..... Vad tiden har gått fort, ändå! 

Har varit sjukskriven sedan den 8 december o nu är det den 23 juli o jag gör min sista strålning, för alltid hoppas jag! 

Säger de till mig i morgon att jag måste komma en dag till, så kräks jag rätt ut över hele strålningsapparaturen 🤮🤮

Strålningen har faktiskt varit drygast! 
Visst jag mådde piss o var rätt risig på slutet av cellgifterna men ändå, strålningen har varit drygare. Jag trodde ju liksom att det skulle gå som en dans... 

Det är vad jag tycker o det är nog kanske inte så många som håller med mig, men det är min erfarenhet. 
Det kan ju bero lite på att det har varit på P,s semester! 
Hade jag åkt 30 gånger i mars-april tror jag inte jag känt så. 
Men nu är det som det är o vi får fira semestern i morgon kl 14:10 💃🕺o fram till söndag! 

Det känns så himla bra idag! 
Tänk 1 gång kvar sen har vi fixat detta oxå! 
Det är ju en erfarenhet man hade klarat sig utan, men ändå. 

Jag sitter ju faktiskt här med hår o frisyr o ögonbryn som växer sig längre än vad min morfar Oskar någonsin hade 😝 o hans var långa! 
F noppade dem i lördags innan konserten 👍🏻 
jodå, jag både skrek o blev tårögd, men de blev fina, så jag får väl erkänna att det var värt det! 

Annars sa de till mig på strålningen idag att det var dax att hämta ut cortisonsalvan. 
Jag är Litta brännskadad 🤨 
Det har jag ju varit förr då vi icke använder solskydd i vår familj! 
Det ska synas o framförallt kännas när man varit på stranden, tycker vi ☀️
Köpte sån här olja utan solskydd, för en del år sen.. tog den på mig o la mig i solen! 
Jodå, den tog rejält, solen ☀️ det liksom bubblade på bringan o skinnet åkte av två dar senare.. sen var det färdig solat den sommaren 😳

Men nu har jag ett brännställe på nyckelbenet, ett i brösthöjd mot armhålan o ett bak på skuldran. Det på skuldran har det gått ett litet hål på, som läcker lite, så där får jag inte ta cortisonsalvan. 

Gick in på apoteket på sjukhuset o hämtade ut den. 
O ni kan tro att det var en liten ängel som jobbade där 😇
Hon såg ju mitt skydd på nyckelbenet o förstod att jag fick strålning pga salvan jag skulle hämta. 
Hon sa att de hade fått provförpackningar på salvor så hon gick o hämtade en sån till mig 🙏🏻
De var speciellt framtagna för cancerbehandlande patienter. 
Dessa ska jag absolut testa👍🏻


Annars var lördagens konsert helt perfekt 🎶
Detta var min 6:e Winnerbäck konsert o den hamnar på 3: e plats. 
Att sen vädret var konsertvänligt gör ju sitt till! 
Fast med denna sommaren så är varje dag konsertvänligt ☀️☀️

Vi var här hemma på dan. F o J o en kompis till dem.
 De gick o badade o jag sov middag, 2 gånger! 
Allt för att orken skulle räcka hela kvällen. 
Hade lite ont i magen o var rätt trött. 
Men efter en flaska vin 😝 haha, Alkoholfritt såklart, så var jag både kissnödig o konsert redo! 

O vilken konsert! Min Winnerbäckfavorit är "Hugger i Sten". 
Den spelades ju såklart 👍🏻

Sen var vi trötta igår... Jag kände mig nästan bakis o hade ont i huvet, så det blev en lugn dag. 

Så kära vänner nu säger vi : FUCK CANCER o HURRA FÖR LIVET!! 
😘😘😘
Puss o kram 
(null)
Rosrabatten 
(null)
Denna är min favorit 
(null)
Testboxen
(null)
Testboxen
(null)
Här sitter jag o duger
(null)
Här är jag lite öm... 
(null)
Men skumgummiskyddet hjälper 
(null)
Jodå, såhär glada var vi i lördagskväll 
(null)
Winnerbäck 
(null)
Jag pekar o säger hur det ska va o P fixar 😍
(null)
SÅ SKÖNT ☝🏻







1 kommentarer

Harrieth

23 Jul 2018 22:40

Så jädra skönt för dej
Hurra för livet

Svar: ❤️ ja så skönt ❤️
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej