Ja det ska jag! 

I 6 veckor framåt, 2 dagar i veckan, tisdagar o fredagar kl 09:00, ska jag få gå i grupp med andra på varmvattenbassäng-träning på sjukhuset i Ystad. 

Så skönt! 
Ja eller det vet jag ju inte än men hoppas på det! 
Det är ju hiskeligt tidigt kl 09:00 😱 o man håller på i 45 minuter 😱 
Ja det kan helt enkelt bli min död, detta! 
Totalt otränad o med en kropp som är helt muskelbefriad 😝 så det kan bli en utmaning! 

Det startar redan nu på tisdag! 
Så om ni inte hört av mig där på onsdag eller torsdag så gick det nog galet 🤣 

Nä, jag tror det blir bra! O skönt för kroppen,   som är min värsta ovän fortfarande! 

Min kropp är mitt tempel har man ju hört, men min kropp är snarare min tortyrkammare, tycker jag! 

Fått ny kompressionsstrumpa till armen. En hårdare o tuffare o den är så skön att ha på! 
Sist jag var på lymfmassage i onsdags, så tejpade hon min lymfsvullnad, den som sitter vid nyckelbenet o ner mot bröstet. Där är ju svårt att ha kompressionsstrumpa. 

Jag är fortfarande riktigt trött o sover middag varje dag... men knoppen är något klarare o piggare! 
Det hjälper dåligt att bli sur i knoppen över situationen... men sånt är ju svårt att styra över, tyvärr! 
Man blir lite pissig i humöret av att ha ont jämnt o ständigt. 

Men har ätit smärtisar, citodon nu några dagar o det hjälper ju lite. 
Dock är de inge bra för tarmen som blir slö av dem. 
O min tarm (fastväxt pga endometrios) är redan för slö för sitt eget bästa 💩 så det blir liksom inte så mycket som kommer ut, om ni fattar vad jag menar 😝
Tar 15 cilaxoraldroppar varje kväll men de stannar nog halvvägs för utdelningen uteblir.... så ja, om jag inte lyckas 💩 innan tisdag, kommer vattnet försvinna över kanterna när jag går i bassängen 😝 
Det är ju trist för de övriga 9 som ska delta 
🤣💦🤣💦

Annars var vi på Österlentur i går med F. 
Det var loppisar som var målet. 
O det finns det gott om här! 
Vi stannade på Örum 119, o åt stenugnsbakad pizza 👌🏻 så gott! 

Vi firade 34 år tillsammans igår ❤️ 
O det är ju värt en pizza! O kladdkaka till kaffet! Jodå, det går bra nu 😝 får röda lampan på Viktväktarnas nästa möte tror jag. 

I fredags var vi hos bästa kompisarna ❤️❤️ Tusen Tack för en riktigt mysig kväll! 
God mat o massa prat. Det började åska o regna senare på kvällen. Det åskade rätt rejält! Men det var ju rejält väderomslag. 24 grader i fredags o 12 i lördags 😱

Nä nu upp ur sängen o fånga dagen
Puss o kram 😘

(null)
Fick en vallmo av P ❤️ från en bit av medelhavet i Hammenhög 
(null)
Förrätt i fredags 😍
(null)
Så här vilar vi 

(null)
Påskbild i fjor o i år! Lite skillnad på väder 
(null)
Tejpad 
(null)
Sommarblommor 🌸 hittade svarta petunior 
(null)
Frukost i växthuset innan österlentur 
(null)
Örum 119 
(null)
Glutenfri Pizza 
(null)
Meny 
(null)
Gladsax 
(null)
Fyndade lite engelskt porslin för en hundralapp. Älsk på engelskt porslin! 
(null)
Ja, så här ser jag ut på tisdag ... 💦💦

3 kommentarer

Lena

28 Apr 2019 19:10

Det är så skönt med vattengympa! 🧜‍♀️ Min är snart slut tyvärr. Men får satsa på babysim till hösten...

Svar: Ja jätteskönt var det 💦 men oj vad trött man blev efter!
Hur mysigt är det inte med babysim 😍 supermys ju 😍
Anne Persson

Harrieth Jacobson

29 Apr 2019 09:24

Så skönt att med vatten gympa. Nya fina tallrikar till din samling är ju inte dumt.
Ta hand om dej 💕

Svar: Ja det var jätteskönt 💦 o man är ju lite rörligare i vatten 🐳
Eller hur, lite nya grejor är kul!
🙏🏻 o du med ❤️
Anne Persson

Harrieth Jacobson

29 Apr 2019 09:24

Så skönt att med vatten gympa. Nya fina tallrikar till din samling är ju inte dumt.
Ta hand om dej 💕

Kommentera

Publiceras ej