ja, jag hoppas så på att min nuvarande värk o trötthet bara beror på tabletterna! 

Biverkningar vid behandling med Exemestan är bla: 

ledvärk, inklusive artros,  ryggvärk stelhet o inflammation i lederna. ✔️
Karpaltunnelsyndrom( stickningar, domningar, stelhet o värk i hela handen utom lillfingret. ✔️
Smärta, svullna händer o fötter ✔️
Trötthet, sömnlöshet ✔️

Check på dessa

Det positiva i det hela är att jag har inga som helst problem med blodvallningar( klimakteriesvettningar eller körningar, som vi säger) 
Fast det vet i fan om jag inte hellre hade svettats som fan? 
Det gör ju inte ont åtminstone! 

Nä, det är fan inget kul! 
Jag, som brukar kunna hålla humöret uppe o se det positiva i det mesta! 
Men det är fan svårt att se det positiva i denna jävla värk 😡
vet inte riktigt vad det skulle kunna vara, som är positivt med sån jävla smärta? 
Man känner att man lever..? 
Jotack men det visste jag ju ändå.
Det behöver jag inget som helst bevis på! 

Jag var positiv under hela cancerturen. 
Som jag ju såg såhär: 
           /—————/ 
alltså inom en ram. 
Men den ramen dras ut hela tiden med alla dessa biverkningar! 
Ibland känner jag mig som en försökskanin 🐰 nu ska du prova detta o detta o detta! Så har det varit under endometriosperioden o nu även med cancerefterbehandlingen! 

Men nu jävlar får det vara så! Jag vägrar mer 🙊 


O dessa svullnader.. som flyttar sig! Rätt vad det är, är en fot eller ankel svullen, sen armbågen för att rätt vad det är sitta i knäet... 
Suck, ja ni hör ju! 
Ser ni nått som helst lite positivt i detta så får ni gärna maila mig o berätta 😝 

O svag är jag i händerna o känseln är kass .. tappade min ena fina rosa kaffemugg i går 😒 den gick såklart i tusen bitar! 
( den jag fick av barnen,  Åsa, i julklapp ❤️) 

Jag kämpar mig igenom en jobbedag för att sen vara ledig o knappt komma ur sängen nästa 🤢
vad fan är det för liv? 
Jag vägrar sjukskriva mig för det här! Jag vill så gärna jobba mina 2 dagar! Men fan ska veta att det är med tårarna i ögonlocken .... 

Jag vägrar ha det så här i 10 år! 
Jag vill ha livskvalitet o livsglädje... 
Då får jag hellre ha lite perioder med oro för återfall, som En gång om året vid mammografin! 

Jag känner mig sjuk... 🤒 o inflammerad.. har ni känt den känslan nångång? 
Hoppas inte, den är inge kul! Har känt så vid mina endometriosskov oxå i perioder. 
Man ser liksom inte ljuset i tunneln...
 Ja nu är det kanske i o för sig tur 
😝😝 för då har det kanske gått för långt! 

Så nu är det 1 vecka och 3 dagar sen jag slutade med tabletterna! O jag har då icke märkt den minsta förbättring än! Men jag håller mina tummar o det får gärna ni oxå göra, för att jag snart märker skillnad! ✊🏻


Ja det är min blogg o jag får fanimej gnälla o vara förbannad här o svärja som fan 😝 🤯 
men ni får inte tycka synd om mig! 
Det är inte därför jag skriver 💕 
vill bara berätta lite om verkligheten efter cancern! 
Att det är inte tar slut efter strålningen. Det trodde ju jag... 

Annars var påsken underbar o strålande varm 
🐣🐰🌸☀️
Firat med familj o vänner! 
Magiskt o jag älskar er alla ❤️


Jaja, nu vilar jag igen. Läser lite bok o sover lite. Har varit en tur till sjön iallafall med hundarna 😍 o ikväll blir det grillat till kvällsmat. Ni ser, jag håller igång lite allafall 🤓 

Puss o kram 😘

(null)
Odlar ekollon 
(null)
Vilodag idag 
(null)
J grillade lax på påskdagen 
(null)
Hundarna vid sjön 
(null)
Kycklingsallad vid sjön till lunch på påskdagen 
(null)
Utefrukost i lördags 
(null)
Varmrökt lax på påskafton 
(null)
Påskhöna 
(null)
En snok i vår sjö 😱

(null)
Snok i närbild 

1 kommentarer

Birgitta

23 Apr 2019 20:53

Sötaste finaste Anne❤️,
Nej detta är fan inte rättvist nånstans ......
Som du måste kämpa , senaste tiden , alltid med något....
Och vi som står bredvid ser ju bara en bråkdel...
Känner ärligt talat inge större kämpe än du,
och mitt i allt detta är du den som samtidigt orkar bry dig om alla, har alltid ett stöttande och positivt ord att säga till allt o alla❤️.
Nu håller vi alla tummar o tår att detta har en övergång, att när allt skit är ur kroppen så kommer du må så mycket bättre.
Så bestämmer vi att det blir 👊🏻.
Kämpa på Anne❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️
Åh, Birgitta!
Tack, idag behövde jag de orden!
Jag har de mest fantastiska vänner o ni hjälper mig alla, att hålla huvudet uppe 😍 det är guld värt o jag ska fanimej kämpa för att komma ur denna smärtbubblan!
Ni finns alltid oavsett o det betyder så mycket ❤️
Massa kramar på dej
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej