Vi fick ihop vĂ€xthuset 😍
 o det blev precis sĂ„ bra, eller Ă€nnu bĂ€ttre Ă€n jag trodde! 

Det Ă€r fantastiskt o ett sĂ„ 
Fuck Cancer-hus 🍁🍂

HĂ€r ska jag sitta o bli gammal Ă€nda tills jag trillar Ă„ ping! 
Det roliga börjar nu med inreda det hela. 
TĂ€nker handla pĂ„ loppis... ett bord o en planteringsbĂ€nk. 
Jag köpte ju 1 kvm marockansklinker. TĂ€nker att det ska bli bordsskiva o skiva pĂ„ planteringsbordet. 
HĂ€r ska jag ha röda jultulpaner till jul o rĂ„djuret ska fĂ„ stĂ„ utanför o dregla! 
Till vĂ„ren ska hĂ€r in tomater  o kanske vi testar melon. Och vindruvor sĂ„klart! Det var sĂ„ det började egentligen. 
Vi var ute o gick den dagliga cellgiftsturen, dĂ€r nĂ„ngĂ„ng i februari o vi sa nĂ€stan i mun pĂ„ varandra, att ett vĂ€xthus med vindruvsklasar, det vore nĂ„tt! 

Det var lite meckigt i helgen nĂ€r vi upptĂ€ckte att vi satt hĂ€ngrĂ€nnorna fel đŸ˜± 
som tur var, var F o J hemma, mormor o morfar o en kompis som kom förbi. 
SĂ„ vi var mĂ„nga att hĂ„lla upp huset nĂ€r P vĂ€nde dem rĂ€tt. Hade icke pallat att ta isĂ€r det 😬
Men sen blev det bra. 
Lite finlir i mĂ„ndags o mormor o morfar kom o hjĂ€lpte till igen đŸ™đŸ»â€ïž TACK, Ă€lskar er! 

Idag satte vi upp hyllor o pimpade med lyktor o pumpor o lite höstblommor. 

Det var hyfsat drygt att sĂ€tta ihop vĂ€xthuset o vi kommer dĂ„ icke göra om det 😝
Men jag trodde Ă€ndĂ„ det skulle ta lĂ€ngre tid. 

Annars flyter det pĂ„. 
Hade en dipp i fredags 😱 var ledsen! GrĂ„ten satt i halsen hele förmiddagen. Jag vet inte varför riktigt men det Ă€r vĂ€l kroppen o knoppen som försöker hitta rytmen eller nĂ„tt! 
Lika bra som jag Ă€r pĂ„ att vila Ă€r jag pĂ„ att grĂ„ta nĂ€r jag behöver det. 
SĂ„ det gjorde jag. 
Gick en promenad med H. 
DĂ„ ringde finaste Harrieth ❀ TACK, det gjorde mig pĂ„ bĂ€ttre humör! 
TĂ€nk vad ett samtal kan göra 😍
Vi skulle ut o Ă€ta med kompisarna pĂ„ kvĂ€llen, pĂ„ Pinchos. Tog mina piller o sov bort en timme. 
En dusch senare kĂ€ndes det bĂ€ttre o kvĂ€llen blev trevlig!  
Hade ont men det blev inte sĂ„ sent. Vi var hemma igen vid 22:45. 
SĂ„ en jobbig morgon-förmiddag slutade med en riktig feelgood kĂ€nsla 😍

Puss o kram 
(null)
Vilken underbar höst 
(null)
Pumpor i vĂ€xthuset 
(null)
Hylla
(null)
Kaffepaus med Harry 
(null)
HĂ€r mĂ€ts det 
(null)
Flugsvamp o vĂ€xthus grund utan fönster 
(null)
HĂ€r skruvas det 
(null)
PĂ„ plats 
(null)
Jag hĂ„ller stĂ€llningarna 
(null)
Plattorna började lĂ€ggas 
(null)
Skogar bort lite trĂ€d 
(null)
HĂ€r oxĂ„. För att ge plats till vĂ€xthuset 
(null)
HĂ€r hoppar jag pĂ„ platsen vĂ€xthuset fick 
(null)
Harry sitter o kĂ€nner in rummet 

1 kommentarer

Anonym

18 Oct 2018 20:56

SĂ„ himla fint!!
Bra kĂ€mpat , krĂ€ver lite tĂ„lamod kan jag tĂ€nka .....och just dĂ€rför kommer vi aldrig fĂ„ nĂ„t vĂ€xthus 😜.
Och hörs ju inte som det Ă€r lönt att be er om hjĂ€lp....😘.

Åhhh vad ni Ă€r vĂ€rda att fĂ„ sitta i ert vĂ€xthus o njuta❀❀❀.

Svar: Ja vi Ă€r supernöjda 😍
O tÀnk att vi fick ihop det till slut..
NĂ€ det Ă€r icke lönt att frĂ„ga men vi kan komma med kaffekorgen. Det krĂ€vs mycket kaffe nĂ€mligen 😝
Kram ❀
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej