smärtor!! 
Hon förstår av mina journaler att jag behöver äta morfin i perioder!! 
Hon säger att jag är ett svårt fall 😬 
Ja, det vill man ju inte höra men jag blir ändå glad! 
Glad att hon fattar!! 
Det har varit ett antal dr innan jag fick min diagnos som inte har fattat... ett jävla dugg... o icke brytt sig heller! 
Så då förstår ni kanske att jag blir så löjligt glad när någon gör det 💕
Hon sa att med alla de sammanväxningar jag har så har jag ont! 
Frågade om äggstocken jag har kvar. 
Om den bör tas bort? 
Vid endometrios har man större risk för äggstockscancer. 

Jo, det tyckte hon absolut. 
Den producerar ju östrogen o det vill man ju få bort nu efter bröstcancern. 
Jag säger att jag väntar på en operation av bråcket! 
O vet ni, då säger denna lilla ängel att hon ska ta kontakt med dem o be dem ta bort den rest jag har kvar av äggstocken på höger sida 😍
Alltså, wow!! 
Tror dock inte att de kommer göra det men ändå! 
Hon fick namnet på min Dr i Malmö som ska operera mig. 
Så nu håller vi tummarna för detta ✊🏻
Hon skrev oxå en remiss till smärtkliniken i Lund 🙏🏻 
Förnyade alla mina recept. 
Fick utskrivet långtidsverkande morfin. 
Sen var det då dags för den dära undersökningen 🤮 Pjio, det är en pärs! 
Hon hittar inte äggstocken? 
Va, vart har den dratt iväg då, kan man ju undra 😝
Den ligger bakom tarmarna. Det är även vanligt att äggstockarna vrider sig vid endometrios. Men nu har jag ju bara en rest eftersom de tog en bit när de opererade bort en stor cysta. 
P är med o stöttar! 
han konstaterar ännu en gång när vi går ut att han är glad för att han är man... 😝 
Så vi var nöjda med besöket o med henne! 
Det betyder att Mats kan pusta ut i Hässleholm o inte känna sig jagad av kvinnan med åtta magar med maken ständigt vid sin sida 😂😂😂

Väl hemma igen firade vi med varmrökt lax, romsås o sparris! 
Hade nog tagit ett glas vin om jag inte hade behövt ta den där morfinpillan efter undersökningen! 

Annars var det helt fantastiskt att vara tillbax på jobbet igår 😍
Vi hade dubbelbemaning o körde till kivik o kollade på äppletavlan. 
Åt lunch på buhres o sen åkte vi hem. 
6 timmars jobb blev det. 
Men jisses koss, vad jag var trött när jag kom hem. 
Fick gå o lägga mig. Sov i 1,5 timme. Sen var jag lite zombieaktig på kvällen.
Nu är jag ledig tills fredag. Vila står på schemat! 

Så over and out o gonatt o puss o kram 😘
(null)
Smset från lindex 
(null)
Kofta o tröja o kassen 
(null)
Varmröktlax är ju nästan det bästa som finns 😋
(null)
Underbar himmel i kväll 
(null)
Ännu ett väntrum 
(null)
Vi har köpt varsitt armband av Melvin 9 år. Vilken liten hjälte han är! Mota cancer med Melvin 💕
(null)
Igår såg vi regnbågen 
(null)
Årets tavla. Svårt att få en fin bild 
(null)
Tidigare års tavlor 
(null)
Inne i utställningen 
 

Kommentera

Publiceras ej