Det blev en heldag i måndags med F och J. 

Väl av bussen på Värnhemstorget så mötte de mig o vi gick till bilen. 
Körde till Majas Cottage i Vellinge. 
Köpte en porslinsdoft till toan. 
Alltså en porslinsplatta som man sprejar med den medföljande doften o sen hänger på väggen eller nånstans. Jag hängde den i fönstret. 
Sen åt vi dagens där- kyckling och potatisgratäng. 
Väl i Vellinge måste vi ju inom på Vellingeblomman. 
De hade sin stora Halloween utställning. 
Jag, som är den mest lättskrämda personen, stannade utanför o höll ställningarna! 
Hörde hur F skrek 👻🎃 o ut kom de illakvickt! 
Sen gick allt lugnare o vi köpte lite onöda saker. 
Såg att de börjat bygga upp sin julby 🎅🏻🤶🏻 den öppnar den 1:a november. Jisses, det är ju snart ju! Älskar julen förövrigt 🎅🏻🤶🏻🎁🎄 

Sen körde vi tillbax till Malmö. 
Vi körde till Malmö slott o tog först en fika på slottsträdgårdens café. 
Lite blåsigt så vi satte oss i växthuset, så mysigt med vindruvsklasar i taket. 
Åt en Rawfoodkaka o drack kaffe. 
Sen gick vi in på Malmöhus slott. 
Har aldrig varit där. 
Jo i parken på konsert o picknick men aldrig inne i själva slottet. 
Jisses, vad fort tiden gick därinne.
 P mötte upp oss vid 16- tiden, efter jobbet. 
Tyvärr hade de ju inte öppet dygnet runt utan de stängde klockan 17 😳 
Så ett besök till lär det bli i höst, hann ju inte med hälften. 
Sen körde vi till Emporia. 
Lite mat o lite shopping satt som en smäck! 
Gick ut därifrån som 5 i kund 🤣🤣 5 i klockan 20! 
Sen körde vi hem o min kropp värkte. 

Men åkte till Malmö igen dan efter, i tisdags, alltså. 
Idag har jag ont... Men jag har ju piller 💊💊 Det blir maxdos idag. 
Åker med H som skulle fixa nytt pass. 
Vi åt lunch på Condeco o gick o småstrosade på gågatan. 
Köpte ett par tights, rutiga sådana 👖 
Tack vare magjävlarna är jag förpassad till ett liv i tights 😡 
Byxor med linning är rena döden. 
Eller det lät ju lite väl dramatiskt 😝 men det är ingen skön känsla! 

Efter passfoto så åkte vi till biltvätten. Så himla kul eller fruktansvärt obehagligt om man tänker, som jag gör ibland, skräckfilmsmässigt 🧛🏼‍♂️💀👺
Jodå, jag har livlig fantasi, det har jag. 
Har inte varit i en sån automatbiltvätt sen jag var 5 år. 
Då åkte jag dit med Nisse E o så kul vi tyckte det var att tvätta hans peugot. 
Speciellt när han fick för sig att rulla ner rutan! Han var rolig han, Nisse E ❣️

Igår ringde telefonen kl 9. 
Då var Jag icke uppstigen. 
Skulle ju vara hos tandläkaren 11:40 o hade ingen brådska upp. 
O vet ni, det var tandsköterskan som ringde o sa att tandläkaren var sjuk 😷
Tjoho, sånt händer ju aldrig! 
Vet du drömmer om att det ska hända dig, Birgitta S 😝😝 

Hade bestämt att jag skulle köra till mamma o pappa efter besöket, så det gjorde jag. Lunch o kaffe o massa snack blev det. 

Idag har jag bara varit hemma. Suttit med min "skrivarkurs". Brukar göra det på måndagar men då hade jag icke tid! 
Kände att : Nä nu skiter jag i detta o hoppar av.... 🤮 
Hittade inte rätt i de olika "rummen". 
Som sagt, så oteknisk vad gäller laptoppen och uppläggningen av kursen. 
Men sen läste jag att de andra oxå haft problem. En av oss hade ringt IT avdelningen på folkhögskolan o fått hjälp. Som hon sen förmedlade till oss andra 🙏🏻
Så efter det skrev jag för glatta livet 😍 så kul det är att skriva. 
Har köpt mig en skrivbok, den hittade jag på Emporia i måndags. Så i den har jag klottrat o skrivit kan ni tro. 
Blev nästan en dikt idag när jag skrev?! Det har jag aldrig gjort förr. 
Ser framemot träffen med de övriga deltagarna den 13/10 på Österlens folkhögskola! 

Annars kom P hem med ett tråkigt besked idag 😢 
som faktiskt fick våra tårar att rinna. 
Som Fick oss att kramas hårt, där mitt i köket med P,s jobbeväska på golvet o soppan puttrade på spisen, som om inget hänt! ❤️
En jobbekompis till P hade gått bort i går. 
Han fick sitt cancerbesked, blodcancer, i fjor någon månad innan vi fick vårt besked. 
Men nu orkade han inte mer... 
ramsan kommer: 
Det e ju fan! 
Och samtidigt, sån lättnad och glädje att vi har det gjort. 
Och vi har klarat oss! 
Vi har oss än ❤️
Ja, ni fattar... 
och återigen kommer en enorm tacksamhet mot alla som stöttat oss! 
Ni är alla fantastiska ❤️ men jag säger det rent för sällan! 

Nu ska vi krypa ner i sängen, med hundarna intill o se ett avsnitt av "graven". 
Så idag skickar jag en stor kram till er som läser ❤️ 

Puss o kram 


(null)
Vid vår sjö idag. 
(null)
Äntligen kan man tända ljus 🍁🍂🍁 älskar hösten 
(null)
Alla skulle ha en Harry i sitt liv 
(null)
Condeco 
(null)
Det blev en kycklingsallad 
(null)
Malmöhus 
(null)
Taket i slottsträdgårdens cafe
(null)
Min Rawfood bakelse 
(null)
Slottsträdgårdens cafe 
(null)
🎃👻 halloween på Vellingeblomman 
(null)
Lunch på mysiga Majas Cottage 
(null)

Skrivarboken, skrivarlampan och skrivardatorn 







Kommentera

Publiceras ej