Ja, inte pga sjukdom utan det är min karaktär som är så svag just för tillfället! 

Vi körde till ystad igår. 
Gick på stan o strosade. Hittade filtar på Hemtex. Älskar den gröna färgen som är nu. Tack mamma o pappa för födelsedagspresenten 😍

Vi gick förbi Bäckströms hattar. Jag sa till P
- de har har kanske turbaner? 
- vi går in o kollar, sa han
Men äsch tyckte jag, det har de nog inte. Men då var P halvvägs inne i affären så det var bara att hänga på. 
O vet ni.. De hade 😀
De hade dem i en disk längre bak. Så jag tog av min turban o provade nog varenda en. Den ena skönare än den andra. Men valde tillsist en svart o vit prickig. Det har jag en men den är för stor till mig.
Denna här ser ut som en jokermössa med två långa band som man virar runt skallen. Den sitter som en smäck 👍🏻 o kostade bara halva priset jämnfört med vad den kostade på perukcentrumet i Lund. 

Sen blev vi då vrålhungriga plötsligt. 
Vi körde ut till Ystad saltsjöbad o lunchade i Vitas. 
Det var F,s kompis som jobbade så han satte oss vid bästa bordet😍
O till dagens var det då helstekt ryggbiff med tryffelmajo o lökringar 😋

Alltså det var ju nu jag blev den svaga! 

Den sjuka, den hungriga, den lilla svaga mänska som tog ryggbiff ...

Det hör till saken att jag äter ju inte kött längre 😱

Inte för klimathotet eller för att det är synd om djuren. 
Nä det är såklart pga min endometrios!! 
Allt för att hålla inflammationerna nere. Så fågel fisk o skaldjur är mitt protein. 
Ja utom i går då! 
Tänkte som så -vafan klarar jag cellgiftsbehandlingar så klarar jag fanimej en bit kött oxå 😝

O ni kan tro jag njöt av varenda tugga! Det var så gott o det smälte i munnen. Det rann en liten tunn strimma blod vid varje skärning jag gjorde i biten, Perfekt o precis som jag vill ha den. 
Tål ju inte lök så jag fick haricot vertes i stället, mums. 

Mätta o glada körde vi sen hem mot skogen. Vi bestämde att vi skulle gå på bio kl 19. 
Så då var vi ju tvungna at vila middag så jag inte skulle somna mitt i filmen, vid 8 tiden. 
La oss vid 15:15 tiden. O vaknade 18:10 😱😱
Men hann i tid, till Tårtgeneralen. En underbar film, förövrigt. 

Kände under dan att mitt brännmärke på armen sved. Drog av tröjan o då har mitt skydd kasat snett o sitter fast i såret 😫 så när jag drar av det börjar det blöda.. Jäkla mög! Måtte jag nu inte få nån infektion i det... 

Vaknar trött idag, precis som jag sa igår.  Ska till Malmö o Limhamn idag. H har fått lägenhet i Limhamn. Så jag ska åka dit med F o H. 
P ska på hockey idag. 

Annars så sjunger jag - Vi gratulerar, Vi gratulerar 🎶🎶🎶 för Finaste Petra idag 🎈 Grattis älskade Kompis, ha en riktigt härlig dag ❤️

Puss o kram 😘

(null)
Vintergäcken jobbar på 
(null)
Fick rent nybakt glutenfritt bröd innan maten. 
(null)
På bio i Sjöbo 
(null)
Mums 
(null)
Grönt är skönt! Filtar o kuddfodral 
(null)
Sitter som en smäck 
(null)
Kan ju ha den såhär till påsk! Påskhare 
(null)
Såret innan jag drog upp det. 



2 kommentarer

Petra Haraldsson

13 Mar 2018 17:38

Bra du kan kombinera turbanen😉.
Det är svårt att motstå en sådan köttbit! Njut av att den smakade.❤️Tack för skönsången🎼

Svar: 🐰 ja massa olika stilar kan jag ha 😝 närmast blir påskhare 🐰😀
Ja gissa om jag njöt!
Kram på dej ❤️
Anne Persson

Ingela

13 Apr 2018 12:08

Älskar din nya turban! Den passar dig perfekt ju! Vilken tur att P drog in dig i den affären!
Men aj, så dumt med brännmärket på armen. Visst har du fått goda råd hur du ska sköta om det? Gissar det...
Mums så gott det såg ut med maten och mackan med gott om smör på! Sånt gillar jag med!! Slurp! Du förstår att jag är inne i en räkna kalorier period nu, så ALLT ser ju sjukt gott ut!! Ojojoj, denna kamp mot fetman, men den är ju ingenting mot kampen du går genom.
U Go Girl! Du är en riktig Power Puff Pingla, vet du <3

Svar: 😍 visst är den cool?!
Gäller ju att variera sig lite nu när jag inte har nått har att experimentera med!
Hejar på dig med kaloriräkningen 💪🏻🤞🏻Det fixar du!
Jag hänger på efter cg behandling, för den blir man då icke smal av!
Kram 💕
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej