Ja, nu har sista cellgiftet gått in i min kropp! Den känslan är så skön! 
Än så länge... 

Men jag ligger här nu, kl 04:03, klarvaken säkert pga kortisonet, o känner att kroppen är tung, fast jag ligger platt i sängen. 
Magen är stor o svullen som om jag var i 7:e månaden. 
Men piccline-fri det är jag 🤗 
Hanna drog ut den med ett "schvung" o det kändes icke nått o det kom icke en endaste droppe blod! 
Så skönt det ska bli att duscha utan det blå plastskyddet! 

Fick även en påse dropp med skelettstärkande igår. 
Det ska jag åka upp o få en gång i halvåret nu i 3 år! 
Det är bra, tycker jag! 
För de sprutor jag gått på innan mot endometriosen tar oxå på skelettet. O benskör känns inte som att jag vill bli nu precis 😝 

P o jag o H gick in först i Cellgiftssalen. Fick vänta en liten stund på att stolen skulle rengöras. Det var två damer på plats bredvid. Men de var nästan klara o sen blev vi ensamma i det rummet. 
Mamma o pappa o F o H tog en kaffe i caféet. 

H gick ut o hämtade F o J. 
Jag hade köpt varsit pusselbitsarmband till oss 5, för att fira sista gången! 
Vi är alla en pusselbit i detta o nu är denna del av pusslet lagt ❤️
 Tack min älskade lilla familj för att ni orkat vara med varje gång! 
Sen kom pappa/morfar oxå in till oss. Mamma gick en tur i det fina vädret. Hon vill inte komma in, o det har jag full förståelse för 💕

Mina vita blodkroppar ligger lite högt än så fick en annan sorts spruta, som jag ska ta idag kl 13, O bara den! 
Istället för 8 st som förra gångerna 💉

Vilken frihetskänsla jag kände när jag kom ut i friska luften, efter att ha kramat om Sjuksköterskan Hanna! 
Nu hoppas jag att det dröjer till efterkollen, efter att strålningen är klar som jag ska sätta min fot på Kristianstad sjukhus 🙏🏻

Vi körde till Malmö. Valde Fridays på lilla torg. Vi satt inne för det blåste lite på uteserveringen. 
Jodå, jag valde kött igen... nu får det bli till att återgå till köttfri kost, tror jag... vet inte om mina inflammationer pga endometriosen blossar upp igen efter ca 1 månad. O då är det bra om jag är köttavvänjd! 😝
Fast igår njöt jag av varje tugga av min medium rare ryggbiff, med Sötpotatispommes, o beasås. Jag tog minsann ett glas alkoholfritt vitt vin oxå 🍹 Allt för att fira! 

Därefyer körde vi till Limhamn o hade kaffe o kaka kalas hos H i hennes lägenhet! 
Jag skulle tvunget ha nån god kladdig kaka, så P sprang till espressohouse o köpte den goda glutenfria kladdkakan de har! 
F o H o J hade köpt till resten av gänget! 🍩🍪☕️ Kaffet smakar gott än så länge. 

Mamma o jag gick inom På Fröken Nylund, 🌺 blomsteraffären där H jobbat.  Där är så mycket fint så man vill bara ha allt! 

Efter fikat körde mamma o pappa o P o jag till utsiktsplatsen vid Öresundsbron! Där är magiskt fin utsikt. Mamma o pappa hade inte varit där innan. Så nu är allas våra telefoner fulla med bilder därifrån! 

Väl hemma i skogen igen har jag fått ett blomsterbud 😍 en underbar bukett o jag får både ståpäls o blir lite fuktig i ögonen❤️
Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger men jag har de mest underbara vänner omkring mig! 
Som smsar, ringer, skriver brev o bara finns ❤️
Tack Alla ni, ni vet vilka ni är 🙏🏻❤️ 
Det betyder så otroligt mycket, både för P o mig att ni finns o hejar på oss! 
Ni håller koll på när jag ska iväg o smsar o peppar mig så inför varje gång! 
Det är verkligen guldvärt! Så varsin dagens ros till er alla 🌹 

Nä, vet ni, nu är det ljust o fåglarna kvittrar sig hesa här utanför 🐦🐧 så nu ska jag tassa ut med mitt täcke på altanen o krypa upp i fåtöljen där o mysa lite o tänka : 

Hurra för Livet ❤️

Puss o kram på er o njut av fredagen! 

(null)
Öresundsbron
(null)
Så underbar bukett ❤️
(null)
Kladdkaka så klart med grädde 😝
(null)
Pappa o mamma o jag 
(null)
Mycket dricka 
(null)
Min mat 
(null)
Så fina gula kejsarkonor på lilla torg 
(null)
Jajamen 🙏🏻
(null)
Där åkte 50 cm piccline ut ur kroppen 👍🏻
(null)
Family 😍
(null)
Taggad o svullen 😝
(null)
O nu myser jag här i min skog! Lite kallt om skallen dock 😳




2 kommentarer

Harrieth

04 May 2018 09:16

Läser din blogg, å ögonen tåras. Ja, jag vet ska inte tycka synd om dej, men fy tusan så mycket du har varit med om de första månaderna på året. Men nu går det på rätt håll igen 😊.
Hurra för livet !

Svar: Kram på dig, Harrieth ❤️
Ja vad man ska gå igenom! Har känts som det gått i raketfart ända sen beskedet i början på december! Men nu är den värsta behandlingen gjord o det blir lite paus från sjukhus fram till 30/5, inför strålningen!
Anne Persson

Inger Pålsson

04 May 2018 12:50

Hurra,hurra för dig....för LIVET och att du är FÄRDIG 💖💖💖

Sagt det förr,men tål att upprepas: din familj alltså! Vilken rikedom,de sluter om dig som den varmaste goaste filt.
Såna familjer är nog inte så vanliga,var rädda om det ni har ,det är stort ❤❤❤

Svar: Ja, vilken känsla 😍 tycker ändå att det gått snabbt, det här! Tur det!

❤️❤️❤️
Ja, de är underbara 😘 o ett sånt stöd!
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej