Vilket ljuvligt väder! 
Idag har det varit otroliga 18 grader i skogen!
O då väljer vi att köra till center syd i Löddeköpinge 🤪
Vi behövde till Bauhaus o det var längesen vi var på center syd så därför blev det så. 
Vill ju som sagt gärna ut så mycket som möjligt nu innan torsdag. 
Vet ju att nästa helg åker vi ingenstans. 
Köpte lite nya rosor o buskar på bauhaus. Om nu rådjuret måste äta upp dem så hoppas jag att piggarna kliar bra i halsen! 

Annars var vi på Pinchos igår med bästa vänner ❤️ vi har inte setts på hur längesom eftersom de har en dotter som är 4,5 år o har haft feber o influensa till o från sen jul. 
Jag får ju va lite försiktigt med att träffas då! 
Men igår var alla feberfria så vi äntligen kunde ses, underbart! 
Åt o drack gott o sen åkte vi hem till dem. 
Körde hem vid 22:30 o när vi kom hem svalde jag en citodon o somnade nog innan hele jag landat i sängen! 

Så idag körde vi då iväg efter att vi gått en tur med hundarna. 
Jag blev svitt i kalotten så den åkte ner i fickan. 
Vi kör o går in på Center Syd. Märker att folk tittar men tänker inte så mycket på det..... Förrän jag går förbi en spegel... 😱
Jisses, Kalotten ... ligger ju i fickan o jag går runt där helt SKALLIG 😆😆😆😆 HAHAHA, säger till P - varför har du inte sagt nått??? 
Han bara: 
- Oj, jag tänker inte på det! Men märkte att folk tittade! 
Som tur är ligger turbanen ju i min ficka så den åker på, där o då! 

Vi går o äter. 
O denna kvinna, som ju då inte äter kött, tar en ryggbiff 😝 
men köttet undviker jag ju pga endometriosen o de inflammationer som medföljer. 
Tror inte att en köttabit spelar så stor roll, just nu. O så fall, så skiter jag i vilket! 

Har ont i min vänsterarm 😡 
Är liksom så trött i den. 
Ska få strumpa men har inte tid dit förrän 30/4. Får höra på torsdag om jag behöver komma till innan. 
Hur pass allvarligt kan det va med lymfödem, om jag nu ska vänta i 3 veckor? Den är svullen från axeln o ner till fingrarna idag. 

Men när vi kom hem ville jag räfsa i rabatten... Jodå, det gick ju inte ... 😡 kan ju knappt hålla i räfsan o sen jävlas benet o krampar o svullnar, så nu sitter jag här o surar o skriver blogg ... 
Det e ju fan .. till kroppastolle att bära sig åt! 
Fast jag sitter ju skönt o fåglarna kvittrar o P städar upp efter mig, så vad klagar jag för egentligen?! 

Så kära vänner det var dagens från mig! 
Puss o kram 
(null)
Creme brulée på Pinchos 
(null)
Blev en liten köttbit igår oxå 
(null)
Tur de skyltar med att jag dricker alkoholfritt 😝
(null)
Dagens ryggbiff 
(null)
Snapchat 
(null)
Krukan har fått hår 
(null)
Igår matchade Harry o jag 



2 kommentarer

Harrieth

09 Apr 2018 08:07

Men vad fasen, nu får din kroppastolle skärpa till sej, det här går ju inte an.
Det är ju vår .
Ang din glömda turbanen
Säger som en gemensam vän till oss skrev, "att man tänker att där går en stark kvinna" 😍
För synd om dej, är det ju inte 🤗

Svar: Exakt, detta går ju inte 😀 det är ju vår o jag ska rota i mina rabatter ju 🤗
Ja så kanske de tänkte! Märkligt ändå att vi vant oss så, både P o jag så vi inte tänker på det ☺️ fast skönt oxå!
Nä, synd om mig är det då absolut icke 😝
Kram på dig 💕
Anne Persson

Ingela

13 Apr 2018 11:55

Älskar att läsa att du glömde av turbanen! Det är ju helt rätt att visa sig naturligt också. Folk förstår ju ändå och så länge man inte får tycka-synd-om-blicken är det ju ok. Du är ju inget offer utan en stark kvinna som bekämpar C med näbbar och klor!

Lymfödem, det finns ju massage man kan få mot det tror jag? Vad säger din kontaktsköterska på onkologen? Har de nån som kan det där? Sen en strumpa på det så brukar det bli lite bättre.

Så mysigt att ni tog er iväg med era vänner på Pinchos och att du kunde äta gott! Hoppas köttet inte satte sig på tvären och ställde till det... Puss & Kram

Svar: Det är just den som jag ogillar, tycka synd om blicken.. det är jobbigare för alla som ser det än vad det är för mig, att vara utan turban. De ser mig ju som jättesjuk! O jo, det är jag ju i 1,5 vecka men sen piggnar jag till igen 👍🏻
Ändå skön känsla att det känns okej med bar skalle 😀
Ja härligt att kunna umgås o gå ut o äta, igen när man varit lite isolerad. Underbart med vänner 💕
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej