Såja, idag börjar det kännas bättre! 
Pjio, säger jag bara! 

Det tar alltså en vecka innan jag börjar känna mig levande igen efter cellgiftsbehandlingen. 

Jag har inte haft ont! 
Men kropp o knopp är liksom inte riktigt synkat. O tröttheten, jisses vad den golvar en. Sätter jag mig ner, somnar jag bums. Så lördag o söndag har jag i princip sovit bort! O illamåendet som står en upp i halsen! 

MEN jag har gått varje dag! De ni...

Dock minns jag knappt av söndagens promenad då jag nog gick halvsovande😴

F o J var hemma i söndags. P hämtade dem o H i ystad i lördagsnatt. 
Så de sov halva dan o det gjorde ju jag med. 
Vid 1 åt vi frukost o sen gick vi ut vid 3 tiden, när jag sovit igen. Det snöade rejält o P höll mig om armen. 
Blek var jag o med ögon som stod still i sina hålor. Som icke följde med i huvudets rörelse. 
Fick stanna o svälja undan magsäcken som kom upp o vände i halsen, ett par gånger. 
Det gick icke fort o det var jobbigt, men vi gjorde det, Yeah! 

Har även haft förstoppning... Rent Skitsnack men av det mindre roliga slaget! 
Har det rätt ofta pga endometriosen, så man tycker att jag borde vara van. Men Nä, förstoppning vänjer man sig icke vid... 
Tar cilaxoral droppar varje dag. Men ändå ska skiten tvunget stanna kvar o hålla sig fast vid mig... som värsta fästingen, fast invändigt😝


I fredags fick jag ett litet paket med posten. När jag öppnar det så bara rinner tårarna ner för mina kinder! 
Det var ett armband med texten: Never give up! 
Från min kära syster ❤️ så tacksam för du finns 🙏🏻

Så är det då alla❤️ans dag i morgon! 
Älskar denna dag! Det är nämligen vår bröllopsdag 😘
Vi brukar alltid fira denna dagen! Antingen med att gå ut o äta, eller bo på hotell nånstans! Vi ger presenter o är allmänt löjliga 😍

Men så blir det inte i morgon 😡
 för att jag inte orkar... För att jag har cancer! 
Men jo jag vet, vi kan fira nästa år o alla år därefter men JAG vill orka i morgon! O inte somna kl 18 ..... 
Jag tänker 
Det e ju fan! Det e ju fan! 

Men vi får göra på ett annat sätt i år, helt enkelt.  
Jag tänker ta på min nya Monki-klänning o så får vi mysa till det här hemma istället. 
Tända ljus i uterummet den 14:e februari är ändå ganska okej ❤️ o nån god mat nånstans ifrån. 
Kvittar vad, då mina smaklökar tagit semester igen.
Vi ska baka en semlekladdkaka ikväll som vi ska gotta i oss i morgon. 
Jag är ju hemma o inte på sjukhus. O det är ju tur det är i morgon o inte förra onsdagen. Man måste tänka positivt 😍

Så mina vänner nu måste jag sova middag igen! 
Puss o kram 

(null)
Tack Älskade syster ❤️ blev så glad 
(null)
Alltså, vissa strå vägrar lämna mig... ja ungefär som med skiten 😂
(null)
Ännu ett snyggt snapchatfilter 

3 kommentarer

Inger

13 Feb 2018 18:56

Tänkt mycket på dig idag...förstod att det varit tuffa dagar, det har varit lite tyst av förklarliga skäl .
Men så otroligt skönt att du fått näsan över vattenytan igen! Och WOW vilken bragd att ge sig ut och gå när du mått så dåligt...HATTEN AV!!
Nu hoppas vi på att det blir bara bättre o bättre dagarna som kommer. Kanske tom att du kan njuta lite av kaffe?

Ursnyggt armband o du själv...söt som en liten sockertopp <3

Varma kramar

Svar: ❤️
Ja det är en skön känsla när det vänder, verkligen! O vilken tur att det gör det. Det gör det lite lättare att gå på nästa gång.
Ja, rätt bra nöjd med att klara att gå ut 👍🏻 men har de sagt jag ska gå så ska jag jäklar i det göra det! Kaffet går inte än men nästa vecka kanske 😍 tycker det luktar riktigt räligt än!
Kram på dig o tack för dina tankar❤️
Anne Persson

Birgitta S

13 Feb 2018 20:04

Så härligt att läsa bloggen igen !

Otroliga du att du fixar dina promenader !
Du är så jäkla grym o en sann kämpe <3
En dag i taget...

Är säker på att ni kommer att få en helt underbar bröllopsdag, kommer inte riktigt se ut som den brukar göra, men vet ingen som kan förgylla en lite tråkig vardag som ni två, Anne o Pigge.
Ett oslagbart team <3

En riktigt stor Allahjärtansdagkram från oss till er <3

Svar: Ja, det är fan i mej grymt gjort av mig 😍 men har de sagt jag ska gå ska jag jäklar i det gå! Synd de inte ser det, dock...
japp, vi får fixa till kvällen ändå. Jordgubbarna från utlandet ska chokladdoppas, så de får nån smak överhuvudtaget 😝
En stor hjärtekram till er båda ❤️
Anne Persson

Ingela

19 Feb 2018 13:58

Såna skitdagar måste även du få klaga på fästingen i magen och stråna som vägrar släppa greppet. Är mäkta imponerad av att du tog dig ut på den jobbiga promenaden fastän du mådde skit. Hoppas verkligen det vänt nu för dig och magen löst upp sig. Vet ju hur du får kämpa med den också normalt.

Hoppas er bröllopsdag blev riktigt mysig ändå. Det blev den säkert för ni är så himla fina med varandra att det är det som räknas och inte vad man gör just den dagen.

Det e ju fan att du ska måsta gå genom den här skiten! Önskar jag kunde trolla för då skulle jag trolla bort all fucking cancer i världen!

Tänker på dig ofta vet du! Kramis <3

Svar: Ja är allt lite stolt själv oxå över att jag tar mig ut! Det har fastnat i skallen de här 30 minuterna, bra det!
Ja, det e ju fan ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej