Det e ju fan... var längesen jag rabblade.. men nu är den ramsan tillbax i skallen. 

Det e ju fan, vad det har varit skönt att vara utan denna satans smärta! 

Ja, om ni frågar mig så var ju faktiskt cancern o dess behandlingar en känsla av frihet 😳
frihet från den smärta som nu är tillbax med kraft!
Läkarna sa det till mig innan behandlingarna av cancern satte igång, att du kan bli bättre i din sjukdom under denna tiden! 
Jo tjena, det trodde jag icke en sekund på. Men så rätt de hade! 

Igår hade jag dessutom lite förhöjd feber. Det har jag inte haft sen halva december. 
Jo, de två sista gångerna på cellgiftsbehandlingen men det var ju nått annat! 
Fattar inte hur jag ska orka....🤮
Men man gör det på nått vis ändå! 
O tur de ju! 
Det hjälper ju icke att dra täcket över huvudet! 
Smärtan är där ändå! 


Tog det lugnt igår förmiddag. Vilade, gick med hundarna o dammsög. 
Sen tog jag bussen till Malmö vid 14:45, Fullproppad med smärtstillande. 
Hoppade på vid sövdesjön o det var en massa skolbarn med. 
Som skulle hoppa av på varenda hållplats... så det innebar att min buss var 10 minuter sen till Veberöd o jag fick grannt vänta där i 25 minuter till nästa buss. 
Var i Malmö vid 16:10 o det var P o F oxå 👍🏻 perfekt tajming. 
P såg direkt att jag hade ont🤢 det kan jag icke dölja. 
Sen åkte vi till Ikea. Där blev det trerätters 😝det var ju fredagskväll! 
ja bara två för mig som inte kunde äta vitlöksbröd. 
Åt gravad lax o en fruktsallad till efterrätt 👍🏻 bra val där om man nu som jag vill gå ner några kilo ⛄️ har gått ner lite mer än 3 kg hitintills, sen jag slutade med strålningen. 

Vi skulle inte ha nått så, mer än ett nytt dassalock. Det blev det o lite ljus. 
Fick sätta mig ibland o vila. 
I en fåtölj på soffavdelningen, på en bänk på badrumsavdelningen o på ett gäng mattor på mattavdelningen. 
F o P gick o tog en vagn när vi kom ner o nu äntligen fick F mig till att åka kundvagn 😝😝😝😝😝
Som hon tjatat om det när vi varit o handlat det senaste året. Men kommer ju icke i en vanlig kundvagn men denna kom jag på. De fick dock hjälpa mig upp 😝 
Folk glodde o fattade inte hur ont jag hade.. återigen, hade jag vatt skallig p.ga cellgiftsbehandling, hade alla fattat! 

Sen lämnade vi av Frida o drog hem till skogen. Jag sov en stund i fåtöljen. Både piller o smärta, tröttar. 
Vaknade till igen o såg filmen på 4:an, "Fasanjägarna". Har sett den innan men det var ett tag sen. Lätt ruskig film. 
Annars vilar jag idag igen 😴 
P jobbar några timmar o jag ska ha middagen klar när han kommer tänkte jag. 
Vi hann lösa, eller nä, vi försökte lösa Melodikrysset, innan han körde. Men idag var det svårt. 
Det är det mest ansträngande idag 😝

Sen ska vi gå till hemvärnshuset här i byn i morgon o rösta! 
Alltså, jag har ju bara gjort det en gång innan i mitt 48:åriga liv.. har noll koll på hur man gör 😳 
men känner att i år är det dags att rösta, på riktigt! 
tydligen ska man rösta till kommun o landsting oxå?! 
Får hänga med P in i båset o se hur han gör 👍🏻 

Så se till att njut av denna höstdagen 🍄🍁🍂 det är gratis o gör icke ont! 
Puss o kram 
(null)
Här ligger vi nu 
(null)

(null)
😝😝😝😝
(null)
Gravad lax 
(null)
Stödjer " tillbaka till livet" cancerrehab. 
(null)
Underbara färger i naturen nu. O nya pjiox 👌🏻
(null)
Tjena 👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻



Kommentera

Publiceras ej