Från mina magjävlar!! 😡😡



I fredags körde H o jag till Kastrup o hämtade F o J som kom hem från en veckas semester i Kroatien. 
Sen åkte vi hem till oss o grillade. 

Sen var det dags för kräftskiva i lördagskväll. 
Jag har haft rätt ont ett par dagar. Vilar middag så jag ska orka kvällen. 
Det är Förfest hos en kompis innan själva "skivan". 
Jag kör, just för magjävlarnas skull! De tål ingen alkohol såna här dagar 😡
Det går bra till en början men efter ett tag börjar det bli jobbigt! 
Det händer att det blir värre av att sitta, fråga mig inte varför, men så är det. 
När vi kör hem vid 23:15 så har jag riktigt jävla ont! 
Det känns som det sitter nån med ett svärd i magen o skär lite här o där o tar ett par hugg ner i ljumskarna o mot låren, helt sjukt 😡 o sån smärta! 

Det är både höger o vänster sida som gör ont. Det brukar mest vara i vänster. 
Men antagligen är jag svullen så det trycker på höger sida oxå. 
Jag känner bråcket på vänster sida, det trycket ut väldigt. 
Full dos av starka smärtstillande tar icke väck denna smärtan! 
Har ju såklart svårt att somna... men gör det till slut! 
Hade ont i går oxå men inte fullt så kraftigt. Men var trött o helt sum. 
Det var riktigt längesen jag hade så ont som i lördagskväll! 😢

Kan inte beskriva känslan av att ha sluppit detta. 
SÅ JÄKLA SKÖNT, mitt i all cancer! 

Håller tummarna för att bråckoperationen kommer hjälpa! 
Vet inte riktigt hur jag ska få nån hjälp mot endometriosen, då hormonbehandling är uteslutet nu. Ska till min nya gynekolog den 3/10 o får hoppas att hon har nån plan! 

Men återigen: jag skriver inte detta för att det är synd om mig eller för att ni ska tycka det, okej?! 



Försäkringskassan ringde idag. De vill se hur planen ser ut för oktober, med jobbet, Ringde min min chef, som skulle titta på schemat. 
Ser framemot att komma igång igen. 
O få en normal vardag igen utan cancer. 

Har precis gått en skogspromenad. Det går inte fort när magjävlarna är så här, men vem har bråttom liksom?! 
Härliga hösten är här 🍂🍁🍄🍂🍁🍄

Puss o kram 😘
(null)
Öresundsbron, mot Kastrup 
(null)
Lite kräftor 
(null)
Syrenhortensian blommar 
(null)
Albert 
(null)
Älskar hortensior 
(null)
Skogstur 
(null)
Ansiktet har fått sällskap av  lite höstblommor 
(null)
Underbara färger nu 



1 kommentarer

Ingela

03 Sep 2018 23:34

Hej hjärtat! Äntligen tar jag mig en blick in hit och ser att din jäkla endometrios spökar med dig. Jo, det är faktiskt synd om dig som fått tillbaka dessa onödiga smärtor efter allt du gått igenom i år. Ja, jag vet att du inte vill känna dig ömklig, men detejufan alltså! Hoppas det vänder nu, att det var toppen på skovet du känner av. Hoppas också att din nya läkare kan hitta på nåt nytt mot smärtorna. Det skålar vi på, ok!

Du är så fantastiskt fantastisk som orkar vara positiv i alla lägen! Jo, så är det!

Du, så snyggt det blev med gardinen!! Skitsnyggt!

Våga ta en insomningstablett nån kväll och se om det funkar. Den tar du när du släcker lampan och pussar P gonatt.

Stor krya på magen kram kommer här! ❤❤❤

Svar: Åh, kram på dig, Ingela ❤️
Ja det är ju fan! Det har varit ett så sånt skönt halvår utan denna jävla smärta!
Men nu är det som det är o hoppas operationen hjälper.
Puss o kram på dig ❤️😘
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej