Jodå, dagen igår var lång o fylld av information. 19:30 var föreläsning med dietisten slut o jag tror att alla vi 12 damer sov kl 19:45 😝
Hjärnan var sprängfylld o kändes som bomull🤯

Dagen idag började kl 7:15 med meditation. Det var en nice början på dagen.
 Jag sprang inom köket innan för att hinna svepa mina 2 obligatoriska muggar med morgonkaffe! 
Sen har vi gått promenad o jag hade tid med sjukgymnasten 10:40.. 
En förövrigt underbar människa som är från Australien o bryter lite som hipp hipp gänget när de gör Melodikrysset 😝 
Ja ni vet, jag har ju liknelser på det mesta😝 

Vi pratade lite om ledvärken i fingrarna men mest om mina knä, eller speciellt vänster knä. 
Har ont i det o det är stelt o svullet. Det hänger liksom en kass med vätska i själva vecket.. 
Fick lägga mig på sängen o hon började känna på knäna. 
När hon tar på det vänstra glider liksom knäet undan o hon säger OJ.. det vill man inte höra😱

Frågar om någon sagt att jag haft artros? 
Nä jag har bara kollat knä o ben i samband med åderbråcksoperationerna... 
Jodå artos i båda o överrölighet o även en bakercysta i det vänstra knäet. Därav kassen med vätska 🤯

Det har jag haft en gång förut, då sökte jag för mitt svullna knä, o det var en bakercysta!

Det är Totalt ofarligt, lilla Mamma ❤️ men smärtsamt! 

Ska träna på att stå utan att knäet glider undan o vaden böjs bakåt?! 😳
Det är fan inte lätt kan jag meddela, att ändra nått sånt! 
Jag har ju stått på det här viset i 49 år o ska helt plötsligt stå lite lätt knäböjd o med fötterna "innanför" knäna! 

Promenader o varmvattenbassäng var bra men ingen hård träning! Så gym är uteslutit. 
Hon rekommenderade nått som hette stearinbad för händerna 😳 
Nä jag skulle inte själv smälta stearin o hälla på utan det finns visst sånt... 

Nä hu, nu måste jag rusa! Basal kroppskännedom står på schemat 
😘 puss o hej för nu 
(null)
På promenad 
(null)
Lite sportig känner jag mig allt.. 
(null)
Skogen 
(null)
Sol, skog o vatten. Känns som hemma i min skog 😍

(null)
Info från 1177 

(null)
(null)
Fick ett artros häfte 

1 kommentarer

Harrieth Jacobson

19 Mar 2019 19:12

Men nu får det allt bli slut med diagnoser för din del.
För delen är väl att du slipper illaluktande svettiga styrketränings lokaler 😉💕

Svar: 😝😝 ja eller hur?!
Så smart, det tänkte jag inte på, superskönt att slippa ju 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej