Ja Idag är jag gnällig... inte pga cancer eller endometrios utan av små jävla pollenpartiklar i luften 🤧
O säkert lite förkylning oxå! 

Satan vad ynklig man kan bli av att nysa en 100 gånger o av att ögonen drar ihop sig bara man tänker  på att gå utan för dörren. 
Läpparna är som sandpapper för man måste andas med öppen mun! 
Jaja, det blir icke ett dugg bättre av att gnälla, prosit på det 🤧


P är ledig idag. Tog en tur till ystad. Köpte rostiga järnkanter till rabatten 👍🏻  Till den rabatten som vi gjorde i höstas med rosor o en massa tulpaner i olika färger, som hade kommit upp en bra bit nu.. Ja, tills i natt då, då 😡
Rådjuren har gått bananas o haft tulpan o pensee buffé hos oss i natt! 

Stod o kollade på ett rådjur i grannens trädgård igår! Så underbart söt, så länge han höll sig där ! 
Men fan inte i min trädgård! 
Han, jo jag vet att det är en han, blir inte ett dugg avskräckt av våra pyttehundar! 
Men nädå, jag är icke bitter, på varkens rådjur eller mullvaden som fullkomligt gräver ur vår gräsmatta.. 😝
Vi flyttade till skogen o då får vi helt enkelt gilla djurlivet oxå! Lätt att skriva men lite irriterande är det. Fårull ska visst va bra o jaga bort rådjuren så är det nån som vill bli av med lite ull så hojta till 🐑

Hittade en urfräck huvudkruka  i dag😍 o sen köpte vi två nya fåtöljer till terassen 👍🏻 Tur P bara är fri 1 gång i månaden, det blir dyrt annars 😝

Mamma o pappa var här i onsdags❤️ vi åt äppelkaka o sen gick vi en tur i området. Underbart väder! 


Så kära vänner, nu är grillen tänd, o jag är placerad i en ny fåtölj med ett glas alkoholfritt vin, nyser gör jag, men har slutat gnälla över det 😝

Så fånga dagen o är ni förkylda eller allergiska - gnäll lite, det hjälper för stunden 👍🏻

Puss o kram 

(null)
Mamma o Albert tog täten 
(null)
Min tulpan rabatt 😡
(null)
Kolla krukan 😍 tänk den full med murgröna eller gräs! Eller fårull så rådjuren inte äter upp det 🤪
(null)
Nya sköna stolar 
(null)
Solsidan ☀️
(null)
De gamla fådda stolarna 

1 kommentarer

Ingela

13 Apr 2018 11:45

Absolut måste vi få gnälla när man nyser sådär! Jag gör det just nu och kan ju inte skylla på pollen när snötäcket ligger tungt över all växtlighet. Nä, kanske snömögel som nån sa? Nä, läget är förkylt så det är bara att snora och nysa på, hej o hå!

Så snyggt med rostiga kanter runt rabatten! Spännande att fårull ska skrämma bort rådjuren? Du måste testa om nån fårfarmare kan tänka sig skänka lite ull. Berätta sen om det funkade!

Svar: Ja gnälla hjälper lite, så gnäll du efter var nysning 💕 Krya på dig!
Nä ni har väl ingen pollen än? Det har vi nu, massor som yr i luften! Men har bra mediciner så det har lugnat sig lite 👍🏻
Ja ska berätta om det funkar, om jag hittar ull!
Kram o krya på dig kram Ingela 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej