...Men vad hjälper det?

Vaknade i morse o kände den välbekanta smärtan i vänster magsida!! 
Det var längesen jag kände det så intensivt! 

Det e ju fan!!! 

Kunde det inte hålla sig borta lite till! 
Det gör ont om jag sitter, står, går o ligger! 
In med citodon! 
O jodå, efter en halvtimme får jag då ett gallanfall 😱 trots att jag  inte har nån gallblåsa längre.
 Den opererades bort 1996 pga en stor sten i den. 
Så i med en diklofenak som gör att krampen släpper 👏🏻 
Sen släpper effekten av citodonen o smärtan är snart på topp igen! 
O allt börjar om igen... Hatar det! 

Alltså, jävla mög, på ren svenska!! 

Kan inte beskriva känslan av att ha sluppit detta, under tiden jag fått cellgiftsbehandling, cortison m.m. 
Man blir hyfsat trött av att ha ont, 24/7 , hela tiden! 

Men, nu ska jag inte gnälla! 
Förhoppningsvis blir det bättre när bråcket opereras bort 🙏🏻
Så måste jag tänka! 

Annars var morsdag superhärlig, ja förutom vädret som var lite molnigt o lite kyligare än på länge! 

 Dagen började med sjungande barn som kom med frukostbricka på sängen 💕
Blommor plockade i trädgården, glutenfri bulle o kaffe, flagga o present! Fick en Ralph Lauren parfym som doftade underbart💕

Sen hämtade P o jag matfat i Borrby o barnen paddlade kanot! 

Vid 15 tiden kom mamma o pappa o Andreas o Emma. Min syster jobbade o kom så fort hon var klar. 
Vi fick sitta i uterummet o äta för det var rätt kyligt. Men det gick det oxå! 

De hade med sig så himla fina saker till oss 😍 miljoners Tack alla ❤️

Vi hade beställt en mördegstårta i Blentarp! 
Det hade alltid min mormor vid morsdag o födelsedag! 
Hon på caféet blev jätteglad när vi beställde. Det är tydligen inte så ofta nån beställer det. 
O den var vacker som en dröm! 
Jag kunde ju inte äta den utan fick en budapestbakelse, som var supergod😋

Vilken härlig dag ❤️
Så mysigt att träffas o bara va o äta! Vi saknade ju Linda o Erik dock! 

Kvällen avslutades ju såklart med Robinsonfinalen 🏆

I morgon ska vi vara i Lund kl 9:00 på strålningsenheten, för att träffa sköterska o gå igenom lite o sen ska jag röntgas, så de vet var de ska stråla. 

Men nu ska jag äta lite tonfisksallad. Är inte hungrig men äta bör man... 
sen blir det en middagslur, om magjävlarna låter mig sova 😡


Idag Skickar jag en Kram till 
Ann-Magret o Kaj 💕🌸 det var så kul att träffa er! 

Njut av livet, alla 🌺
Puss o kram 

(null)

Penseer  (null)
Trädgårdsbuketten 💕
(null)
Svalor som ska sitta på väggen 😍från mamma o pappa
(null)
En grod-regnmätare 😍 från min syster. Den är torr än 👍🏻 hoppas den håller sig så länge! 
(null)
Fick en yoga-Groda 😍 av Emma o Andreas 
(null)
Petunior 
(null)
Petunior 
(null)
Mördegstårtan, så fin 🌺🌸
(null)
Min budapestbakelse 
(null)
Mat-Fat 
(null)
Frukost på sängen, Love it 😍
(null)
Morsdag 
(null)
Dagens tonfisksallad 


2 kommentarer

Anonym

29 May 2018 15:41

Caj o jag blev så glada när vi äntligen fick träffa dej🤗
Härligt att se hur pigg du såg ut 👍
Anne du är enormt duktig på att skriva i din blogg 👏
Roligt att få se alla vackra bilder som du lägger ut samt höra hur ni har det i Sövde.
Lycka till med nästa behandling o hälsa familjen!
❤️ Kram från Ann-Margret o Caj

Svar: 💕 kram
Anne Persson

Inger Pålsson

30 May 2018 01:19

Herregud så mycket gotterier det var bilder på här då ...håller på att gå åt lite smått av sug ju ;)

Skit med ontet....men hoppas, hoppas att du kan få hjälp av att bli av med bråcket!
Läst ikapp lite och det låter ändå som att du är lite piggare nu...glädjande verkligen!!!

Kram <3

Svar: Ja en massa gott 😋 men nu får det va så, ett tag!
Jadå, jag piggnar till mer o mer nu, för varje dag 😍 så skönt!
Kram på dig
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej