Fy fasen, igår var det jobbigt! 

Jag hade ont o var helt slut. 
Kom ur pyjamasen o Duschade vid 19:30... o då tog jag smärtstillande. Varför hade jag inte gjort det innan, sa P? 
Ja det kan man ju undra! 
Kallar det ett litet självsadistiskt beteende 😝 

Jag hade legat nästan hele dan, o faktiskt sovit mycket. 

Det är rätt stor skillnad på operation i magen jämnfört med brösten. 
Även om de innehåll en farligare sjukdom. 

De rotade runt rätt rejält i mina magjävlar. 
O tog ju bort Litta grejor. Klart det känns! 
Det gör ont när man ligger, sitter, står, hostar, pratar o tanken på att släppa en fjärt är tårframkallande, o kissa känns som tusen knivar. 🥶
Ja, bara tanken på att röra sig är jobbig! 

Jag vet ju att detta har sin övergång o att jag då kommer (förhoppningsvis) må bra mellan endometriosskoven. 
Men när man ligger där o kvider o tycker att Det e ju fan, då tänker man inte så långt. 

Vet ju inte hur den sista äggstocken påverkar nu, då den är borta! 
"Normala" 😝 människor hade ju kommit i klimakteriet nu efter denna operation. 
Men jag äter ju redan piller som ska ta mig dit. Har dock inte märkt av att jag är där. 
Dr sa att nu måste du prata med din gynekolog om hormonbehandling. 
Men Det går ju inte pga hormonellbröstcancer.
Men då måste du ha skelettstärkande sa han. 
O det tyckte de ju inte jag behövde i Kristianstad.. 
snacka om att sitta mittemellan stolarna 😡
Ska på årskontroll på torsdag till bröstcentrum. 
Får fråga då om de kan sätta in skelettstärkande. 

Men idag känns det bättre 😍 
Mitt deppiga o ynkliga jag är borta igen! 
Inte ens vädret deppar mig idag 😀 
Så vad är 1 deppig dag av ens liv? 
Jag har ju massor av positivt framför mig. 😍 

Som sagt återbesök till Kristianstad på torsdag. Fasar för mammografin... Jag har ont o är svullen i bröstet. 
Det får jag nog leva med o det är inget problem egentligen. Men att trycka ihop den i en apparat, nja, det lockar icke! 

Idag är det 1 år sedan vi var i Kristianstad o fick beskedet! 
Kan känna känslan än. 
Inte av när de gav oss beskedet utan när jag går på Solhaga i Kristianstad o pratar med dig, Petra ❤️
 mitt bland julmusik o julblommor o julstressade folk. 
Min familj strosar sakta efter. Vi sväljer alla en gång mer än vi brukar. 
Allt känns så overkligt! 

Men nu är det över o vi ser bara framåt, icke bakåt. 
Ja o brösten de ser uppåt 😝😝 det gjorde de inte i fjor! 

P jobbar några timmar idag. Sen när han kommer hem ska vi ta in granen 🎄🎄
I morgon hoppas jag vara ännu piggare så vi kan ge oss ut nånstans o få lite julkänsla 🎄🎅🏻🤶🏻

Här kommer lite bilder från det senaste året 👇🏻

Puss o kram 😘
(null)
Nyårsafton 17 
(null)
Vi är rätt lika 
(null)
Kallt men fint 
(null)
Gröna ärtor var en stor del av min kost
(null)
Kul prick 
(null)
Glasspaus på sjukhuset 
(null)
Pappa o jag på pappas 80-årsdag 
(null)
Sommarens vallmofält 
(null)
Midsommarafton 

(null)I badet på kosta Art hotell 
(null)
På Ullevi Ed Sheeran 
(null)
Hårlös 
(null)
Vår underbara sjö 
(null)
Firar att strålningen är gjord 
(null)
I lördags fick vi skumtomtepannacotta 😍 så god 
(null)
Morgonkaffe o Harry 
(null)
Tråkväder i dag 


1 kommentarer

Petra

09 Dec 2018 19:20

Jag glömmer aldrig det samtalet heller😕 skulle låta så peppande när jag pratade med dig och när vi la på storbölade jag😭❤️

Svar: ❤️❤️ Åh, kram
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej