...att passa upp en nyopererad! 

P blev opererad i måndags, för Ljumskbråck. 
Vi lämnade honom vid halv 12, H o jag. 
Sen körde vi o handlade lite mat. Körde hem o väntade på att han skulle ringa o ville komma hem igen. 
Operationen gick bra o vi hämtade hem en hyfsat "hög" o snackig P 😝 

Han blev sjukskriven i 4 veckor 😳
 Va? 
När jag blev opererad för mitt bråck i december, ville Dr sjukskriva mig i två veckor...! 
Sen kom den kvinnliga dr o sa att klart jag skulle bli sjukskriven i 3 veckor. 

Såhär är det - P blev opererad av en kvinnlig dr o jag av en manlig... 
sen är det nog så att kvinnor har högre smärtgräns o bättre läkekött än män 
😝😝😝😝😝
Obs, Ironi ... 

Annars läker han på. Lite lätt feber igår men bättre nu ikväll. Vi var o handlade idag o han tycker det är skitjobbigt att jag måste bära😍 
men han får ju inte göra lyft nu i början. O jag har ju inte burit en handlekass de senaste 3 åren så det är på tiden att jag gör det nu 😝

Gick en runda med hundarna vid sjön o sen blev det växthushäng. 
Så skönt när solen står på o fåglarna kvittrar utanför. 
Planterade lite penseer o planterade ut hyacinterna som stått där sen jul. 
Gjorde fruktsallad o kaffe. P slumrade till en stund i fåtöljen där ute. 

Igår kom mamma o pappa o hälsade på. Vi åt lunch, gick promenad, drack kaffe o såg "Fixer Upper" på 4:an. 

Nu ser vi Sofias änglar o snart ska jag gå o lägga mig, jobbedag i morgon. 


Puss o kram 😘
(null)
VäxthusHäng 
(null)

(null)
Rena medicinen, detta! 
(null)
Kolla min nya kruka
(null)
Fullmåne i gårkväll 
(null)
P o Harry sover 
(null)
Morgon på Österlen, på väg till jobbet 
(null)
Sjön i måndagskväll 



1 kommentarer

Harrieth Jacobson

22 Feb 2019 11:47

Skönt att allt gick bra.
Fina foton du tagit.

Svar: Ja, o skönt att han har det gjort! 😍
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej