Vilken kall morgon! 
Minus 11 grader i skogen!
Kör mot Kristianstad o solens uppgång 7:45. 
Lite snö ligger det på åkrarna o det gnistrar som kristaller på träden, magiskt vackert! 

Läkarbesök kl 9:15. 
Gick igenom hur jag mått sen sist. 
Mitt levervärde hade ökat något igen så det blir en röntgen innan nästa omgång cellgift. 
Inget jag är orolig för. Äter citodon i omgångar o tror att det är den som påverkar. Det trodde dr med men vill ändå kolla det, o det skadar ju inte. 
Får mindre mängd cellgifter även denna gång, eftersom det funkade bra! 
Skönt för då slipper jag sprutorna denna gången oxå. De för de vita blodkropparna. De har en del biverkningar så jag är glad så länge jag klarar mig utan dem 💉

Så nu sitter jag här uppkopplad o giftet går in. Fått cortison o tagit min illamående pilla. 
P o H är med mig❤️ 
Det är två andra damer i rummet som får cellgifter. En av dem ska va här hela dagen, från 8 till 16 😞 fy så drygt! 
Mitt tar ca en timme. En halvtimme per  påse. Det rosa först, o sen det klara. 

Har min turban på. Håret det yr omkring när jag går o det börjar tunnas ut på skallen. 
Men det känns okej, längtar nästan tills allt har trillat av så det slutar göra ont i hårbottnen. För det gör det! Är så öm i skallen! 

Idag kom en sjukgymnast o pratade lite om tröttheten. 
Och Motion, detta ord, det förföljer mig 😝, 
Men det är jättebra! Så mina promenader ska jag absolut fortsätta med. Sen kunde man komma in här, till träningslokalen o få ett träningsprogram... men nätack nu ska vi icke överdriva 😝

När allt var klart fick jag påfyllt av mediciner o sen sa vi Tack o Godbajs för denna gången! 
4 gånger kvar 💪🏻

Vi körde ner till stan o åt lunch. P jobbar kväll o måste köra till jobbet direkt när han har lämnat mig o H i skogen. 
Jag valde laxplanka. Jisses vad gott o så mycket mat. 
När vi kommer hem så blir det en promenad sen blir det lugna kvällen. 

Va rädda om er o lev livet får bli dagens kloka ord 😍 

Puss o kram 

(null)
I mina röda kängor 
(null)
Det rosa giftet först 
(null)
Redo för omgång 2 
(null)
Älskade unge 😘
(null)
Vilken soluppgång 
(null)
Laxplanka 





3 kommentarer

harrieth

06 Feb 2018 15:05

Skönt att läsa att du är igång med din andra omgången. Gud vad de tjatar om motion, men tänk så viktigt det är. Tycker du är bra som verkligen orkar med det.
PS
Älskar dina blogg inlägg, hoppas det hjälper dej också 💖

Svar: Det känns skönt, bara 4 gånger kvar nu!
Ja det är ett himla motionstjatande 😝 men nu har jag varit ute o gått i 30 minuter, så nu blir det en middagslur 👍🏻
Tycker det är skönt att skriva av mig 💕 tack för du vill läsa!
Kram
Anne Persson

Inger Pålsson

07 Feb 2018 14:48

Nu är en tredjedel gjord,heja,heja 😁😊😊😊!!
Blir lipfärdig av den fina bilden på dig o din dotters hand ❤
Din familj alltså....vilken gåva!
Man får det man förtjänar alldeles säkert 💕!
Kramar

Svar: Ja, nu är tredjedelen gjord, hurra 🤗🤗🤗
Ja, eller hur var den så fin!
Blev tårögd jag med! Älskade lilla familjen 💕 som måste gå igenom detta! Det är allas vår sjukdom just nu!
Kram på dig 😘
Anne Persson

Ingela

19 Feb 2018 13:40

Blev också gråtfärdig när jag såg bilden på dig och dottern. Alltså sån kärlek <3

Turbanen ser ju snygg ut! Sen passar du så himla bra i svart/vitt så nä du behöver inga andra färger där inte!

Svar: ❤️ ja den bilden är ju så underbar. Blir varm i hjärtat av den!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej