Jodå jag piggade på mig igen. 
Det tog några dagar dock med hjälp av alvedon, hostmedicin o svampmedel o vila. 

Så i lördags var vi så redo för fest, gemensam 100-årsfest 🎈
Vi fyller dock icke 50 nån av oss i år, utan Pigge blir 51 o jag 49 i år o det är ju ganska ojämnt, men blir ju 100 o det är bottenjämnt 😝

Tältfest i vår trädgård skulle vi ha 🍹Med grillad gris o fina vänner o familj o släkt! 
Kl 17 kom han som grillade grisen. Gästerna skulle komma kl 18. 
O regnet som inte skulle komma, kom ändå vid 17:15 😱
Men lagom till 18:00 kom både sol o alla gäster! 

O vilken kväll det blev ❤️🙏🏻

Kan inte i ord beskriva hur tacksamma, rörda o så så nöjda vi är med kvällen! 
Den blev exakt så toppen som vi ville. Eller nä, den blev bättre 🥰
Med överraskningslekar, tal o dans o hålligång o dans natten lång. 
De sista Gästerna åkte hem vid 02 o sen fortsatte vi 6 i familjen dansa lite till
💃🕺 nu till Håkan Hellström o Springsteen o en Rammsteinlåt 😝 

Så kul det är med fest! 
Fan, man skulle ha fest lite oftare. 
Varför bara vid jämna år? 
Det är ju värt att fira varje År som vi fyller 
🎁
O vilka presenter vi fick! 
Så fina så det är helt ofattbart! 

TACK  från det innersta av våra hjärtan till er alla ❤️ love U 

Vi blev så rörda av våra älskade tjejers tal ❤️❤️
Vi fick torka tårarna båda två! 
Älskar er! 

O sen påpekade de ju att jag har tjatat om att jag ska spela snapsvisor på gitarr på min 50-årsdag, så de kom med gitarren o krävde en visa 😱 
Nu är jag ju bara 49,5 år o har icke gått in för hårdträning direkt men man gör så gott man kan, o det gjorde jag! 
Lilla snigel blev det 🐌  
det hörde man dock inte. 
Men med lite fantasi o totalt tondöv kanske man anade att det var nån sorts musik jag framförde. 
En 3-åring hade fixat det bättre men ändå. 
Lovar träna nu fram till februari o den stora dagen 😝

Vi ramlade i säng vid 03 o sen vaknade jag kl 05. Tog lite hostmedicin o sen sov vi till 9 😱 vi var lite zombieaktiga o kände oss som 2 hundra åringar 👵🏻👴🏼
Barnen hjälpte till o plocka undan. 
Mamma o pappa kom med hundarna o sen åkte den grillade grisen fram igen, mums! 
Sen gick vi o sov middag, hårt i 2 timmar! 
Väl vakna blev det kanotpaddling o bad i sjön. 
O kvällen avslutades med pizza i Veberöd innan tjejerna med pojkvänner körde hem till sitt! 

Så varma i hjärtat o oerhört glada gick vi o la oss, P o jag o somnade bums! 
Vilken fantastisk helg vi haft ❤️

Livet är en fest, varje dag, men vissa dagar lite mer 💃🕺

Jag hade då icke tid att hålla i telefonen o fotta så det är dåligt med bilder.. 
men några kommer här 

Puss o kram 😘
(null)
Här skålar vi, efter att öppnat en paket som gått runt bland gästerna ❤️ vi fick 2 champagneglas med handgjorda namn o bubbel 🥰
(null)
Drinkbordet, dagen efter 😝
(null)
Dagen efter grillad gris
(null)
Jodå.. 
(null)
Kanotpaddling 
(null)
Kanotpaddling 


2 kommentarer

Harrieth Jacobson tanten

06 Aug 2019 06:14

Så fantastiskt med alla era vänner så värdefullt det är.
Att fira livet skulle man göra mycket mer, som du skriver.
Ps kanske tur man inte hör ditt gitarr och sång framträdande 😂🤣🎶

Svar: Ja alldeles fantastiskt 🥰
Man lever länge på sådana kvällar!
Ja du vill nog inte höra det 😝
Anne Persson

Sissi

21 Nov 2019 18:02

Ja roligt var det och väldans trevliga vänner har ni!

Svar: 😍 ja det har vi
Anne Persson

Kommentera

Publiceras ej