Cortisonet höll biverkningarna i schack till i söndagsnatt, precis som Hanna sagt. 

I lördags körde vi o handlade lite.
 En grill, en lite mindre än vagnen vi har, o som är lätt att dra fram vid vintergrillning o 10 gånger bättre än engångsgrill. 
Lite penseer o minipåskliljor på blomsterhuset.
 O jisses, vad där var folk.. Hittade precis en parkeringsplats 😱 Det var ju både härligt väder o lönehelg, kom vi på. 
Känner mig bra än så länge. 
Väl hemma så ser vi Solsidan-filmen 👍🏻 så kul! 
Vi gör varsin räckmacka till kvällsmat o sitter i uterummet o äter bland påskris o ägg.. 🐣
Har sagt det innan, jag gillar påsken. Både färger o ljuset o godisäggen 🤗

Mådde fortfarande okej i söndags. Tog sista cortisondosen i lördags så den verkar väl än. Nu är det sommartid o sån vårluft ute. 
Vi ger oss ut o går, planterar lite o dricker kaffe med glutenfri kanelbulle på terassen. 
Jodå, denna omgången funkar kaffe hela tiden. Så olika det kan va! 

Nu börjar jag även med sprutorna, "Zarsio", för att hjälpa de vita blodkropparna. Står lite o velar o tycker nålen ser ut till att va en meter lång o tjockare än en normal Björk 🤣 men det är nog ögonen som spelar mig ett spratt ... sticker in den i mina fluffiga magar o Nej, det känns inte ett dugg, så klart! 

Väl ute igen när sprutan är tagen o P ska sätta ihop grillen. 
Mig har han placerat i korgstolen för han vill ha mig med... han skruvar ihop, o itu, ett antal gånger... Jag nämner bruksanvisning men får mest ett mutter tillbaka 😆 
Men tillslut är den ihop o redo för grillning. Kycklingfile till mig o karré till P.  Så gott o tänk att jag har smaken kvar. 
Lägger mig o vilar på soffan o P ser på tv. 
F o J ringer, de har varit hos mormor o morfar. De kommer inom till oss på väg till Malmö. Det är ju fortfarande underbart skönt väder o ljust o de undrar om jag gått idag? 
Jodå, det har jag men känner att jag orkar minsann en tur till 🙂 så det blir ännu en skogstur. Har fått ta fram en annan jacka som är rymligare för min arm... då den är svullen än. 

De kör hem o jag börjar känna att jag börjar få ont i kroppen... det springer lite överallt, det onda. 
Tar smärtisar, ser Robinson o sen går jag o lägger mig. Nu fryser jag nåt så ini så P bäddar in mig med täcke o filt, strumpor o pyjamas är oxå på. 

Vaknar nån timme senare av en jävla smärta, i hela kroppen 😩 o jag är plaskvått av svett o ändå fryser jag. 
Smärtan nere i vänster sida av magen är grym. 
 Det blev en jobbig natt, kan jag säga,  O dag igår! 
Så ont, precis överallt, från tänder o öron till anklar o tår! 

Okej, där o då, mitt i natten, sköljer tanken över mig... Just ja, jag har cancer, det känns nu o där! 
Eller Nä, cancer har jag inte längre, utan jag blir behandlad för cancer.. o det känns! 
Det var längesen jag tänkte så... 

Ligger vaken en stor del av natten. O jag är icke tuff där o då... 
dagen igår var icke ett dugg bättre! 
Har tid för Omläggning på Nova kl 8. P börjar senare o kör mig, tur det, för jag har svårt att gå till bilen. Väl hemma igen kryper jag ner o lägger mig... o där ligger jag när P kommer hem igen.. sover av o till hela dagen. O det blev faktiskt ingen promenad igår.... det gjorde för ont. 
P har köpt räksallad med hem så jag sitter uppe o äter o vi ser Farmen VIP, så kul..
Vindruvor o jordgubbar har han oxå köpt o det passar min brännande mun perfekt. 

Dessa tre sista gånger kommer kännas. Kan ju säga att det är tur att jag gör behandlingarna i denna ordningen. Med den jobbiga sist. Nu ser jag ju ändå slutet. 

Men idag är det bättre 🙏🏻 
visst jag har ont o är trött o tungan känns som någonannans  😆 men det är bättre o oxynormen tar det värsta idag. 
Så jo, det är tufft vissa dagar men det vänder ju igen! O då njuter jag extra mycket ☀️
Det gäller att ta till vara på varenda dag. 
-Vi har oss bara här o nu som min vv kompis "humlan" sa 💕 

Tänker på våra fina vän H som gick bort rent för tidigt 💙 
Puss o kram 

(null)
Harry 😍
(null)
Fått en underbar bukett ❤️ Tack 
(null)
Kaffe på terassen 
(null)
Äntligen, krokusar 
(null)
Räkmacka 
(null)
Grillat 
(null)
Lite påsk 
(null)
Sprutan 

1 kommentarer

Inger Pålsson

27 Mar 2018 13:39

Herregud, efter att ha tryckt på gilla-knappen så tänkte jag att det kan du väl inte göra människa....efter att precis ha läst om allt ontet... MEN nu hoppas vi innerligt att det vänt och att de värsta dagarna är över ! Googlenörd som jag är så var jag tvungen att googla på den cytostatikan du får nu och fattade då att just smärta verkar vara tillhörande ...och då tänkte jag stackars dig som ska pinas så...inte rättvist :(
Du är minsann en drottning på att kunna ta det här bra iallfall! Gäller att glida igenom denna tiden på ett så bra sätt som möjligt och det gör du då verkligen med din underbara familj som en varm filt omkring dig ! Man får det man förtjänar...karma <3

Visst är Farmen VIP kul?! Jag skrattade gott igårkväll...knäppgökar , men så himla kul! Den där Samir...måste få kapitulera för hans charm alltså :)

Kram till dig och hoppas du får bra dagar nu framöver <3

Svar: Tack Inger ❤️🙏🏻
Tur det är 3 veckor emellan, då hinner man ju glömma hur pass det var. Tänk ändå så olika två behandlingar kan vara. Hade ju inte ont alls av de 3 tidigare behandlingarna.
Ja, jisses så kul, farmen VIP är
😆😆

Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej