På Magjävlarna!! 

De sa innan allt drog ingång med behandlingar att cellgifterna kunde ha bra effekt på min endometrios! 
Jotack 🙏🏻 det hade den. 
O cortisonet,  såklart! 

Fick ju känna efter när jag vaknade på morgnarna om jag hade ont.. 
Det behöver jag inte längre.. då de nu väcker mig, med smärta 😡😡
Kan inte beskriva känslan av att inte ha ont .. Det var det bästa med hela cancern, faktiskt! 

Jag har ju sett på cancern inom en ram 
——-.............—- 👈🏻 typ så! 
O nu är jag utanför den ramen 💪🏻

Men nån endometriosRam finns det inte utan det är nått jag får ta med mig i graven! 

Nu har jag en apelsinstor knuta på vänster nedre magsida: det är bråcket. 
Det känns kan jag berätta. 
Kände den i lördagsnatt när jag låg vaken o hade ont, trots full dos smärtsisar. 
Den har växt rätt bra! 
Känns nästan som en lite babyfot 👣 fast med igelkottspiggar 😡 som trycker o vill ut. 

Aja, snart ska den oxå ut o sen kanske det kan bli lite lugnt i de åtta jävla magarna!! 


Annars har helgen gått i festens tecken💃
Kräftor här i fredags med finaste kompisarna. 
Det blir ingen film här på snapsvisesången, den blev rätt klen på 4 pers😝😝men sjöng det gjorde vi. 
Kaffet tog vi med oss till sjön, där det var trubadurkväll. 
Sen satt vi ute i den riktigt ljumma sommarkvällen o bara pratade 💕 Så mysigt! Det gör vi snart om ❤️

I lördags var det dags för 5-årskalas o sommarfest i nybrostrand. 
Satt ute mitt på gräset hela em-kvällen, vilken sommar ☀️☀️o vilket mysigt kalas! Barn som stojar o springer runt, det är ren o skär glädje😍 
Vi var där kl 16 så vid 22-tiden körde vi hem. 
Jag hade rejält ont då. Både i magen o höften. 
Det är vanligt vid endometrios, med höftsmärtor. 
Hade svårt att sova pga smärtan. Men slocknade till slut. 

I söndags så tänkte vi mest ta det lugnt. Tog långfrukost o Litta piller 😝
Då ringde F o frågade om vi ville hänga med på Emporia o rea. 
Jamen, såklart vi ville.

Gick o lunchade nästan bums. 
Vi hade varit inne om o kollat växthus på skånska byggvaror/plantagen, innan vi körde till emporia. 
O det gjorde oss hungriga. 
Sen gick vi o kollade på allt o inget innan det blev kaffe o påfyllning av piller på espressohouse. 
Köpte en ny tjock tröja, svart såklart 🖤 så jag är redo inför höstens kyla. 
Hann inom på Ikea oxå innan de stängde, behövde ljus. 
Sen blev det tv-fåtöljen när vi kom hem! 
Såg sista avsnittet på "Blacklist". 
Älsk  på den serien!! 
Ny säsong våren -19, säsong 6, längtar! 

Tänkte ta en lugn måndag i min stol med boken. 
Jag var rätt trött igår. 
Men då ringde F o frågade om jag ville med till backagården o fika? 
Såklart jag ville. De var lediga båda. 
Väl där så saknade jag det gamla porslinet i olika färger o mönster. 
Där kunde man stå o välja kaffekopp i 10 minuter minst. Nu var det vanliga vita ikeamuggar, trist 😳 
O personalen var lika trist som muggarna... man säger inte när man serverar en paj: 
Ja nu får du se om den är varm annars får du komma med den?!?! 
Men fikat var gott! 
Vi körde hem o jag la mig o somnade bums. F o J gick o badade. 
När sen P kom hem körde vi till Kronovalls vinstlott o åt pizza i spannstallet. 
De hade glutenfripizza 👌🏻🙏🏻 Så underbart god! 
Tunn tunn botten o vedungnsbagat! Jag njöt av varenda tugga! 
Men sen blev det mindre kul... magjävlarna gillar inte pesto..
det är sen länge.. men det har jag ju glömt! 
Så de svullnade upp där efter att vi gått en tur i slottsparken o tittat på skulpturerna, som är en utställning nu augusti ut. 
Men ännu en dag att stoppa i minneslådan 😍 Det har blivit många denna sommaren, trots allt 🙏🏻

Så idag tar jag den där bokdagen i stolen.. o svarar inte om det ringer 😝😝😝😝😝
Puss o kram 
(null)
Jodå, magjävlar 😡😡
(null)
Kronovalls slott 
(null)
Skulpturer i parken 
(null)
Så här känner man sig vissa dagar, huvudlös! 
(null)

(null)
Så god 
(null)
Glutenfri pizza 
(null)
Växthuset är det mysigaste på Österlen 
(null)
Satte mig under denna skapelse. Jävul eller beskyddare? 
(null)
Rabarbermousse på backagården 
(null)
Barnkalaset 
(null)
Sjön 
(null)
Trubadurkväll vid sjön 
(null)
Kräftor 
(null)
Idag hittar  ni mig här 

Kommentera

Publiceras ej